خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: صنعت، کشاورزی و دامپروری ما دچار رکود است/ نباید شعار اعتدال داد و افراطی عمل کرد/ در زمینه مترو شایعه پراکنی نکنید/خدا پدر و مادر آقای احمدی نژاد و وزیر راه را رحمت کند/خواسته ی شورا برای تامین منافع شهر است/ بحمدالله مشکل حل شد

نقوی: صنعت، کشاورزی و دامپروری ما دچار رکود است/ نباید شعار اعتدال داد و افراطی عمل کرد/ در زمینه مترو شایعه پراکنی نکنید/خدا پدر و مادر آقای احمدی نژاد و وزیر راه را رحمت کند/خواسته ی شورا برای تامین منافع شهر است/ بحمدالله مشکل حل شد

سخنان نماینده ورامین قبل از خطبه های نماز جمعهnaghavi-

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، سیدحسین نقوی‌حسینی که همزمان با دومین جمعه ماه مبارک رمضان قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: باید در این ماه بررسی کنیم چه توشه‌ای برای خود اندوخته‌ایم، حتی اگر دنیا و بالاترین پست‌ها برای ما باشد همه را باید بگذاریم و برویم.

وی تصریح کرد: همه اعمال شما مکتوب و در پیشگاه خدا ثبت خواهد شد، به کجا می‌خواهیم برسیم که اینقدر عجله داریم، دنیا به کسی وفا نکرده است، باید فکر خود باشیم و به داد خود برسیم، در رفتار و اعمال مراقبت کنیم، گاهی یک کلمه، یک بیان و یک اظهار نظر و طرح یک موضوع زندگی انسان را به آتش می‌کشد.

نقوی با توصیه به مراقبت از زبان عنوان کرد: تا مطلع نیستیم، در مورد کس و یا چیزی صحبت نکنیم، شایعه‌ای را تا نمی‌دانیم مطرح نکنیم، به خدا نمی‌توان جواب داد، با یک جمله بی‌ربط با آبروی مسلمانی را نبریم، کم حرف بزنیم، چیزی را که می‌دانیم بگوییم، حق‌الناس است، آبروی مومن است، از چشمان و نگاه‌های خود مراقبت کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق فرمایش قرآن کریم برخی ظن‌ها گناه است، یعنی حتی فکر و ظن بد نسبت به کسی توی فکر انسان هم گناه است، چشمان را عادت به پاکی دهیم، اگر چشمان پاک باشد امنیت اجتماعی جامعه به خطر نمی‌افتد، گاه زنان و دختران مومن به دلیل عدم امنیت اجتماعی نمی‌توانند به خیابان‌ها بیایند، این به دلیل چشم‌ها است، البته برخی که حفظ پوشش و حجاب را نمی‌کنند نمی‌توانند پاسخ خدا را دهند.

وی گفت: خواهر من، مادر عزیز حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کن، گاهی برخی پوشش‌ها را انسان در خیابان می‌بیند و خجالت می‌کشد، زبان‌ها و چشم‌ها و پوشش‌ها را حفظ کنیم، نیات را پاک کنیم، هرکس پاسخگوی اعمال خود است، مجلس شورای اسلامی دو هفته قبل حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تصویب کرد.

نقوی افزود: به آمر به معروف در جامعه حمله می‌کنند، امر خدا در جامعه برعکس می‌شود، برخی متاسفانه پشت تریبون‌ها می‌گویند ما ضامن بهشت و جهنم دیگران نیستیم، پس اصل مسلم امر به معروف و نهی از منکر چیست.

نماینده مردم شهرستان های ورامین،قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی سپس به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: همه دنیا و ملت ما شاهد جنایات روزانه و شبانه صهیونیست‌ها هستند، روز جهانی قدس باید اعتراض خود را به دنیا اعلام کنیم که در حق یک ملت بی‌پناه بی‌سلاح بی‌امکانات چه جنایاتی توسط اسرائیلی می‌شود که ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد آن وقت همین غرب ما را تهدید می‌کند و فشار می‌آورد که شما شاید کلاهک هسته‌ای بسازید.

وی افزود: با ۳۰۰ کلاهک هسته ای می توان ۶ بار دنیا را زیر و رو کرد اما غرب از این رژیم حمایت می کند، داعش محصول مثلث شوم عربستان، امریکا و رژیم صهیونیستی است که توجه جهان را به عراق معطوف کند تا این رژیم غاصب بتواند در فلسطین جنایت کند، هدف از ایجاد داعش به انحراف کشاندن بیداری اسلامی در جهان اسلام است.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین،پیشوا و قرچک ادامه داد: در شعارهای بیداری اسلامی مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر استکبار بود، به همین دلیل این‌ها ترسیدند و دست به دست هم دادند و بیداری اسلامی را منحرف کردند و هدف لبنان و عراق و سوریه و جبهه مقاومت شد.

وی اضافه کرد: آن وقت امریکایی ها عنوان می کنند آمادگی دارند در کنار ایران با داعش مبارزه کنند، داعش را خودتان درست کردید، چرا به جز صدور یک بیانیه هیچ اقدامی نمی‌کنید، شما که برای اعدام یک قاچاقچی بیانیه صادر می‌کنید که حقوق بشر از بین رفت، زن و بچه مردم در غزه و عراق بشر نیستند، می‌خواهید در کنار ایران قرار بگیرید و خود را منزه کنید، ایران هرگز زیر بار این ذلت نمی‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: رهبری در دیدار با کارگزاران نظام تکلیف را روشن کردند، ما از تیم مذاکره‌کننده و دولت حمایت می کنیم، اما در مذاکره خط قرمز داریم، کسی حق ندارد این خط قرمز را نادیده بگیرد، اگر دشمن نخواست مذاکره را ترک کنید، ۳۵ سال علیه ما تهدید و تحریم و فشار است چه غلطی کرد امریکا.

وی عنوان کرد: حضرت آقا فرمودند “ما باید آینده سیاسی اجتماعی و فرهنگی خود را با فرض این که همه تحریم‌ها هم وجود دارد ترسیم کنیم” آمریکا بهانه‌های زیادی دارد، تنها هسته‌ای نیست، آنها با اعتقادات ما و حسینی بودن ما و اسلامی بودن و ولایتی بودن ما مشکل دارند نه با انرژی هسته‌ای، همین پاکستان زیر گوش ما بمب اتم دارد اما کسی کاری با آن ندارد.

این مسئول گفت: از دولت می‌خواهیم شعارهای خود را عملی کنید، ما از دولت چیزی جز این نمی‌خواهیم، اگر کسی دادی می‌زند خواسته مردم است، مطالبات مردمی است، دولت شعار اعتدال داد، ما انتظار اعتدال داریم، نه اینکه شعار اعتدال بدهیم و افراطی عمل کنیم، حضرت آقا هم هشدار دادند، نکند نیروهای مومن و انقلابی به بهانه اعتدال از عرصه بیرون رانده شوند.

وی گفت: دولت قول رفع رکود اقتصادی را داده، ما هم همین را می خواهیم، صنعت ما، کشاورزی و دامپروری ما دچار رکود است، دولت قول رفع داده، محصولات کشاورزی ما را در همین شهرستان نمی‌خرند چون رکود است، هر کیلو گوجه فرنگی ۳۵۰ تومان هزینه برده ۲۰۰ تومان نمی‌خرند چون رکود است، دولت قول داده رکود را بردارد، ۱۵ روز اخیر لبنیات و محصولات خوراکی با رشد ۱۵ درصدی گرانی داشته، دولت قول داده جلوی گرانی را بگیرد، ما هم از دولت می‌خواهیم همت کند، بیاید توی میدان، مردم کار و تلاش می‌خواهند.

این مسئول در ادامه به پروژه‌های عمرانی شهرستان اشاره کرد و گفت: فرماندهی نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران مستقر شد و از شهردار و شورای اسلامی شهر متشکرم که بعد از دو سال زمین فرماندهی ویژه شرق استان تهران فراهم شد، از سردار فتحی و همکاران ایشان هم تقدیر می‌کنم که خوب پیگیری کردند اما دو تا ویژه دیگر یعنی فرمانداری ویژه که مصوب و هنوز ابلاغ نشده و دیگری منطقه ویژه اقتصادی است.

وی گفت: یکی از هدف‌های منطقه ویژه اقتصادی خروج از رکود اقتصادی است، این منطقه ویژه اقتصادی تنها منطقه ویژه استان تهران است، الحمدالله واحد پرداخت خسارات بیمه ایران نیز در ورامین مستقر شد که قدم بسیار مثبتی بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه پروژه‌های راهسازی ورامین را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو تا پروژه راه داریم، یکی جاده ورامین آب‌باریک که ان شاء الله امسال شاهد پایان کار آن باشیم و دیگری ورامین به جواد‌آباد و جواد‌آباد به گرمسار که در حال انجام است.

سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین در ادامه پروژه مترو را مورد اشاره قرار داد و گفت: و اما مترو، خواهشم از همه برادران عزیز این است که در این زمینه شایعه پراکنی نکنید، شما بنده را می‌شناسید ابایی ندارم بگویم چه کاری شده و چه کاری نشده، سال ۸۵ در هیئت دولت راه آهن شهری تهران به ورامین تصویب و کلنگ آن زده شد، دو سال بعد مردم به ما رای دادند به عنوان نماینده رفتیم مجلس شورای اسلامی، پیگیری کردیم دیدیم این راه آهن است، مترو نیست، همه گفتند که مترو می‌خواهیم و راه آهن شهری نمی‌خواهیم، خدا پدر مادر آقای احمدی نژاد و وزیر راه را رحمت کند دست به دست هم دادند و مترو ورامین را از راه‌آهن گرفته به مترو دادند،حریم راه آهن را در اختیار مترو گذاشتند و سوم اینکه ردیف بودجه را به نام مترو مصوب کردند و مترو کار را شروع کرد، در قرچک ما مشکلی نداریم، در پیشوا هم مشکلی نیست، مسیر دارد ساخته می شود، کار سختی هم است، از پیشوا تا شهر ری ۷۰ تا پل باید ساخته شود.

وی افزود: در ورامین شورای محترم شهر ورامین و شهردار محترم نظرشان این است که چون ما در طرح تفصیلی شهر تصویب کردیم که راه آهن بالاخره یک روزی از ورامین بیرون برود دیگر مترو نباید کنار ورامین، برود زیر زمین، این خواسته شورای محترم شهر است و برای تامین منافع شهر است، مقابل مترو نایستادند و مخالفت هم نکردند، ما هم مطالعه شورا را قبول داریم اما حرفمان این است که انتقال راه آهن به بیرون که تا پنج سال آینده و ۱۰ سال آینده امکان پذیر نیست، شورای شهر اجازه دهند مترو کار را شروع کند و مترو هم تعهد می‌کند هر زمان که راه‌آهن خارج شود، مترو هم می‌رود، خوب الحمدالله در نشستی که در خدمت آیت الله محمودی بودیم به این توافق رسیدیم، اولا راه آهن از شهر ورامین منتقل شود ثانیا تا جایی که ممکن است در محدوده شهر ورامین زیر زمینی شود و اگر ممکن نشد مترو تعهد دهد هر زمان راه آهن رفت مترو هم برود،خوب بحمدالله این مشکل حل شد و این پروژه با تمام توان و سرعت کارش را ادامه خواهد داد.

عکس: ایرنا

یک نظر

  1. با این حساب نه راه آهن از درون شهر منتقل می شه و نه مترو زیرزمینی می شه! به قول آقای نقوی :«خوب بحمدالله این مشکل حل شد»!!!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.