خانه » اخبار و رویدادها » امسال حدود ۱۰۰ هکتار از کشت محصول طالبی در ورامین کاسته شد

امسال حدود ۱۰۰ هکتار از کشت محصول طالبی در ورامین کاسته شد

طالبی ورامین جایگاه ویژه ای در میان طالبی های کشور دارد اما امسال با کاهش محسوس سطح زیر کشت طالبی در ورامین طعم شیرین طالبی کم تر از سال های گذشته در سفره های مردم جای خود را پیدا کرده است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، شهرستان ورامین با تولیدات متنوع و برجسته خود در بخش های مختلف، به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری استان تهران محسوب شده و بسیاری از نیازهای پایتخت را تأمین می کند. همین پتانسیل و قابلیت های موجود در زمینه کشاورزی ورامین، سبب شده تا همواره مسئولان کشور در بخش های اقتصادی و کشاورزی از نقش کشاورزان ورامینی در تولید و گسترش کشاورزی در کشور تجلیل کنند.

در این میان صیفی جات ورامین یکی از مهمترین و برجسته ترین تولیدات کشاورزی این شهرستان محسوب شده که تحسین کشاورزان و مسئولان کشور را در برهه های مختلف به همراه داشته است به طوری که امروز بسیاری از مردم ایران مزه طالبی و خربزه های دیار ۱۵ خرداد را فراموش نمی کنند.

طالبی ورامین مهمان سفره های مردم ایران

در این میان صیفی جات ورامین پس از دست چینی به بازار میوه و تره بار تهران منتقل شده و پس از آن به استان های همجوار کشور توزیع می شود و اکنون بسیاری از میوه ها و صیفی جات ورامین مهمان سفره های مردم ایران است.

در این میان طالبی یکی از مهمترین محصولات منطقه ورامین است که بسیاری از کشاورزان به تولید آن می پردازند، طالبی ورامین جایگاه ویژه ای در میان سایر طالبی های کشور دارد به طوری که بسیاری از فروشندگان برای مرغوبیت طالبی خود، آن را محصول ورامین معرفی می کنند.

امروز جایگاه و مقبولیت محصول طالبی ورامین به حدی است که به گفته فعالان این بخش، بیش از ۹۰ درصد تولیدات طالبی ورامین به تهران و استان های مختلف کشور صادر می شود که این یک امتیاز فوق العاده برای منطقه ورامین است.

اما امسال طعم شیرین طالبی کمتر از سال های گذشته در سفره های مردم جای خود را پیدا کرده و به گفته مسئولان به دلیل سرمازدگی، خشکسالی و برخی مشکلات و کم آبی، ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان که در سالهای گذشته زیر کشت طالبی می رفت، کاسته شده است.

طالبی ورامین از کیفیت بالایی برخوردار است

سید حسین نقوی حسینی درباره اهمیت تولید طالبی در ورامین اظهار داشت: با توجه به اینکه تقویت صادرات محصولات صنایع تبدیلی شهرستان ورامین از اولویت های‌ توسعه اقتصادی این حوزه انتخابیه بشمار می‌رود، شناسایی و رفع موانع موجود در این بخش ضروری است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای برنامه های هدفمند باید میزان تولیدات کشاورزی استان متناسب با ظرفیت صنایع تبدیلی شود زیرا با توجه به شرایط آب و هوایی خاص شهرستان ورامین و زمین های زراعی مرغوب، طالبی تولیدی این حوزه انتخابیه به صورت نوبر در کشور شناخته شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

کاهش ۱۰۰ هکتاری تولید طالبی در ورامین به دلیل کمبود آب

در این میان محمد حسین تاجیک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید طالبی در ورامین اظهار داشت: طالبی از جمله محصولاتی است که از دیرباز در شهرستان تولید و در نقاط مختلف کشور مورد عرضه قرار گرفته است.

رییس جهاد کشاورزی ورامین افزود: طالبی ورامین از جمله محصولات مطرح و مهم این شهرستان محسوب شده که به دلیل کیفیت بالای آن، طرفداران زیادی در کشور داشته و بسیاری مصرف کننده این محصول خوش طعم هستند.

۲۰۰۰ تن طالبی در ورامین تولید شد

وی ادامه داد: در سال های گذشته بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت طالبی قرار می گرفت که امسال به دلیل مشکلاتی نظیر کم آبی و خشکسالی و برخی بیماری های موجود، حدود۱۰۰ هکتار از کشت این محصول در ورامین کاسته شد و در سال جاری ۸۰۰ هکتار از مزارع ورامین به زیر کشت طالبی رفت.

تاجیک اضافه کرد: در هر هکتار بیش از ۲۵ تن طالبی از مزارع ورامین برداشت که در سال زراعی جاری بیش از دو هزار تن طالبی در ورامین تولید شد که در مقایسه با سال گذشته به دلیل کاهش ۱۰۰ هکتاری زیر کشت، کاهش برداشت محصول را نشان می دهد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.