خانه » اخبار و رویدادها » جوان ۳۵ ساله در ورامین شیعه شد/ حقانیت شیعه به من ثابت شده است

جوان ۳۵ ساله در ورامین شیعه شد/ حقانیت شیعه به من ثابت شده است

IMG07355551

جوان ۳۵ ساله ای پس از تحقیق و پژوهش مذهب حقه شیعه را برگزید و با حضور در بیت امام جمعه ورامین، شهادتین را بر زبان جاری کرد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، عصر روز گذشته جوان ۳۵ ساله ای که برای کار به ورامین آمده، پس از تحقیق و پژوهش و نشست با آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین به مذهب شیعه گروید و نام حسین را برای خود انتخاب کرد.

آیت الله سید مرتضی محمودی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی برادران شیعه و سنی به خوبی و به دور از هرگونه مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و هر چند برخی سعی دارند اهل سنت را به سمت و سویی ببرد که مدنظر آنهاست تا اینگونه به اختلاف میان مسلمانان دست بزنند، لذا با هوشیاری برادران اهل سنت و شیعه به هدف خود نرسیده است.

امام جمعه ورامین افزود: بزرگان دینی در طول تاریخ همواره به دنبال رفع اختلاف در جامعه بوده‌ و هستند و در تاریخ پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره به دنبال تقویت و حفظ همبستگی و اتحاد بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی بوده‌اند و مردم را به این امر مهم رهنمون کرده‌اند.

وی بسیاری از مشکلات فعلی موجود در برخی ممالک اسلامی را ناشی از عدم وجود اتحاد کامل میان افراد آن ملت ها عنوان کرد و افزود: پیروزی قطعی مسلمانان در عرصه های مختلف در گرو اتحاد و حفظ وحدت و یکپارچگی میان آنان است.

غدیر خم و انتخاب جانشین پیامبر اکرم از مهم ترین موضوعات تاریخ اسلام است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین سپس به حادثه غدیر خم اشاره کرد و بیان داشت: واقعه غدیر خم یکی از موضوعات مهم و اساسی در طول تاریخ اسلام بوده که هیچ‏کس نمی‏ تواند این موضوع را انکار کند و بسیاری از اصحاب پیامبر از شیعه و سنی این حادثه را روایت کردند و بر صدق آن شهادت دادند.

این مسئول اضافه کرد: تاریخ نقل می کند که در حادثه غدیر بین ۹۰ هزار تا ۱۲۴ هزار نفر حضور داشتند و پیام غدیر را شنیدند و پیامبر گرامی اسلام(ص) اعلام فرمودند که پیام غدیر را حاضرین به غایبین اطلاع دهند و نگذارند این پیام فراموش شود.

محمودی تأکید کرد: نقطه اختلاف شیعه و سنی در مسئله ولایت و امامت است و مذهب تشیع اعتقاد دارد که پیامبر اکرم(ص) هیچگاه جامعه را بدون رهبر رها نمی کند و حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین بعد از خود معرفی کرده است، اما اهل تسنن معتقد هستند که نبی مکرم اسلام، جانشین خود را تعیین نکرده و آن را به انتخاب مردم گذاشته است.

وی گفت: امیر مومنان مصداق بارز تمام خصوصیات و ویژگی‌های امامت بودند که پیامبر خدا (ص) با انتصاب ایشان به این مقام، در حقیقت الگوی حکومت اسلامی را به جهانیان ارائه فرمودند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سقیفه از نقاط دردناک تاریخ اسلام است که در آن افرادی جمع شدند و وصیت پیامبر(ص) و حق مسلم ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را زیر پا گذاشتند و دشمنان تلاش کردند که فرهنگ غدیر به دست آیندگان نرسد و در این راه به جعل حدیث، به دست گرفتن کانالهای ارتباطی آن روز و ممنوعیت روایت حدیث مبادرت ورزیدند اما نتوانستند چراغ غدیر را خاموش کنند.

برخی با شیعه شدن من مخالفت ورزیدند

حسین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در چند سال گذشته سوالات متعددی درباره برخی احکام و عقاید اهل سنت برایم پیش آمد که درباره آن تفکر و تحقیق کردم و پس از مطالعه تصمیم گرفتم به مذهب شیعه گرایش پیدا کنم.

وی افزود: وقتی نظرم را درباره تغییر دین با پدرم درمیان گذاشتم، وی اعلام کرد که تو مختار هستی که هر راهی را که می خواهی برگزینی اما برخی اقوام و خانواده های پدری و مادری ام به شدت با گرایش بنده به مذهب تشیع مخالفت کردند.

این شیعه اثنی عشری ادامه داد: بنده یک بار ازدواج کردم که متأسفانه همسرم به دلیل سکته قلبی به رحمت ایزدی پیوست و یک فرزند برای من به یادگار گذاشت و زمانی که خواستم مجدد با دختر دایی ام ازدواج کنم، دایی بنده به دلیل اطلاع به گرایش بنده به مذهب تشیع با این ازدواج مخالفت کرد و عقد سه ساله بنده با دختر دایی ام به هم خورد.

حسین اضافه کرد: بنده به شغل آشپزی در ورامین مشغول هستم و یکی از دوستان من که شیعه است بنده را ترغیب کرد تا با عالم مسجد امام حسن(ع) ورامین در این باره سخن بگویم و بنده پس از جلسه با ایشان به تشیع علاقه بیشتری پیدا کردم.

وی عنوان کرد: بنده با برخی از شیعیان ارتباط داشتم و بسیاری از دوستانم هم شیعه هستم و با آنان به بحث و بررسی پرداختم و وقتی رفتارهای منطقی و مودبانه آنان را مشاهده کردم، بیش از پیش به تشیع علاقه مند شدم و افراد بسیاری به من در این مسیر کمک کردند که در این زمینه از دوستان شیعه و حجت الاسلام قدوسی که هیچگاه بنده را در این راه تنها نگذاشته اند تشکر و قدردانی می کنم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.