خانه » اخبار و رویدادها » ۱۴۰۰۰ پرونده غیرمختومه در تعزیرات حکومتی ورامین وجود دارد

۱۴۰۰۰ پرونده غیرمختومه در تعزیرات حکومتی ورامین وجود دارد

tazirat

رئیس اداره تعزیرات حکومتی ورامین حجم پرونده های ورودی به این اداره را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: هم اکنون حدود ۱۴ هزار پرونده غیرمختومه در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ورامین وجود دارد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، بهنام فریدونی صبح امروز در حاشیه دیدار با امام جمعه ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر رسالت اصلی این دستگاه را بررسی تخلفات اقتصادی واحدهای صنفی برشمرد و اظهار داشت: این اداره بر اساس گزارشات واصله از اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و مجمع امور صنفی به بررسی و ارزیابی تخلفات صنوف می پردازد و پس از صدور حکم نهایی، متخلفان را با ابزارهایی نظیر جریمه نقدی و تعزیر مجازات می کند.

این مسئول عنوان کرد: در حقیقت فعالیت این اداره یک کار شبه قضایی است که موارد متعددی نظیر قاچاق کالا و ارز و تخلفات کوچکتر در آن مورد بررسی قرار می گیرد، البته اداره تعزیرات حکومتی تنها پرونده های را مورد رسیدگی قرار می دهد که در آن تخلفی صورت گرفته باشد و رسیدگی به پرونده هایی که در آن جرم مشهودی حادث نشده در حیطه وظائف و اختیارات دستگاه قضایی است.

تعزیرات حکومتی در زمینه صدور حکم فقط به قانون توجه دارد

وی افزود: حجم پرونده های ورودی به اداره تعزیرات حکومتی بالاست به طوریکه هم اکنون حدود ۱۴ هزار پرونده غیرمختومه در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ورامین وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

فریدونی خواستار شد: مسئولان به ویژه ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه و در میان مردم، تذکرات لازم و دیدگاه اسلام در مورد کسب و کار را برای مردم بازگو کنند تا زمینه پیشگیری از تخلف های احتمالی صنفی صورت پذیرد.

رئیس تعزیرات حکومتی ورامین تاکید کرد: این دستگاه در زمینه صدور حکم فقط به قانون توجه دارد و روابط دوستی و برخی ارتباطات در احکام صادره توسط این اداره برای متخلفان جایگاهی ندارد.

تعزیرات حکومتی، نهادی برای مقابله با سوداگران اقتصادی

گفتنی است آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه اداره تعزیرات حکومتی اظهار داشت: کار سازمان تعزیرات حکومتی بسیار مهم و حیاتی است و مسئولین این اداره باید متوجه باشند که مسئولیت مهمی بر دوش دارند.

امام جمعه ورامین متذکر ش: تمام انسانها باید همواره خود را در محضر خداوند ببینند و بدانند که بر اساس آیات قرآن کریم،، اعضای بدن و زمین در روز قیامت بر عملکرد خوب و بد انسان شهادت می دهند که اگر این مسأله همواره مورد توجه انسان باشد، هیچگاه شاهد وقوع فساد اقتصادی و صنفی و برخی گناهای رایج در سطح جامعه نخواهیم بود.

وی ادامه داد: جلوگیری از تخلفات و احقاق حقوق مردم اقدامی بسیار ارزشمند و عبادتی بزرگ محسوب می شود و اگر سازمان تعزیرات حکومتی وجود نداشت و نهادی برای برخورد با متخلفان صنفی تأسیس نمی شد، سوداگران اقتصادی از وضعیت نابسامان نهایت استفاده را می بردند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.