خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » خدمت رسانی به بیش از ۷۰۰ یتیم در ورامین

خدمت رسانی به بیش از ۷۰۰ یتیم در ورامین

IMG13534304

مدیر مرکز ایتام ورامین با اشاره به برنامه های ویژه و گسترده این موسسه برای جذب و شناسایی خانواده های یتیم کم بضاعت گفت: بیش از ۲۹۱ خانواده در قالب ۷۰۰ نفر در سال ۱۳۹۲ تحت پوشش ایتام ورامین بودند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به نام روز اکرام ایتام و اطعام نیازمندان نامگذاری شده که با تلاش های صورت گرفته، شهرستان ورامین در زمینه حمایت از ایتام رتبه های برتر استان تهران را در اختیار دارد.

عباسعلی رضایی اظهار داشت: حمایت از خانواده ایتام و کسانی که از نعمت پدر یا همسر در خانواده محروم شده اند، یکی از رسالت ها و وظایف همه مردم و مسئولان  بویژه نهادهای خدمت رسان بوده و هست.

مدیر ایتام شهرستان ورامین افزود: در ورامین نیز هر ساله تعدادی از فرزندان و زنان به دلیل حوادث مختلف نظیر تصادف، بیماری و غیره، همسر و پدر خود را از دست می دهند که موسسه ایتام ورامین تلاش می کند با شناسایی این افراد، قدمی کوچک در راه بهبود زندگی آنان بردارد.

رضایی اضافه کرد: در سال گذشته نیز شناسایی خانواده های ایتام در دستور کار قرار گرفت که در نهایت موسسه ایتام ورامین به بیش از ۲۹۱ خانواده در قالب ۷۰۰ نفر انواع خدمات فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و اجتماعی را ارائه کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بودجه موسسه ایتام ورامین به صورت ۱۰۰ درصد مردمی جمع آوری می شود، اعلام کرد: اکنون با قرار دادن صندوق هایی در معابر عمومی، تاکسی ها و بنگاه ها و مکان های اقتصادی، وجوه مورد نیاز و مصرفی ایتام توسط خود مردم جمع آوری می شود.

وی بیان داشت: در سال گذشته علاوه بر توزیع صدها تن انواع مواد غذایی نظیر مرغ، گوشت، روغن، برنج و غیره، برخی جوانان یتیم به کلاس های آموزشی تحصیلی اعزام شدند و از طرف دیگر با رایزنی های صورت گرفته و تبلیغات بین خانواده های ایتام، کلاس های فنی و حرفه ای نظیر گلدوزی، تزریقات و غیره برای این افراد در نظر گرفته شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.