خانه » اخبار و رویدادها » برگزاری یادواره شهدا در کلاته ورامین

برگزاری یادواره شهدا در کلاته ورامین

فارس: سید رضا طباطبایی از برگزاری یادواره شهدا در روستای کلاته همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان ورامین خبر داد و گفت: همزمان با سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به شهرستان ورامین چهارمین محفل قرآنی یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران روستای کلاته برگزار می‌شود.

بخشدار مرکزی ورامین اظهار داشت: این مراسم به همت شورای فرهنگی روستای کلاته و با همکاری حوزه مقاومت بسیج ۱۵ امام خمینی(ره) و موسسه جامعه‌القرآن و اهل بیت علیهم‌السلام ورامین دوشنبه ۲۲ خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین(ع) کلاته برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: این مراسم با قرائت آیات قرآن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی درچه‌ای و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ارتباط با ورامین می‌نویسد: «ورامین در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی، حضور مؤثر و به‌هنگام مردم ورامین در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ باعث شد تا این شهر از پیشتازان نهضت اسلامی ایران باشد.»

دهقانان ورامین با شنیدن خبر دستگیری حضرت امام(ره) کفن پوشیده و با پای پیاده راهی تهران شدند که در سر پل «باقرآباد» نیروهای رژیم شاه آن‌ها را به رگبار مسلسل بستند و کفن‌هایشان را به خون آغشته کردند و چرخ سنگین تانک‌ها گوشت و استخوان آنان را در هم کوبید؛ به طوری که شناسایی اجساد شهدا ناممکن بود. بازتاب گسترده این قیام، رژیم شاه را وادار کرد تا امام خمینی‌(ره) را پس از ۱۰ ماه، در فروردین ۱۳۴۳ آزاد کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۸۲ به ورامین سفر کردند.

رهبر معظم انقلاب، ۱۵ خرداد ورامین را حماسه‌ای فراموش‌ناشدنی خوانده و فرمودند: «خیلی‌ها آن روز مردم و مبارزان را مأیوس مى‌کردند؛ مى‌گفتند فایده‌اى ندارد. ظواهر هم حرف آنها را تأیید مى‌کرد. یک عدّه جوانِ مؤمنِ روستایى و شهرى، سر پُلِ باقرآباد خون‌شان بر زمین ریخته شد؛ نه حقوق بشری‌هاى دنیا با‌ خبر شدند و نه مدّعیان دفاع از آزادى، علیه رژیم پهلوى اخم کردند. در همان روز در تهران و قم، چند هزار جوان با مسلسلِ مزدوران پهلوى روى آسفالت خیابان‌هاى تهران به خاک و خون غلتیدند و همین مدّعیان دروغین و وقیح حقوق بشر در دنیا کمترین اعتراضى به رژیم پهلوى نکردند.»

ایشان در ادامه افزودند: «چه کسى باور مى‌کرد این شهادت‌هاى مظلومانه یک روز این‌طور ببالد و رشد کند؟ ظواهر هم سخن وسوسه‌گرانِ مأیوس‌کننده را تأیید مى‌کرد؛ اما استقامت و ایستادگى و همت، این کار نشدنى را شدنى کرد. امروز هم همین‌طور است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: «هر کس ملت را با رفتار و کردار خود به سمت ناامیدى بکشاند، به دشمن کمک کرده است؛ هر کس مى‌خواهد باشد. برخلاف آنچه دشمن تبلیغ مى‌کند، نیروى او یک نیروى غیر قابل علاج و مقاوم نیست.»

رهبر معظم انقلاب ضمن بیان اینکه بلندگوهاى دشمن بیشترین تبلیغات خود را صرف مأیوس کردن و ترساندن مردم مى‌کنند؛ فرمودند: «من به ملت ایران به‌طور صریح و آشکار عرض مى‌کنم نه آن ارعاب و تهدیدها درست است، نه آن مأیوس کردن‌ها -‌ هر دو غلط است ‌- اما این که نیروى دشمن را غیر قابل مقاومت نشان دهند، حرف بسیار غلط و بى‌ربطى است. اگر آمریکایی‌ها مى‌توانستند نظام جمهورى اسلامى را از بین ببرند، حتى یک روز هم معطل نمى‌شدند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.