خانه » اخبار و رویدادها » با وجود کارشکنی فدراسیون، متین فراتر از انتظار با جام خداحافظی کرد/ احسن الله شیرکوند در جمع برترین ها قرار گرفت

با وجود کارشکنی فدراسیون، متین فراتر از انتظار با جام خداحافظی کرد/ احسن الله شیرکوند در جمع برترین ها قرار گرفت

matin-jahani

تیم والیبال متین ایران با وجود شکست مقابل بیلگوری روسیه ، نمایشی دور از انتظار مقابل قهرمان باشگاه های اروپا داشت تا جایی که سرمربی نامدار روس ها در پایان بازی و در کنفرانس خبری بر پاشده زبان به تحسین والیبال ایران گشود.
به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، گنادی چیپولین بدون آنکه خیلی از نوع بازی کردن و بازی انتحاری متینی ها تعجب کرده باشد، عنوان داشت: پیش بینی هم می کردم که روز سختی در برابر نماینده ایران داشته باشیم.
تیم دگرگون شده متین، علی رغم باخت در مقابل تیم پرستاره و سرمربی نامدار روسیه چنان خوب بازی کرد که در میانه راه بازی، تماشاگران برزیلی حاضر در سالن مینیه رو را هم با خود همراه کرد.
بعد از پیروزی سخت تیم روسی در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۱، کمتر کسی انتظار داشت که متین توانایی گرفتن ست از حریف پر قدرتی چون بیلگوری داشته باشد، اما تیم تمام ایرانی جام دهم به عنوان تنها تیم بدون بازیکن خارجی، با سرویس های پرشی موجی و همچنین جاخالی های بی نقص حریف نامدار با بازیکنان آسمانخراشش را در نبردی زیبا در ست دوم ۲۵ بر ۲۲ برد و بازی را برابر کرد.
تا میانه راه ست سوم هم نمی شد با توجه به نمایش پایاپای دو تیم تشخیص داد که برنده نهایی بازی چه تیمی خواهد بود، تا اینکه آتش توپخانه سرویس های بهترین بازیکن حال حاضر جهان  همه چیز را به یکباره با نتیجه یکطرفه ۲۵ بر ۱۵ بسود تیم مدعی قهرمانی بیلگوری عوض کرد و پس از برد در این ست بود که خیال چیپولین و روس ها هم از بابت صعود و هم از بابت سرگروهی آسوده شد.
در ست چهارم روس ها با استراحت دادن به بازیکنان اصلی مثل موزرسکی، گروزر، تراویکا فرصت را به بازیکنان دخیره شان دادند و فقط کتی تاراس و پانتلی مونی کو و بوگومولوف در زمین ماندند و با ورود الینکی ملی پوش و باگری و کوسه رف به میدان، فقط اعتراضات بی جا و اشتباهات داوری باعث باخت متین در ستی شد که استحقاق شکست را هرگز نداشت. چنین بود که با باخت نزدیک ۲۶ بر ۲۴ نماینده ایران چیپولین و شاگردانش نفسی به آسودگی کشیدند و متین هم با وجود شایستگی با بازی های تقریبا قابل دفاع در این دوره با جام دهم خداحافظی کرد.

حاشیه های آخرین روز دور مقدماتی والیبال مردان باشگاههای جهان

دلخوری ترنتینویی ها از هم تیمی های سابقشان مهمترین حاشیه آخرین روز دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان در برزیل بود.
در آخرین روز دور مقدماتی والیبال باشگاه های مردان جهان بازیکنان عاریه ای چند صد هزار دلاری قطری ها با باخت ۳ بر ۲ خود برابر نماینده آرژانتین باعث حذف ترنتینو دارنده ۴ عنوان قهرمانی باشگاههای جهان شدند.
هم تیمی های سابق ماتی کایسسکی و رافائل اولیویرای برزیلی مثل کاپیتان بیرلی و سوکولوف و سینتی به شدت از نوع بازی آنان شاکی بوده و معتقد بودند که آنها با همه قدرت در این بازی ظاهر نشدند، تا به نوعی از تیم سابقشان انتقام گیرند.
جالب اینکه در روز اول ترنتینو در یک بازی انتقاد آمیز سه بر صفر مغلوب تیم الریان قطر شده بود.
 ** شیرکوند تنها نماینده متین در جمع برترین ها
در پایان دور مقدماتی رقابت های والیبال باشگاه های مردان جهان که با صعود تیم های بیلگوری روسیه، کروزیروی برزیل، الریان قطر و یوپی سی ان آرژانتین به نیمه نهایی همراه بود، اسامی برترین های پست های مختلف هم منتشر شد که بر این اساس احسن اله شیرکوند لیبروی سابق تیم ملی و حال حاضر متین در صدر بهترین توپگیر بازی ها ایستاد.
محمد طاهر وادی هم دیگر بازیکنی بود که با قرار گرفتن نامش در جمع بهترین پاسورها در جای سوم قرار گرفت. سایر بازیکنان متین اکثرا نامشان در جمع ۵ بازیکن برتر نیآمده بود.
** اجحاف داور آرژانتینی و اسپانیایی به متین
بر خلاف دیگر بازی ها داوران بازی آخر متین ایران و بیلگوری اصلا خوب نبوده و فاقد هماهنگی لازمه با یکدیگر بودند.
از این ناهماهنگی بیشترین صدمه را متین دید که سرمربی اش در ابتدای ست چهارم با کارت قرمز روبرو شد و بازیکنانش چندبار تذکر جدی گرفتند و از همه مهم تر حق این تیم از سوی داوران و حتی خط نگهداران برزیلی نادیده گرفته شد.
بعد از پایان بازی هم مصطفی وند حسابی از خجالت داوران بازی در آمد و زبان به اعتراض به آنان گشود. در حین بازی هم داور اسپانیایی که یک جورهایی در سه بازی متین ایفاگر نقش بود، بی جهت خطای ارنج گرفت و اعتراض بانیولی هم به او بی فایده بود!
البته بازیکنان متین از استرس بالای بانیولی هم سخت شاکی بودند که بی جهت باعث دستپاچگی شان می شد. بانیولی بواسطه ۴ سال حضور کاری در روسیه در تیم ملی و دینامو مسکو حساسیت بیش از اندازه ای به نباختن در رویارویی با روس ها داشت. هر چند تا قبل از این بازی همواره شاهد رابطه خوبی میان او با بازیکنان بیلگوری و کادرفنی آن در هتل و محل برگزاری بازی ها بودیم.

نتایج کامل دور مقدماتی والیبال قهرمانی باشگاه های جهان

دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان که از دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شده بود، شب گذشته به پایان رسید تا ۱۲ دیدار در این چهار روز برگزار شده باشد.
دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان با حضور هشت تیم در دو گروه آغاز شد که تیم متین ایران در گروه یک رقابت ها با تیم های سادا کرویز (برزیل)، گواینبو (پورتوریکو) و بیلگوری (روسیه) همگروه بود.
در گروه دوم نیز یو پی ان سی (آرژانتین)، اسپرانس (تونس)، ترینیتو (ایتالیا) و الریان (قطر) با یکدیگر رقابت ها داشتند.
در پایان دور مقدماتی در گروه اول تیم های بیلگوری و سادا کرویز به ترتیب با کسب ۹ و ۶ امتیاز به عنوان تیم های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
همچیین تیم های الریان و یو پی ان اس به ترتیب با کسب ۷ و ۶ امتیاز در رتبه اول و دوم گروده دوم این رقابت ها قرار گرفتند تا در مرحله نیمه نهایی حریف تیم های سادا کرویز و بیلگوری شوند.
نتایج کامل دور مقدماتی به قرار زیر است:
دوشنبه ۱۵ اردیبهشت:
پو پی ان آرژانتین ۳– اسپرانس تونس صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۷ بر ۲۵)
ترینیتو ایتالیا صفر – الریان قطر ۳ (۲۶ بر ۲۸، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵)
سادا کرویز برزیل ۳– گواینبو پورتوریکو صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۹)
سه شنبه ۱۶ اردیبهشت:
الریان قطر ۳- اسپرانس تونس صفر (۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۱)
بیلگوری روسیه ۳– گواینبو پورتوریکو یک (۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹)
سادا کروز برزیل ۳– متین ورامین صفر (۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۱)
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت:
ترینیتو ایتالیا ۳– یو پی ان آرژانتین ۲ (۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۳۸ بر ۳۶، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱)
متین ورامین ایران ۳– گواینبو پورتوریکو صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸)
سادا کروزبرزیل یک – بیلگوری روسیه ۳ (۲۰ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۳۱ بر ۳۳)
پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت
یو پی ان آرژانتین۳ – الریان قطر ۲ (۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۰، ۱۷ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱)
ترینیتو ایتالیا ۳- اسپرانس تونس صفر (۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۶)
بلگراد روسیه ۳– متین ورامین یک (۲۵ بر ۲۱، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۶ بر ۲۴)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.