خانه » اخبار و رویدادها » برنامه های گرامیداشت هفته زن در ورامین اعلام شد

برنامه های گرامیداشت هفته زن در ورامین اعلام شد

دبیر ستاد گرامیداشت هفته زن شهرستان ورامین گفت: برنامه های هفته زن با رویکرد شعار سال ۱۳۹۳ برنامه ریزی شده است.

شیرازی با اشاره به برنامه های ستاد هفته زن در شهرستان ورامین اظهار داشت: طبق اعلام ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هفته زن از روز شنبه ۳۰ فروردین آغاز خواهد شد و شنبه ۳۰ فروردین با عنوان زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، یکشنبه ۳۱ فروردین و همزمان با روز زن با عنوان زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، دوشنبه اول اردیبهشت با عنوان زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف و سه شنبه دوم اردیبهشت با عنوان زن، مشارکت سیاسی و مسئولیت اجتماعی، روز چهارشنبه سوم اردیبهشت با عنوان زن، شادابی و امید به آینده، پنجشنبه چهارم اردیبهشت با عنوان زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و جمعه پنجم اردیبهشت با عنوان زن، معنویت و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

این مسئول افزود: فرصت هفته زن و نامگذاری این ایام زمینه ای است برای اینکه بتوانیم به قدر و منزلت زنان در اسلام و نقش آنان در خانواده و جامعه بیشتر بپردازیم که ارتقاء فرهنگ فاطمی در بین خانواده ها وظیفه برنامه ریزان تربیتی است تا از این منظر به الگوسازی و معاصر سازی زندگی و رفتار و سلوک حضرت زهرا (س) نقش به سزایی در سالم سازی خانواده و اجتماع دارد بیشتر پرداخته شود.

وی ادامه داد: در سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، جایگاه زن بخصوص زنان تأثیرگذار در جامعه و مادرانی که فرزندان مفیدی برای جامعه تربیت کرده اند، به خوبی قابل مشاهده است و برنامه های هفته زن با رویکرد شعار سال ۱۳۹۳ برنامه ریزی شده است.

شیرازی با اشاره به نقش آفرینی بانوان در تمام عرصه های انقلاب عنوان کرد: زنان در ایران  با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده اند و امروز توانسته اند با همت بالای خود در عرصه های مختلف قله های پیروزی را فتح کنند و بیش از پیش در جامعه تأثیرگذار باشند.

وی گفت: در تفکر اسلامی زن به عنوان موجودی که همزمان می تواند سه نقش بسیار مهم همسری، مادری و عنصر موثر اجتماعی را به اتفاق ایفا کند مورد نظر است و به دلیل همین تفکر است که نهضتی همچون انقلاب اسلامی توانست بدون امکانات مادی بر رژیم قدرتمند طاغوت غلبه کند.

این مسئول، توجه به شخصیت حضرت فاطمه (س) را از بهترین راهکارها در شرایط سخت هجمه های دشمن دانست و ادامه داد: یکی از خواسته های ما از دستگاه های مسئول  برای برگزاری برنامه های هفته زن این است که معرفی شخصیت و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) را در اولویت برنامه های خود قراردهند.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته زن شهرستان ورامین با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای تمام زنان و بانوان جهان است، افزود: باید با گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه و معرفی خصایص و ویژگی های آن بزرگوار معرفت و سطح فرهنگی جامعه به ویژه زنان را ارتقا داد تا به سبب آن نیز سلامت جامعه تضمین شود.

وی تأکید کرد: برنامه پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده معظم شهدا و مادران بزرگوار شهید، دیدار با بانوان سالمند، برگزاری دوره آموزشی همسرداری ، جشن کوثر با محوریت بسیج خواهران و نشست عفاف و حجاب دانش آموزان دختر دوره های متوسطه و برگزاری مسابقه  آشپزی و شیرینی های محلی ویژه بانوان از برنامه های متنوع این هفته است.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.