خانه » اخبار و رویدادها » ۷ دوره کتابت قرآن کریم توسط هنرمند ۹۵ ساله ورامین

۷ دوره کتابت قرآن کریم توسط هنرمند ۹۵ ساله ورامین

rahim-ghasemi

شامگاه سه شنبه جمعی از مسئولان و مدیران با حضور در بیت هنرمند متعهد ورامینی، حاج رحیم قاسمی از چند دهه فعالیت این هنرمند خوش ذوق خوشنویسی تجلیل کردند. حاج رحیم قاسمی که متولد سال ۱۲۹۹ هجری شمسی است برای سلامتی و عاقبت به خیری هفت فرزند خود، هفت بار کل قرآن کریم را کتابت کرده و در زمره پیشکسوتان این عرصه در کشور محسوب می شود.

هنر خوشنویسی حاج رحیم به همین جا ختم نمی شود بلکه وی علاوه بر کتابت قرآن کریم، شاهنامه فردوسی و مثنوی را نیز به رشته تحریر درآورده که این مسأله نشان دهنده ذوق تحسین برانگیز این هنرمند برجسته ورامینی است. حاج رحیم قاسمی علاوه بر خلق آثار ارزشمند هنری، در زمینه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های نظام اسلامی همواره پیشگام بوده به طوری که یکی از فرزندان غیور وی در جبهه های جنگ به فیض شهادت نائل آمده است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در دیدار با این هنرمند متعهد اظهار داشت: امروز هنر ابزار و وسیله مناسب و ارزشمندی برای انتقال مفاهیم ارزشی و دینی به نسل های مختلف کشور است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: برخی هنرمندان متعهد و ارزشی کشور همواره دغدغه دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی را دارند به همین خاطر از تمام توان خود برای این منظور بهره می گیرند که حقیقتا حاج رحیم قاسمی یکی از هنرمندان این عرصه است.

وی ادامه داد: کتابت هفت دوره قرآن کریم نشان دهنده همت، اخلاص و تعهد حاج رحیم قاسمی است و شاید این اقدام در کشور کم نظیر بوده و باید همواره از هنرمندانی نظیر ایشان تجلیل و حمایت شود.

محمودی اضافه کرد: حاج رحیم قاسمی یکی از فرزندان برومند خود را نیز در راه دفاع از اسلام و مبانی اسلامی تقدیم کرده است و باید یادآور شد که شهید قاسمی پس از اتمام خدمت سربازی خود، به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و به جبهه جنگ اعزام و در این راه به شهادت رسید.

rahim-ghasemi0

کتابت هفت دوره از قرآن کریم سند افتخار خانواده قاسمی است

این مسئول گفت: امروز کتابت هفت دوره از قرآن کریم و خلق آثار هنری و تقدیم یکی از فرزندان خود در راه انقلاب اسلامی، سند افتخار خانواده قاسمی در ورامین محسوب شده و باید قدر این هنرمند پیشکسوت دانسته شود.

وی سپس خطاب به فرزندان این هنرمند ۹۵ ساله ورامینی تأکید کرد:‌ باید تمامی فرزندان ایشان در خدمت به پدر متعهد و ارزشی خود بکوشند و مطمئن باشند که خدمت به پدر و مادر دارای اجری عظیم در پیشگاه خداوند است.

این مسئول یادآور شد: حقیقتا حاج رحیم قاسمی الگوی بسیار مناسبی برای جوانان و حتی پدران این سرزمین بوده که شکر گذاری خود از درگاه خداوند را نیز با مسائل معنوی پیوند داده است.

محمودی متذکر شد: خوشبختانه امروز در شهرستان ورامین هنرمندان متعهد زیادی در عرصه های مختلف هنری نظیر خوشنویسی فعالیت می کنند که باید مسئولان مربوطه جهت استفاده از این ظرفیت ها برای خلق آثار اسلامی و دینی بهره گیرند.

کتابت ۱۲ دوره عم جزء توسط هنرمند ورامینی

حاج رحیم قاسمی با اشاره به هدف خود برای کتابت هفت دوره قرآن کریم اظهار داشت: بنده به دلیل داشتن هفت فرزند از خداوند و به خاطر شکر گذاری از درگاه الهی، تصمیم به کتابت هفت دوره قرآن کریم گرفتم.

این هنرمند ۹۵ ساله ورامینی افزود: از سال ۱۳۸۰ شروع به کتابت قرآن کریم کردم و طی شش سال و تا سال ۱۳۸۶ با توکل به خداوند متعال و توجهات اهل بیت عصمت و طهارت، توانستم کتابت قرآن کریم را به پایان برسانم.

وی ادامه داد: همچنین در کنار کتابت قرآن، مثنوی و شاهنامه فردوسی را به رشته تحریر درآورده و ۱۲ بار عم جزء را به طور کامل نوشتم و همه این ها را از توفیقات خداوند متعال می دانم.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.