خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مشترکین پرمصرف برق در ورامین جریمه می‌شوند

مشترکین پرمصرف برق در ورامین جریمه می‌شوند

bargh

رئیس اداره برق ورامین با اشاره به مشکلات کمبود و قطعی برق در این شهرستان گفت: اگر شهروندان تنها ۲۰ درصد از میزان مصرف خود در طول شبانه روز را کاهش دهند بطور قطع مشکلات رفع خواهد شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، رشد میزان مصرف برق مردم همزمان با افزایش دمای هوا در کشور نگرانی و دغدغه های جدی برای مسئولان و متولیان امر بوجود آورده و کارکنان صنعت برق کشور تلاش دارند تا با استفاده از ظرفیت های متعدد نیروگاه های موجود تا حد ممکن از قطعی برق منازل جلوگیری کنند.

اگرچه تلاش مأموران ادارات برق بسیار ارزشمند و مهم است اما آنچه می تواند کشور را از این بحران خارج سازد، همت و همکاری مردم است چراکه با صرفه جویی در مصرف آب و برق می توان به خوبی و بدون هیچ مشکلی به فعالیت های روزمره ادامه داد.

رضا منصوری با اشاره به افزایش میزان مصرف برق اظهار داشت: از ابتدای تیرماه همزمان با گرم شدن هوا و استفاده مردم از سیستم های خنک کننده، میزان مصرف برق در این شهرستان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

رئیس اداره برق ورامین افزود: مسئولان وزارت نیرو و صنعت برق اعلام داشته اند که اگر شهروندان تنها ۲۰ درصد از میزان مصرف خود در طول شبانه روز را کاهش دهند، بطور قطع مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: گاهی میزان مصرف برق در شهرستان به حدی می رسد که چاره ای جز قطع برق نیست اما باید توجه داشت که مأموران اداره برق به صورت جهادی به فعالیت می پردازند و به صورت شبانه روزی برای حل مشکل برق مناطق مختلف تلاش دارند بطوریکه در برخی اوقات، میزان و حجم فعالیت ها آنچنان افزایش پیدا می کند که مأموران اداره برق پس از ساعت ها روزه داری، بدون افطار در محل مأموریت حاضر می شوند.

منصوری اضافه کرد: به عنوان مثال در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که مردم مشغول راز و نیاز با خداوند متعال بودند، مأموران اداره برق در نقاط مختلف ورامین به دنبال حل مشکلات قطعی برق بودند که این فعالیت تا زمان سحر ادامه داشت.

تفاوت تعرفه های پرداختی برای مشترکین کم و پُر مصرف برق

وی از شناسایی و جریمه مشترکین پرمصرف خبر داد و گفت: طبق قوانین تفاوت چشمگیری بین مشترکین کم مصرف و پر مصرف برق وجود دارد به طوریکه مشترکین پرمصرف با پرداخت مبلغ بیشتر به نوعی جریمه می شوند.

این مسئول تأکید کرد: با مقایسه قبض مشترکان خانگی کم مصرف و پرمصرف متوجه این تفاوت خواهید شد به طوریکه مشترکان کم مصرف برای مصرف هر کیلو وات برق مبلغ ۱۲۰ تومان پرداخت می کنند در حالیکه مشترکان پرمصرف برای هر کیلو وات برق مبلغ ۲۶۵ تومان می پردازند و این تفاوت تعرفه ها شاید نوعی بازدارندگی برای مصرف بی رویه برق و انرژی ایجاد کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.