خانه » اخبار و رویدادها » استقبال هنرمندان کشور از جشنواره طراوت/ ارسال ۲۰۰ اثر به جشنواره بزرگ شعر طراوت

استقبال هنرمندان کشور از جشنواره طراوت/ ارسال ۲۰۰ اثر به جشنواره بزرگ شعر طراوت

دبیر جشنواره کشوری شعر طراوت گفت: استقبال هنرمندان کشور از جشنواره شعر طراوت بسیار خوب بود به همین خاطر مهلت ارسال آثار تا ۲۹ اردیبهشت تمدید شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، علیرضا فرجی اظهار داشت: برای اولین بار در شهرستان ورامین جشنواره کشوری طراوت پایه ریزی شد تا شاعران و علاقه مندان به شعر با سرودن اشعاری با موضوعات ورزش، سلامتی، زندگی و نشاط شانس خود را جهت حضور در مرحله نهایی جشنواره شعر طراوت آزمایش کنند.

دبیر جشنواره کشوری شعر طراوت افزود: هنر مقوله ای است که هنرمندان با استفاده از آن می توانند در جهت ترویج و توسعه انقلاب قدم بردارند و روحیه نشاط و شادابی را در جامعه ایجاد کنند به همین خاطر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هنرمندان نقش بسزایی داشتند که هیچ‌گاه اثر سروده‌های حماسی که اراده جوانان را در برابر قدرت توپ و تانک و مسلسل برتری می‌بخشید از اذهان پاک نمی‌شود و در زمان جنگ شعرا با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و اجرای برنامه‌های شب شعر در مناطق دفاع مقدس نقش مهمی را در حراست و حفاظت از مرز‌های انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی ادامه داد: امروز هنرمندان کشور دارای ظرفیت ها و پتانسیل بسیار بالایی هستند و در صورت حمایت مسئولان و با تجمیع این هنرمندان، می‌‌توان گام‌های ارزشمندی در عرصه تبلیغ دین با ابزار هنر انجام داد و شاهد دستاوردهای خوبی نیز در این عرصه شد.

فرجی اضافه کرد: شعر جدی‌ترین هنری است که در طی این سال‌ها همواره توانسته نسبت خود را با انقلاب حفظ کند و چنانکه ما می‌بینیم در نسل شاعران جوان امروز شاعران جدید و استعدادهای برجسته‌ای وجود دارند که می‌توانند نسل بزرگان شعر انقلاب را ادامه دهند.

وی عنوان کرد: شعر بخش مهمی از بنای فرهنگ دینی ماست که بسیاری از این مفاهیم از این کانال به ما رسیده و شعر انقلاب نه تنها نماینده حرف امروز ما ایرانی‌هاست بلکه مخاطبان دیگری هم در سایر نقاط جهان دارد و با توجه به توان مندی و سطح فنی بالای شاعران شهرستان برگزاری این قبیل مراسم برای بارورتر کردن سطح استعدادهای جوان ضروری است.

این مسئول با اشاره به کمیته‌های پیش‌بینی شده جشنواره مورد نظر گفت: برای شروع قدرتمند این جشنواره کمیته‌های تخصصی متشکل از شاعران و خبرنگاران در نظر گرفته شده و احکامی در این رابطه صادر شده است به همین خاطر تشکیل ۱۱ کمیته اجرایی و تخصصی از برنامه‌های ابتدایی کار مدنظر قرار گرفت که با همکاری برخی از شاعران و خبرنگاران پایه‌ریزی شد.

فرجی گفت: این جشنواره به جهت ارتقای فرهنگ ورزش در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری شاعران منطقه این حرکت نو و ماندگار برای همیشه ادامه یابد، زیرا برای نشان دادن جایگاه ورزش ورامین در سطح استان و کشور نیاز به همدلی و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها دارد که اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین در نظر دارد در همه زمینه‌ها اولین گام را برداشته تا حسن نیت خود در جهت همکاری را به اثبات برساند.

وی متذکر شد: تاکنون این جشنواره مورد استقبال شاعران و هنرمندان کشور قرار گرفته و آثار متعددی از شهرهای اهواز، مشهد، بابل، بندرعباس، کرمانشاه، اردبیل، قم و… به دبیرخانه جشنواره رسیده است و امروز با افتخار می توان اعلام داشت که بیش از ۲۰۰ اثر در جشنواره طراوت حضور خواهند داشت.

وی تأکید کرد: بعد از داوری آثار ده نفر به عنوان برگزیده و ۲۰ نفر نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی می‌شوند و علاقمندان می‌توانند از هم اکنون تا ۲۹ اردیبهشت سال ۹۳ آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و اختتامیه نیز در اواخر خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: برای سهولت در ارسال آثار نمابر ۳۶۲۵۹۵۵۵ در نظر گرفته شده است و شاعران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۳۶۲۴۴۲۶۲ یا ۳۶۲۵۵۳۶۳ تماس بگیرند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.