خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ تمام روستاهای ورامین از نعمت گاز و برق برخوردار هستند

به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ تمام روستاهای ورامین از نعمت گاز و برق برخوردار هستند

فرماندار ورامین گفت: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام روستاهای شهرستان ورامین از زیرساخت های لازم از جمله راه، آب سالم و بهداشت، برق، گاز و تلفن برخوردار هستند.

صبح امروز محسن خوانساری در دیدار جمعی از روستاییان و عشایر شهرستان ورامین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر در دو دهه گذشته رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کمتر کردن وابستگی به اقتصاد نفتی محقق می‏ شد به بخش بزرگی از اهداف انقلاب رسیده بودیم و مقاومتی کردن اقتصاد راه خروجش جدایی از اقتصاد نفتی و تک‏ محصولی است.

فرماندار ورامین با اشاره به اینکه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت همگانی و عمومی کردن فعالیت‏ های اقتصادی است افزود: ابزار اقتصاد پویا، سرمایه  و دانش و تکنولوژی بازار مصرف است و پس از اینکه هدف‏گذاری صحیح اقتصادی انجام شد باید از ابزارهای صحیح استفاده کرده و به سمت کاهش هزینه‏ ها رفت.

خوانساری گفت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، روستائیان نقش غیر قابل انکاری بر عهده دارند زیرا روستائیان قشر مولد جامعه می باشند که می توانند با توسعه فعالیت خود در حوزه های مختلف کشاورزی ودامپروری، زمینه رشد و توسعه اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: شهرستان ورامین از قطب های کشاورزی استان تهران محسوب می شود و برخی از محصولات کشاورزی و لبنی تهران در این منطقه کشت و مورد استفاده قرار می گیرد و توجه به بخش کشاورزی می تواند زمینه ساز توسعه در کشور شود و بسیاری از مشکلات و موانع امنیت غذایی در کشور با توجه بیشتر به کشاورزی قابل حل خواهد بود.

این مسئول متذکر شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزشهای اسلامی و نگاه عادلانه به تمام اقشار است و این دیدگاه باعث می شود تا رسیدگی به وضعیت روستاها در اولویت مسئولان قرار گیرد.

خوانساری به نقش اساسی روستاییان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: روستاییان در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم ایران کردند و امروزه در سنگر دفاع از ولایت به پاسداری مشغول هستند.

این مسئول گفت: روستاییان با هوشیاری و پیروی از ولایت در دوران دفاع مقدس رشادت‌های کم‌نظیری را از خود به جای گذاشتند و امروز نیز با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده هرگونه جانفشانی هستند.

وی تأکید کرد: روستاییان سلحشور و وفادار به اسلام که تا قبل از انقلاب به عنوان مدافع اسلام با هیچ حاکمی سازش نکردند پس از پیروزی انقلاب نیز دست یاری به سوی امام امت دراز کردند و برای دفاع از کیان اسلام و ترویج مبانی آن با امام (ره) و مقام معظم رهبری هم پیمان شدند.

خوانساری یادآور شد: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی روستاهای شهرستان ورامین از زیر ساخت های لازم از جمله راه ، آّب سالم و بهداشت، برق، گاز و تلفن برخوردار هستند ولی در مقابل زحمات و تلاش های روستائیان این خدمات اندک است و مسوولین باید در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به این افراد اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی از اجرای طرح جاده های فرعی روستایی، تسریع بخشیدن در اجرای طرح هادی روستا ، تسطیح و به سازی مسیر روستای علی آباد به شهرک مدرس، خروج دامداری ها از بافت روستا به خارج از محدوده، تعویض تیرهای برق چوبی و قدیمی روستا توسط اداره برق، بهبود وضعیت فرهنگی روستا با کمک به کانون فرهنگی مساجد روستا، ارتقاء سطح امنیت روستا، معرفی افراد واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات آبیاری قطره ای و مکانیزاسیون با توجه به مشکلات کمبود آب زراعی و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستا به عنوان مصوبات سفرروستایی مسوولین شهرستان ورامین به روستاها یاد کرد.(مهر)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.