خانه » اخبار و رویدادها » اختلاف افکنی بین شیعه و سنی،ترویج قمه زنی و مخالفت با نظام اسلامی؛ اهداف شبکه های ماهواره ای ضد شیعی

اختلاف افکنی بین شیعه و سنی،ترویج قمه زنی و مخالفت با نظام اسلامی؛ اهداف شبکه های ماهواره ای ضد شیعی

m-mahmoodi

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن و وحدت‌آفرین جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از حضرت امیرمومنان (ع) گفت: حضرت علی(ع) فرمودند «انسان متقی و پرهیزگار آن کسی است که اگر از برخی مردم فاصله می‌گیرد از روی زهد و اگر به برخی دیگر نزدیک می‌شود از روی مهربانی است.»

سبک زندگی اسلامی

امام جمعه موقت ورامین در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی گفت: اگر انسان متقی با مومنین انس و الفت دارد و با نیکان همنشینی دارد از روی مهربانی است، برای کسی فخر فروشی ندارد، ارادت و نزدیکی برخی‌ها از روی حیله است، اما انسان متقی اینگونه نیست.

این مسئول ادامه داد: انسان از اسراف به شدت نهی می‌کند، مسرف کیست و چه نشانه‌هایی دارد، حضرت علی(ع) فرمودند «خرج کردن به ناحق مال و حیف و میل اسراف است»، اسراف کار به حیف و میل خود افتخار می‌کند، پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله فرمودند «این که دلت هرچه بخواهد بخواهی اسراف است.»

وی افزود: حضرت فرمودند «دور انداختن هسته خرما اسراف است»، ببینید چقدر دقیق و ریز فرمودند، البته در کار خیر اسراف معنا ندارد، تا دلت می‌خواهد دست بینوایان را بگیر و گره از مشکلات آن‌ها باز کن، پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله  فرمودند «در اسراف هیچ خیری نهفته نیست و کارهای خیر اسراف نیست»، پوشیدن لباس تمیز اسراف نیست، آن چه بدن را سالم نگه می‌دارد اسراف نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: این ریخت و پاش‌های میهمان‌های ما در رستوران‌ها، عروسی‌ها و عزاها اسراف است، دیروز در ختمی شرکت کردم که به جای مخارج اطعام صاحبان عزا دو دستگاه کولر گازی برای زینبیه اهدا کردند، هر روز دنبال یک مدل ماشین و موبایل و دکوراسیون خانه رفتن اسراف نیست.

محمودی عنوان کرد: تلف کردن عمر پای ماهواره‌ها و تباه کردن عمر اسراف در عمر است، هدر دادن آب و برق اسراف است، پول را با سیگار، مواد مخدر و شیشه و … دود می‌کنند و به هوا می‌فرستند اسراف است، اگر از سبک زندگی اسلامی حرف می‌زنیم باید در مرحله عمل تلاش کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع را پشت سر گذاشتیم، وهابیت هیچ دلیل منطقی و معقولی نداشتند و برداشت سخیف خود را به نام اسلام مطرح کرد، در روزهای اخیر هم شاهد ویران کردن مقامات منتسب به پیامبران و امامان را شاهد بودیم.

وی افزود: در میان شیعه و سنی بزرگانی در مورد عقاید انحرافی محد عبدالوهاب کتاب هایی نوشته شدند،جایی که سنگ از شعائر الهی است آیا قبور بزرگان دینی از شعائر الهی نیست، بنابراین ما حرمت برای قبور معصومین از باب شعائر الهی قائلیم.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از کانال های ماهواره ای موسیقی مبتذل پخش می‌کنند، به اسم سریال و فیلم کانون‌های خانواده را ویران می‌کنند، هرچه سریع‌تر پای این ماهواره‌ها و دجال‌واره‌ها را قطع کنید، برخی از این شبکه‌ها هم به اسم شیعه به جنگ شیعه آمدند که وزارت اطلاعات برخی از دفاتر این شبکه‌ها را در کشور تعطیل و مسئولان آن را تعطیل کردند.

وی با تبیین اهداف کانال‌های ماهواره‌ای که به نام تشیع با شیعه دشمنی می‌کنند، گفت: این شبکه‌ها سه هدف را دنبال می‌کنند؛ ابتدا اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و در مقابل هفته وحدت هفته برائت ساختند، دوم ترویج قمه زنی و سوم مخالفت با نظام مقدس اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه است.

محمودی تصریح کرد: در روز عید فطر در یکی از شهرهای سوریه شهر را با سرهای بریده تزئین کردند، حتی به ایزدی‌ها و زرتشتی عراق رحم نکردند، ۴۰۰ مرد ایزدی و زرتشتی را کشتند و زنانشان را بین خود تقسیم کردند، امروز از سنگر نماز جمعه از اقدام انقلابی وزارت اطلاعات تشکر کرده و از آن‌ها می‌خواهیم با فرق انحرافی با قاطعیت برخورد کنند.

خبرنگاران قدر جایگاه خود را بدانند

وی اظهار داشت: امروز ۱۷ مرداد و روز خبرنگار است، یاد شهید صارمی و دیگر شهدای رسانه را گرامی می‌داریم، بنابراین از خبرنگاران می‌خواهم جایگاه خود را قدر بدانند، برخی این جایگاه را هنوز نشناختند و بنابراین در طول انقلاب شاهدیم چطور برخی خبرنگاران و صاحبان قلم خیانت کردند، امروز هم شاهدیم برخی خبرنگاران وابسته در نشریات زنجیره‌ای به این نظام و انقلاب اسلامی خیانت می‌کنند.

این مسئول گفت: برخی اعتقاد دارند خبرنگار باید از آن‌ها تعریف کنند، خیر، خبرنگار منعکس کننده صدای مردم است و مسئولان باید همیشه از نقدهای سازنده استقبال کرد.

وی بیان داشت: مسائل فرهنگی را جدی بگیرید. دانشگاه و شان شهر شهیدان ۱۵ خرداد حفظ شود، از اقدام انقلابی و اسلامی شهردار تهران محمدباقر قالیباف متشکرم، البته این اقدامات به مذاق برخی روشنفکران خوش نمی‌آید، اما مرضی خدا و پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله است، امیدوارم این اختلاط‌ها در دانشگاه‌ها هم پایان یابد.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: ۲۳ مرداد پایان جنگ ۳۳ روزه لبنان با رژیم صهیونیستی است، امروز هم شاهد جنگ شجاعانه غزه با رژیم صهیونیستی بودیم، مقاومت عجیب و مثال زدنی مردم غزه دنیا را در بهت و حیرت فرو برد، جالب است اسراییل خواستار آتش بس است اما حماس همچنان آن را نپذیرفته است البته رهبری مثال زدنی امام خامنه‌ای را همه شاهدیم، و در واقع پیروزی مردم مقاوم غزه حاصل رهبری امام خامنه‌ای است.

وی با بیان دو نکته در مورد جنگ غزه، گفت: نکته اول مقاومت مردم غزه نشان داد وعده الهی تخلف‌ناپذیر است اگر خدا را یاری کنید خدا یاری‌تان خواهد کرد و قدم‌هایتان را استوار خواهد ساخت و نکته دوم اینکه رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی زشت‌ترین جنایات جنگی را در حق این مردم مظلوم روا داشته است و باید مسئولان رِژیم وحشی صهیونیستی به جرم جنایات جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی مجازات شوند.

این مسئول در پایان گفت: شهادت جانباز سرافراز شهید جعفری‌منش که هرگاه با وی می نشستی یاد شهدا در ذهن نقش می‌بست، این شهید عزیز حکایت عجیبی دارد و پس از آن همه استقامت به همرزمان شهیدش پیوست.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.