خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اختلافاتی که گویا تمامی ندارد/ واکنش شهردار و عضو شورا به اظهارات نقوی/ نماینده باید از حقوق شهرستان های زیر مجموعه اش بصورت یکسان دفاع کند/ برخی تصمیم سازی نکنند تا مردم را نسبت به شورای شهر بدبین کنند/این مدل صحبت ها بازی با افکار عمومی است

اختلافاتی که گویا تمامی ندارد/ واکنش شهردار و عضو شورا به اظهارات نقوی/ نماینده باید از حقوق شهرستان های زیر مجموعه اش بصورت یکسان دفاع کند/ برخی تصمیم سازی نکنند تا مردم را نسبت به شورای شهر بدبین کنند/این مدل صحبت ها بازی با افکار عمومی است

1333_216

پروژه متروی ورامین – تهران همچنان به عنوان مهم ترین موضوع مورد بحث محافل خبری و رسانه ای جنوب شرق استان تهران مطرح می شود، پروژه ای که برخی آن را اصلا مترو نمی دانند و اعتقاد دارند باید واقعیت را به مردم گفت و عده ای دیگر در نقطه مقابل با قاطعیت اعلام می کنند آنچه به سمت ورامین خواهد آمد مترو است، در هر صورت اختلاف نظر مسئولان موجب اخلال در روند پیشرفت این پروژه شده است.

اختلاف نظر مدیران شهری ورامین با برخی دیگر از مسئولان شهرستان مبنی بر زیرزمینی با روزمینی شدن مترو یا قطار شهری ورامین سبب شده است تا این پروژه با اما و اگرها و سوالات بسیاری روبرو شود، پروژه ای که برخی آن را اصلا مترو نمی دانند و اعتقاد دارند باید واقعیت را به مردم گفت و عده ای دیگر در نقطه مقابل با قاطعیت اعلام می کنند آنچه به سمت ورامین خواهد آمد، مترو است.

اما آنچه که واضح است مسئولان شهرستان در زمینه نیاز شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک به مترو اتفاق نظر دارند زیرا روزانه ده ها هزار سفر از این منطقه به سمت تهران صورت می گیرد که با تکمیل پروژه مترو یا قطار حومه ای می تواند در صرفه جویی سوخت و هزینه های مردم موثر باشد.

تأکید نماینده ورامین بر اجرای مترو/ انتقال راه آهن از ورامین به زودی ممکن نیست

در این راستا سید حسین نقوی حسینی اعلام کرد: آنچه که در شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک اجرایی خواهد شد، مترو است و دستگاه متولی آن نیز شرکت متروی تهران و حومه خواهد بود و در این  زمینه بحثی وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان برخی مسئولان شهری مبنی بر ضرورت خروج راه آهن از شهر ورامین بر اساس طرح تفصیلی متذکر شد: برای جابجایی راه آهن شهری از ورامین به اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان نیاز است و بودجه سالانه شهرداری در بالاترین حالت، ۴۰ میلیارد تومان خواهد بود که باید حقوق و مزایای پرسنل، آسفالت و جدول کشی معابر و احداث پارک ها را با این بودجه انجام دهد.

وی افزود: اگر فرض کنیم که شهرداری برای تأمین بودجه هزار میلیارد تومانی انتقال راه آهن شهری از ورامین، کل درآمدهای خود را به این امر اختصاص داده و به کارمندان خود حقوق نداده و کار عمرانی هم صورت ندهد، ۳۰ سال زمان نیاز است تا این هزینه تأمین شود.

قرار نیست مترو به ورامین بیاید/ پروژه کنونی قطار شهری است

نکته قابل توجه در مصاحبه با علی حیدریان شهردار ورامین و سید رضا احمدی عضو شورای شهر تأکید بر عدم اجرای مترو در این شهرستان بود به همین خاطر در طول مصاحبه از کلمه قطار شهری به جای مترو استفاده می کردند.

علی حیدریان در این زمینه اظهار داشت: در جلسه ای که چندی پیش با معاون عمرانی استانداری تهران و مشاور مترو و کارشناس برجسته این حوزه برگزار شد، تأکید داشتند که به مردم تفاوت مترو و قطار شهری را بازگو کنیم.

شهردار ورامین افزود: آنچه اکنون در شهرستان ورامین اجرا می شود، قطار حومه ای است که بیش از ۶۰۰ تن وزن داشته و از کابل برق استفاده نمی شود در حالی که برای راه اندازی مترو نیاز به برق است.

اجرای قطار شهری بر روی زمین به املاک مردم آسیب وارد می کند

وی ادامه داد: همچنین این قطار حومه ای زمانی که با وزن ۶۰۰ تن و با سرعت بالا حرکت می کند، ارتعاشات آن بیش از ۳۵ متر حریم می خواهد که این مسأله در آینده به ملک و خانه های مردم آسیب جدی وارد خواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: من به عنوان شهردار ضامن هستم تا شهری که به من سپرده می شود را مترقی کنم و نمی توانم به خاطر یک شهر یا شهرستان دیگر، شهر خودم را نادیده بگیرم و آن را چند دهه عقب بیاندازم تا با میل برخی آقایان پروژه انجام شود.

اجرای قطار شهری بر روی زمین، ورامین را چند دهه عقب خواهد انداخت

شهردار ورامین عنوان کرد: مسئولان استان با برگزاری جلسات متعدد به خوبی ما را درک کرده اند و می دانند که اجرای طرح تفصیلی و طرح جامع یک شهر چه مقدار ضروری است و تمام اصرار شهرداری و شورای شهر مبنی بر زیرزمینی بودن قطار حومه ای این است که طرح جامع و طرح تفصیلی به مرحله اجرا برسد.

حیدریان بیان کرد: برخی می گویند که اگر شهرداری و شورای شهر بر زیزرمینی بودن قطار حومه ای تأکید کنند، این پروژه از بین خواهد رفت حرف نادرست و غیر کارشناسی است زیرا این طرح یک طرح ملی بوده و درصد قابل توجهی برای آن هزینه شده است و قطعا اجرای قطار شهری تعطیل نخواهد شد.

مابه التفاوت ریالی رو گذر و زیر گذر شدن قطار حومه ای تنها ۱۰ درصد است

سید رضا احمدی نیز با انتقاد از برخی که معتقدند زیرزمینی شدن قطار حومه ای، هزینه ها را چند برابر می کند، عنوان کرد: باید توجه داشت که بابت زیرزمینی شدن قطار حومه ای نسبت به زیرگذر شدن آن، ۱۰ درصد مابه التفاوت ریالی وجود دارد و این صحبت متعلق به مسئولان شهری ورامین نیز بلکه کارشناسان مترو بر آن تأکید دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین افزود: مدیر عامل مترو در ملاقاتی بیان کرد برای جذب اعتبار مشکلی وجود ندارد فقط مسئولان شهرستان تصمیم واحدی را اتخاذ کنند و جذب بودجه اضافی را این شرکت پیگیری خواهد کرد اما متأسفانه برخی دوست ندارند وحدت ایجاد شود و دود اختلافات بر چشم مردم خواهد رفت.

reza-ahmadi

برخی نباید به خاطر نفع یک شهر، آینده شهر دیگری را خراب کنند

وی بیان کرد: نماینده کنونی مجلس، نماینده سه شهرستان است و نباید برای نفع بردن شهرستانی، آینده شهر دیگری را نابود کند، امروز رسیدن قطار شهری تا ورامین هیچ مشکل و مانعی ندارد و شورای شهر و شهرداری تمام همت خود را در ایجاد و راه اندازی کارگاه ساخت قطار حومه ای و تجهیزاتی که باید در اختیار پیمانکار قرار بگیرد انجام داده است.

احمدی متذکر شد: اکنون مشکل اصلی در این پروژه، شهر ورامین است زیرا شورای شهر ورامین در طرح جامع و تفصیلی مصوب کرده است که ریل راه آهن باید از ورامین خارج شود و اینکه برخی می گویند باید بودجه ۳۰ ساله شهرداری را در این باره کنار گذاشت، سخن ناصحیحی است.

برای خارج کردن ریل راه آهن از ورامین، شهرداری هزینه ای نمی پردازد

این مسئول ادامه داد: اصولا برای خارج کردن ریل راه آهن از شهر ورامین، شهرداری و شورای شهر هزینه ای را پرداخت نمی کند بلکه شرکت راه آهن می تواند مسیر را تغییر داده و قطار از خارج شهر عبور کند و در مقابل طول مسیری که قطار در شهر عبور می کند، امتیازات مسکونی و تجاری از طرف شهرداری به راه آهن داده می شود که با این طرح، شرکت راه آهن سود خواهد برد.

وی اضافه کرد: بهتر است آقایان به جای موضع گیری های غلط با اعضای شورای شهر که نمایندگان مردم هستند و بنابر طرح جامع و تفصیلی آینده ۲۰ ساله شهر ورامین را می بییند، وحدت نظر داشته باشند تا مردم ورامین به آنچه استحقاق دارند برسند. (مهر)

طبق طرح تفصیلی و جامع مصوب، راه آهن باید به خارج از شهر منتقل شود

عضو شورای اسلامی شهر ورامین افزود: همچنین طبق طرح تفصیلی و جامع مصوب، راه آهن باید به خارج از شهر منتقل شود و محل فعلی راه‌آهن باید مسیر اصلی تردد اتومبیل و بلوار شود و مسیر عبور مترو از ورامین به شهرهای دیگر به‌ صورت زیرزمینی اجرا شود تا افق توسعه شهرستان با اجرای درست طرح‌های شهری محقق شود.

وی اظهار داشت: طبق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها تمام وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی موظفند قبل از هرگونه اقدامی نسبت به کارهای عمرانی شامل شبکه‌های برق رسانی، تلفن، آب، راه‌های عمومی و سایر تاسیسات نقشه جامع شهرسازی را رعایت کنند و این قبیل اقدام باید با موافقت کتبی شهرداری انجام گیرد.

احمدی افزود: همچنین در ذیل همین ماده از کتاب قانون شهرداری‌ها آمده است چنانچه موسسه اقدام کننده هرگونه خرابی و زیانی وارد کند، باید در جهت رفع آن سریعاً اقدام و در غیر این صورت شهرداری خسارت و زیان وارده را ترمیم و هزینه انجام شده را ۱۰ درصد اضافه از طریق اجرای ثبت اسناد وصول خواهد کرد.

پروژه در تقاطع بلوار امام رضا(ع) با تاکید شخصی انجام شد

وی عنوان کرد: ولی متاسفانه حتی بدون توجه به قانون و ضوابط شهرسازی و عدم رعایت طرح جامع و تفصیلی پروژه‌ای غیرفنی در سطح شهر و صرفاً با تاکید شخصی انجام شد که خسارت جبران ناپذیری برای ورامین داشته است که وظیفه شرعی و قانونی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار به‌عنوان نمایندگان و خادمان مردم رای قاطع بر توقف پروژه در تقاطع بلوار امام رضا(ع) و صیانت از حقوق شهروندان بدون هیچ سوءاستفاده سیاسی، تبلیغاتی و تنها بر اساس مصالح عمومی و در راستای رضای خداوند است را اقدام کردند.

با مطالب غیر فنی افکار عمومی را نسبت به خادمان مردم که به آنها اعتماد کرده‌اند، بدبین نکنند

احمدی افزود: بر اساس کارشناسی‌های به‌عمل آمده و مصوب شورایعالی ترافیک استان تهران و ارائه دلایل و مستندات دقیق علی حیدریان شهردار ورامین با رای قاطع همه اعضای حاضر رای و تاکید بر اجرای طرح تفصیلی و زیرزمینی شدن مترو برای عبور از ورامین به سمت شهرهای دیگر دادند و اگر کسی ادعایی غیر از این دارد، باید استدلال قوی و منطقی داشته باشد تا با مطالب غیر فنی افکار عمومی را نسبت به خادمان و نمایندگان مردم که به آنها اعتماد کرده‌اند، بدبین نکنند.

تاکید نماینده بر پروژه ای که اگر اجرا می شد خساراتی جبران‌ناپذیر به شهروندان وارد می‌آمد

وی همچنین در مورد اجرای پروژه پل تقاطع امام رضا(ع) گفت: نماینده مردم و سرپرست فرمانداری وقت تاکید داشتند که باید اجرا شود، ولی در نهایت مشاهده کردیم که اگر آن پل اجرا می‌شد، خساراتی جبران‌ناپذیر به شهروندان وارد می‌آمد و با همت شهردار و مصوبه شورای شهر از اجرای پروژه غیرفنی جلوگیری شد تا اینکه مجریان طرح مجبور شدند طرح‌های خود را مطابق خواسته شهرداری و به نفع مردم ورامین تغییر دهند و پل خاکی با دیواره بتنی با چهار دهانه تبدیل به پل با ۹ دهنه و غیرخاکی به صورت جدید و استاندارد شد.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین متذکر شد: بر اساس کارشناسی‌های به عمل آمده و مصوبه شورایعالی ترافیک استان تهران، هفته گذشته طرح زیرزمینی شدن مترو برای عبور از ورامین به‌طول ۱۱٫۵ کیلومتر برای تصویب نهایی به شورایعالی ترافیک کشور ارسال شده است.

مسئولان شهرستان با همدلی و تنها در راستای رفاه حال مردم و مصالح عمومی گام بردارند

وی گفت: اجرای مترو برای ورامین تاکنون با هیچ مشکلی مواجه نشده و هیچ مصوبه‌ای برای جلوگیری از فعالیت آنها داده نشده و حتی در حد توان کمک هم کرده‌ایم و دو مکان را برای تجهیز کارگاه در اختیار مجری طرح قرار داده‌ایم.

احمدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم تمام مسئولان شهرستان با همدلی و تنها در راستای رفاه حال مردم و مصالح عمومی طرح عبور مترو از ورامین را به‌ صورت زیرزمینی تا اجرای دقیق این پروژه ادامه دهند تا در قیامت پاسخگوی خون شهدای والامقام این دیار باشیم و شرمنده آن‌ها نشویم. (فارس)

نماینده باید از حقوق شهرستان های زیر مجموعه اش بصورت یکسان دفاع کند

همچنین یک سایت نزدیک به شهرداری به نقل از عضو شورای شهر ورامین نوشت: شورای شهر ورامین باید از حق و حقوق مردم شهر ورامین دفاع کند و نماینده محترم نیز باید از حقوق شهرستان های زیر مجموعه اش بصورت یکسان دفاع کند و نباید تبعیضی قائل شود تا اینکه برای رسیدن به حقی، حق دیگری ضایع نشود.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین در تشریح کلیت پروژه مترو ورامین گفت: وضعیت مترو ورامین دو بخش اساسی اعم از “رسیدن مترو به ورامین” و “عبور مترو از میان شهر ورامین” دارد که برای رسیدن مترو به ورامین هیچ هزینه اضافه ای نیاز نیست انجام بشود و بودجه آن بصورت ملی پرداخت شده است و اما برای عبور مترو از ورامین به سوی دیگر ایستگاه های بعد از ورامین بصورت زیر گذر نیاز به جذب اعتبار وجود دارد که دیگر شهرستان های ذی نفع در انتقال مترو از میان شهر ورامین باید برای جذب اعتبار اقدام کنند.

سید رضا احمدی پیرامون صحبت های مطرح شده در هفته گذشته پیرامون مترو ورامین گفت: بیان این مطلب که “شورا برای مترو نه هزینه دارد و نه می تواند هزینه کند” بازی با افکار عمومی است، اصلا قرار نیست و نباید شورای اسلامی شهر و شهرداری هزینه ای برای زیر زمینی شدن مترو برای عبور از ورامین بپردازند زیرا هزینه پروژه از محل اعتبارات دولتی تامین میگردد.

سید رضا احمدی گفت:هنگامی که حقوق شهروندی و شهرسازی پایمال می شوند این نادیده گرفتن حقوق مردم شهر ورامین است، ضمن احترام به حقوق و خواسته های مردم شهرستان های در مسیر مترو وظیفه من بعنوان عضو شورای شهر دفاع از حق مردم شهر ورامین است و از آن کوتاهی نخواهم کرد. وظیفه ما در شورا صیانت از حقوق شهروندان شهر ورامین است.

مترو ناچار است زیر زمینی بشود

سید رضا احمدی ادامه داد: در بیان زیر زمینی یا رو زمینی شدن مترو ورامین هیچ کس بجز متخصصان و مشاوران ارشد در این زمینه توان اظهار نظر ندارند که خوشبختانه و آنچنان که پیشبینی میشد تمامی متخصصان امر طی چندین جلسه و بررسی میدانی ایستگاه و محور مترو ورامین اذعان داشتند که بهترین حالت اجرای پروژه مترو ورامین و عبور مترو از ورامین، پیشبرد طرح بر اساس طرح تفضیلی و جامع است و مترو ناچار است زیر زمینی بشود.

وی ادامه داد: هنگامی که اولین جلسه با مهندس درویش در ورامین برگزار شد و ما به ایشان پیرامون زیرزمینی شدن مترو تاکید کردیم ایشان گفتند که اولین بار است این مورد را شنیده اند. البته ما بارها و بارها به مسئولین شهرستان گفته بودیم که این مورد را با ایشان در میان بگذارند. البته در نهایت قرار بر این شد که جلسه ای با حضور کارشناسان برگزار شود و در این خصوص نظر کارشناسی ارائه نمایند حتی آقای درویش برای جذب اعتبار مازاد نیز قول پیگیری دادند.

امیدواریم برخی افراد در کنار تصمیم گیری های شورای شهر ورامین تصمیم سازی نکنند

عضو شورای شهر ورامین تاکید کرد: برخی طی روزهای گذشته پیشنهاد هایی را برای اجرای پروژه مترو ارائه کرده اند که باید بگوییم که همیشه پیشنهاد قبل از تصویب طرح اعلام می شود و پس از تصویب اجرای مصوبه اولویت است و پیشنهاد معنا و مفهومی ندارد.امیدواریم به جای اجرای صحیح پروژه تصمیم سازی خارج از مصوبه نشود و برخی افراد در کنار تصمیم گیری های شورای اسلامی شهر ورامین تصمیم سازی نکنند تا مردم را نسبت به شورای شهر بدبین کنند.

نماینده مردم در مجلس از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکند/ این مدل صحبت ها بازی با افکار عمومی است

احمدی گفت: برخی اعلام کرده اند انتقال راه آهن به خارج از شهر غیر ممکن است که باید توجه کنند این مورد در طرح جامع و تفصیلی مصوب شده و از تایید کنندگان آن وزارت راه و شهرسازی است. انتقال راه آهن کاملا جنبه اجرایی دارد اما نیازمند همت مسئولان امر برای جذب و ابلاغ اعتبار می باشد.

وی تاکید کرد: انتقال راه آهن به خارج شهر ورامین حق مردم است و انتظار داریم نماینده مردم در مجلس با پیگیری های مجدانه خویش سعی در جذب این اعتبار نمایند و انشا الله از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکند. این انتقال به خارج شهر ارتباطی به شهرداری ورامین و بودجه عمومی و عمرانی آن ارتباط ندارد و باید از محل اعتبارات دولتی تامین گردد.

سید رضا احمدی در پاسخ به ادعای مطرح شده که باید شهرداری بودجه انتقال راه آهن و زیر گذر شدن مترو را بدهد و هیچ هزینه ای برای امور شهری و عمرانی باقی نمی ماند گفت: این مدل صحبت ها بازی با افکار عمومی است چرا که قرار نیست شهرداری یک ریال بپردازد و این مهم باید با همدلی مسئولین و خصوصا نماینده شهرستان پیگیری شود.

وی  پیرامون صحبتهای اخیر برخی مسئولان پیرامون غیر منطقی بودن تصمیم شورای اسلامی شهر ورامین بر زیر زمینی شدن مترو گفت: دو جلسه در محل شرکت مترو، دو جلسه مبسوط با حضور نماینده  و به انضمام آن دو جلسه با حضور معاونین استاندار و کارشناسان برگزار کردیم و در تمامی این جلسات با ادله کارشناسی شده و استدلال های منطقی به دفاع از حقوق مردم شهر ورامین پرداختیم که نتیجه این استدلال های منطقی تصویب زیر زمینی شدن مترو ورامین با اکثریت قاطع آرا در شورای عالی ترافیک استان  تهران بود.

اگر آقایان حرف منطقی داشتند تا به حال بیان کرده بودند

وی ادامه داد: اگر آقایانی که امروز نظرات کارشناسی شده و منطقی شورای شهر را بدون منطق می دانند حرف منطقی داشتند بیان کرده بودند که متاسفانه چیزی نشنیده ایم و بجز چندین مصاحبه بازی کلمات پاسخی شایسته شاهد نبوده ایم که مطمئنا اگر حرف منطقی و مستدلی بود شنیده می شد؛ در بحث مترو هر چقدر ما بحث منطقی و با دلایل کارشناسی را بیشتر ادامه دادیم طرف مقابل فقط بر سرعت عمل در اجرای مترو تاکید می کرد.

عدم دعوت از شهردار و ریاست شورای شهر ورامین به جلسه شورای اداری شهرستان ورامین!

سید رضا احمدی در پاسخ به شایعه عدم دعوت از شهردار و ریاست شورای شهر ورامین به جلسه شورای اداری شهرستان ورامین تاکید کرد: همیشه عرف بر این بوده که با توجه به دستور جلسه و مباحثی که قرار است در جلسه شورای اداری مطرح شوند دو طرف قضیه را به جلسه دعوت می کنند تا طرفین با اعلام دلایل منطقی خود به دفاع از نظریه خود بپردازند، اما همانطور که شنیده شد متاسفانه در جلسه هفته گذشته شورای اداری ورامین از شهردار و رییس شورای شهر ورامین برای شرکت در این جلسه دعوت نشد و موضوع مترو بصورت یک طرفه اعلام و بحث شده است.

احمدی گفت: برای روشن شدن موضوع از نماینده عالی دولت توقع می رود تا در جلسه بعد با تدبیر بهتر از  طرفین دارای نظر در پروژه مترو برای روشن شدن موضوع دعوت بعمل آورند تا بار دیگر شورای شهر و مدیریت شهری ورامین با  ارائه ادله منطقی و کارشناسی شده نسبت به برخی شبهه افکنی ها پاسخ درخور توجه و شفاف ارائه کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عدم دعوت رسمی از شهردار و رییس شورای اسلامی شهر ورامین بعنوان اعضای رسمی جلسه شورای اداری شهرستان ورامین جای تامل ویژه دارد که ان شا الله آنگونه که به نظر می رسد عمدی در کار نبوده است.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید نماینده ورامین بر لزوم تامین بودجه انتقال راه آهن به خارج شهر توسط شهرداری ورامین گفت: در هیچ جایی اجرای طرح های ملی که به تصویب می رسد با شهرداری نیست و جذب اعتبار و بودجه همت نماینده محترم شهرستان های قرچک – ورامین – پیشوا و مسئولین ارشد شهرستان ورامین را طلب می کند  و امیدواریم ایشان از زیر بار این خدمت رسانی و مسئولیت مهم شانه خالی نکنند.

عضو شورای شهر ورامین در پایان تاکید کرد: امیدواریم جلسات متعدد کارشناسی به مانند قبل برای روشن شدن مساله ادامه داشته باشد و همانگونه که همگان اذعان دارند، برای حصول نتیجه صحیح و ایجاب همکاری متقابل بحث منطقی و استدلال کارشناسی شده با حضور هر دو طرف ضروری به نظر می رسد که این مهم احقاق حق مردم از سوی طرفین را به دور از فضای مصاحبه و رسانه و در جلسات رسمی رقم می زند.

عدم اجرای متروی ورامین ظلم به مردم است

مهر: امام جمعه ورامین گفت: از ابتدا وعده احداث مترو به ورامین داده شده و اگر این قول عملیاتی نشود، ظلم به مردم خواهد بود و عدم اعتماد مردم به وعده های مسئولان را در پی خواهد داشت به همین دلیل باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها برای اجرای مترو در ورامین استفاده کرد.

مترو از جمله مباحث چالش برانگیز این روزهای شهرستان ورامین است به طوری که برخی از مسئولان درباره این پروژه عظیم نظراتی را بیان می کنند که دقیقا در نقطه مقابل نظرات مدیران شهری است، زیرا مدیران شهرداری اعتقاد دارند که باید حقیقت را به مردم گفت و بر اساس نظرات کارشناسی این پروژه مترو نبوده بلکه قطار شهری نام دارد اما برخی دیگر از مسئولان شهرستان نظیر نماینده مردم در مجلس با قاطعیت اعلام کرده اند که این پروژه مترو است.

در این زمینه همچنین آیت الله سید مرتضی محمودی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه متروی ورامین اظهار داشت: امروز هزاران سفر از شهر ورامین به سمت تهران انجام می شود که مشکلات موجود باعث اتلاف وقت، از بین رفتن هزینه ها و ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان شده است.

امام جمعه ورامین افزود: اجرای پروژه متروی ورامین از مطالبات جدی مردم و مسئولان شهرستان طی یک دهه گذشته است که همواره و در دیدار با مسئولان مختلف کشور بر آن تأکید کرده اند.

متروی ورامین یک طرح ملی بوده و باید اجرا شود

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که از ابتدا دولت به مردم ورامین وعده احداث مترو را داده است و این که امروز برخی نظرات این پروژه را مترو نمی دانند، جای نگرانی دارد زیرا این طرح ملی بوده و مردم ورامین خواستار ایجاد و راه اندازی مترو در شهرشان هستند.

محمودی اضافه کرد: از ابتدا وعده احداث مترو به ورامین داده شده و اگر این قول عملیاتی نشود، بطور قطع ظلم به مردم خواهد بود و مردم به وعده های مسئولان خوشبین نمی شوند به همین دلیل باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها برای اجرای مترو در ورامین استفاده کرد.

این مسئول عنوان کرد: ورامین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به جرم دفاع از ارزش های اسلامی مورد ظلم رژیم پهلوی قرار داشت و محروم بود، البته پس از پیروزی انقلاب خدمات مهم و قابل توجهی به این دیار صورت گرفته اما هنوز حق مردم این شهرستان ادا نشده است.

نماینده ولی فقیه در ورامین گفت: امروز با توجه به اختلاف نظری که در شهرستان وجود دارد، بهترین راه آن است که مترو تا ابتدای شهر ورامین بیاید و ادامه پروژه برای زیرزمینی شدن مترو پس از تخصیص بودجه ادامه پیدا کند تا این پروژه به سرانجام نامعلومی دچار نشود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.