خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اهتزاز نخستین پرچم ۱۴۴ متر مربعی در محمدآباد ورامین

اهتزاز نخستین پرچم ۱۴۴ متر مربعی در محمدآباد ورامین

81257579-5859670

نخستین پرچم جمهوری اسلامی روز یکشنبه به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت قمربنی هاشم(ع) و پایگاه مقاومت شهدای بسیج ۷۲ تن در روستای محمدآباد عربها مبداء قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مردم شهرستان ورامین به اهتزاز در آمد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان ورامین در این مراسم گفت: پرچم هر کشور نماد عزت و اقتدار مردم آن دیار است و در این بین پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور شیعه جهان، عزت و اقتدار جهان اسلام را به اهتزاز در آورده است.

محسن خوانساری گفت: پرچم ایران اسلامی نمادی از ارزش های والای اسلامی است و نه تنها برای مردم ایران که برای بسیاری از ملت های آزادیخواه جهان نمادی از آزادی و تلاش برای رهایی از چنگال استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمادی تأثیرگذار در دنیا محسوب می شود و بسیاری از کشورها و مردم مظلوم جهان پشت سر این پرچم مقدس راه خود را به سوی رهایی از ظلم و بندگی طی می کنند.

وی بیان داشت: در هر جای کشور که پرچم ایران به اهتزاز در می آید غرور ملی افراد و به ویژه جوانان برانگیخته می شود زیرا برای حفظ این پرچم و اقتدار نظام، شهیدان بسیاری تقدیم اسلام شده است .

نماینده دولت در شهرستان ورامین با اشاره به جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غزه گفت: از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه بیش از ۲ هزار نفر از زنان، کودکان و مردم بی دفاع این دیار به شهادت رسیده اند و سکوت مجامع بین المللی بر این جنایات دامن می زند.

خوانساری اظهار امیدواری کرد که با ظهور حضرت مهدی (عج) و در دست گرفتن پرچمی که توسط امام راحل به اهتزاز در آمده و در دستان با کفایت مقام معظم رهبری قرار گرفته، ریشه ظلم و جور در دنیا برچیده شود.

نخستین پرچم جمهوری اسلامی در این روستا از شهرستان ورامین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مساحت ۱۴۴ متر مربع و درارتفاع ۵۰ متری به اهتزاز در آمده است…

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.