خانه » اخبار و رویدادها » مسئول کمیته امور بانوان شورای شهر: تکریم خانواده شهدا اساس فرهنگ جامعه اسلامی است

مسئول کمیته امور بانوان شورای شهر: تکریم خانواده شهدا اساس فرهنگ جامعه اسلامی است

ایرنا: عضو شورای اسلامی شهر ورامین گفت : تکریم خانواده شهدا، اساس فرهنگ جامعه اسلامی و وظیفه تمامی مردم ومسوولین است.

زهرا هداوند میرزایی روز دوشنبه در دیدار با خانواده شهیدان حسین چراغی، حسن دلیری و حسین رشمه ای که به مناسبت سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) روز تکریم همسران و مادران شاهد صورت گرفت، گفت: خانواده شهدا افتخار و برکت جامعه می باشند و باید همواره قدردان ایثار و تلاش آنان بود.

وی گفت: امروز تمامی مسوولین و مردم خود را مدیون و مرهون خون شهدا و زحمات و ایثار خانواده معظم آنان به خصوص مادران و همسران شهیدان می دانند زیرا آرامش و آسایش امروز جامعه از رشادت ها و جانفشانی های آن بزرگواران به دست آمده است .

وی گفت : خانواده معظم شهدا حضرت ام البنین (س) مادر چهار شهید را الگو و اسوه خود قرار داده اند و با درس گرفتن از وفا و ادب ایشان ، فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه ترویج می دهند .

این خواهر شهید افزود : امروز وظیفه مسوولین در مقابل خون شهدا بسیار سنگین است و باید با ادامه راه شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس نگهبان و وارث خون شهدا و ارزش های اسلامی بوده و این را باور داشته باشند که در تمام لحظات زندگی ، شهیدان ناظر بر رفتار و اعمال آنان می باشند .

هداوند میرزایی بیان داشت: شورای اسلامی و شهرداری ورامین تلاش دارد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده ، برنامه های ویژه ای را در جهت ارتقای فرهنگ جامعه با محوریت خانواده شهدا در شهرستان اجرا کند.

وی تکریم و رسیدگی به وضعیت خانواده شهدا را از وظایف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین یاد کرد و از مسوولین شهرداری خواست تا با سرکشی مداوم به خانواده شهدا ، نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کنند.

فارس: زهرا هداوند میرزایی که صبح امروز در جلسه ستاد هفته گرامیداشت مقام زن در بیت آیت‌الله محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم اینکه بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند جزو مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند و در بسیاری از مسائل مانند امکانات شهری محروم هستند.

مسئول کمیته امور بانوان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ورامین تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده‌ای از جمع بانوان که در شورای شهر توفیق خدمت یافتم  امیدوارم بتوانیم با همکاری دیگر اعضاء برنامه‌های خوبی در شورای شهر برای بانوان مصوب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش از امام راحل (ره) مبنی بر این که «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود» ادامه داد: زن امتیاز این را دارد که یک جامعه را بسازد و تمام خصائصی که خداوند در وجود زن قرار داده را ما در همین یک جمله امام (ره) می‌توانیم ببینیم و تفسیر کنیم، دین مبین اسلام نیز هم در قرآن و هم در فرمایشات پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام نظر ویژه‌ای به مقام زن داشته است.

میرزایی گفت: یک جامعه شناس اروپایی در مورد زن گفته است که زمانی که می‌خواهیم یک جامعه پاکدامن است یا خیر باید به زنان آن جامعه نگاه کنیم، اگر زنان یک جامعه پاکدامن باشند آن جامعه پویا، فعال و پاکدامن خواهد بود.

مسئول کمیته امور بانوان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ورامین سپس به شهر ورامین اشاره کرد و اظهار داشت: ورامین شهر مذهبی است، شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اما حق بانوان فرهیخته ورامین و آن چه واقعا نیاز بانوان فرهنگی و فرهیخته شهر ما است ادا نشده و نیاز است در عرصه فرهنگی بسیار بیش از این کار کنیم.

وی عنوان کرد: ما نباید در شهرداری و شورای شهر و اصولاً در تمام دستگاه‌های شهری نگاهمان به زن را تنها به برنامه‌های هفته زن محدود کنیم، بلکه باید برای کل سال برنامه داشته بشیم و همیشه بانوان مدنظر قرار گیرند، البته خوشبختانه با تلاش‌های بنده و دیگر دوستان در بودجه امسال شورای شهر نگاه ویژه‌ای به بانوان شده است.

ایجاد پارک بانون و مکانی برای ورزش و دوچرخه سواری بانوان

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین گفت: نیاز به پارک بانوان و ایجاد مکانی امن برای ورزش‌هایی مثل دوچرخه سواری و … بانوان یکی از نیازهای ضروری این قشر عظیم شهر ما است.

وی که مدیر مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان ورامین نیز است، بیان داشت: بنده از نزدیک با جامعه دختران جوان و پر استعداد شهرم در ارتباط هستم و معتقدم زن می‌تواند با حفظ شئونات اسلامی و رعایت حریم‌های موجود در جامعه حاضر شود، همواره به دانش‌آموزانم متذکر شده‌ام که الگوی شما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند که با خطبه‌ای آتشین در حضور یزید ملعون پایه‌های حکومت یزید و یزیدیان را به لرزه انداخت.

هداوند میرزایی ضمن انتقاد از برخی افراد که به اسم اسلام سبب فاصله گرفتن نسل جوان و دختران کشور از حجاب و باورهای دینی می‌شوند، گفت: ما باید بتوانیم دین را آن‌طور که هست، از طریق احادیث و روایات و آیات قرآن و نیز منویات رهبر معظم انقلاب در لایه‌های ذهنی جوانان قرار دهیم، چراکه همین جوانان هستند که فردا مسئولان کشور را تشکیل خواهند داد.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال دختران ما  امروز نیاز دارند که در مورد فلسفه حجاب و عفاف و نیز بحث ولایت فقیه بیش از پیش اطلاعات داشته باشند که این امر از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور عالمان، روحانیون و کارشناسان مذهبی میسر می‌شود.

مدیر مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان ورامین تصریح کرد: دانش‌آموز ما باید بداند چرا روی پرچم آمریکا پا می‌گذارد، باید ظلم‌ها و ستم‌های نظام استکباری به مردم جهان به‌ویژه مردم کشور ما را بداند، باید بداند ما زمانی که روی پرچم آمریکا پا می‌گذاریم منظورمان ظلم و ستم سردمداران آمریکایی است نه مردم این کشور و تبیین این مسائل وظیفه امروز کارشناسان فرهنگی کشور است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.