خانه » اخبار و رویدادها » مطالبه مردم ورامین جهت تسریع در پیگیری پرونده مهدی هاشمی

مطالبه مردم ورامین جهت تسریع در پیگیری پرونده مهدی هاشمی

در فتنه ۸۸ برخی آشوب گران اعلام کردند که اگر می‌خواهید این دولت را به زانو درآورید باید تحریم‌ها را تشدید کنید و باید توجه داشت که فتنه ۸۸ دعوای شخصی نیست و به خدا اگر بصیرت و غیرت مردم در کنار هدایت های رهبری نبود، مشخص نمی‌شد که بر سر کشور چه خواهد آمد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از  مهر، شب گذشته غلامحسین محسنی اژه ای در همایش بازخوانی نه دی در شهرستان ورامین که به همت پایگاه بسیج شهدا برگزار گردیده بود اظهار داشت: مردم ورامین، مردمی ولایتمدار، شهیدپرور و حامیان دین و قرآن هستند که در ۱۵ خرداد در تنهایی و غربت، پیشوا و مرجع خود را حمایت کرده و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند و مردم این خطه از ۱۵ خرداد تا ابد پشت سر ولی امرشان حرکت کردند.

رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین مصیبت جهان اسلام است

دادستان کل کشور با اشاره به رحلت نبی مکرم اسلام(ص) افزود: بعثت انبیا به خصوص بعثت پیامبر اکرم(ص) از بزرگترین نعمات الهی بشریت است و رحلت آن بزرگوار نیز از بزرگترین مصائب برای جهان به خصوص جهان اسلام خواهد بود.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید که هر مصیبتی که تا آن تاریخ اتفاق افتاده و پس از آن اتفاق می افتد، نسبت به رحلت پیامبر اکرم(ص) مصیبت کوچکی است.

محسنی اژه ای اضافه کرد: پس از رحلت پیامبر برخی به خاطر زیاده طلبی ها و خودخواهی ها مصیبت های زیادی را به اسلام وارد کردند، پس از مدت کوتاهی حضرت علی(ع) را خانه نشین کرده و حتی به او سلام نمی کردند و نه تنها به ایشان سلام نکرده بلکه جواب سلام امیر مومنان را هم نمی دادند.

وی  به شهادت امام حسن مجتبی(ع) نیز اشاره کرد و بیان داشت: پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، نمازخوان ها و مسلمانان با امام مجتبی(ع) چه کردند، کاری انجام دادند که این امام همام ناگزیر شد تا آن صلح تحمیلی را بپذیرد و امام حسنی که باید در خانه خود آرامش و امنیت داشته باشد، توسط همسر خود به شهادت رسید و به جنازه امام دوم شیعیان تیراندازی کرده و تابوت را با جسد مطهرشان به هم دوختند.

 

وی سپس به شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در زمان امام هشتم، یک اتفاق استثنائی رخ داد و مأمون هیئتی را به مدینه اعزام کرد و امام رضا(ع) را تهدید به قتل کرد و به خراسان آورد اما این امام همام با شرط و شروطی ولایتعهدی را پذیرفتند و در همان ابتدا موضع خود را اعلام داشته و جهت را مشخص کردند که شیعیان باید در چه چارچوبی حرکت کنند.

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد:‌ ولایت و امامت خدا شرط راه مستقیم است و اگر کسی ولایت امام را پذیرفت می تواند به خدا برسد و امام هشتم از این فرصت تاریخی استفاده کردند و کرسی علم را راه اندازی کرده و بسیاری از حقایق اصیل اسلام را تبیین کردند.

اژه‌ای یادآور شد: یکی از وظایف مهم همه مسلمانان این است که باید خوب اسلام را بشناسد و به دیگران تعلیم دهد و امروز نیز از اهم مسائل که بویژه جوانان باید به آن توجه کنند  فراگرفتن اسلام ناب محمدی است و اگر می خواهیم دنیاطلب نشده و فریب دشمنان نخوریم و لایت مدار باشیم، باید اسلام را خوب بشناسیم.

در سال ۱۳۸۸ دو اتفاق بسیار مهم رخ داد که باید مایه عبرت باشد

وی افزود: در سال ۱۳۸۸ دو اتفاق بسیار مهم رخ داده است که هر دو باید مایه عبرت باشد، یک اتفاق زشت، ناگوار و خسارت بار و یک اتفاق جالب، زیبا و غرورآفرین در این سال برای ملت ایران به وقوع پیوست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از شب اول پس از رأی گیری، هنوز بازشماری آرا به اتمام نرسیده و بر اساس قانون، نهایت رأی گیری اعلام نشده بود که یک نفر اعلام کرد که من برنده انتخابات هستم و هر چه غیر از این باشد من قبول نمی کنم.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: چرا یک نفر که در این نظام بزرگ شده و در مقاطعی انتخابات برگزار کرده و قانون را می داند، این سخنان را می گوید و مگر می شود که با فاصله یازده میلیونی نفر دوم با نفر اول، تقلب صورت بگیرد.

 

دادستان کل کشور عنوان کرد: چرا کار به جایی می‌رسد که دشمن خوشحال شده و آن چیزی که با کودتا، جنگ سخت و ترور نتوانسته بود بدست آورد، حالا به آن نزدیک شده است و بسیاری از مقامات عالی غربی اعلام موضع کرده و امیدوار شدند که تیر آنان به هدف نشسته است و رسما اوباما و سناتورهای آمریکایی و معاون وزیر جنگ رییس جمهور  موضع گرفتند و برخی مقامات آمریکایی پیشنهاد دادند که موثرتر و قوی تر در مسأله ایران وارد شوند و گفتند که باید هر چه در توان داریم به فتنه گران کمک کنیم و یک خط ارتباطی مستقیم بین آشوبگران و آمریکایی ها برقرار شود.

وی تصریح کرد: برخی معتقدند که بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، به سبب تحریم است و در فتنه ۸۸ برخی آشوب گران اعلام کردند که اگر می خواهید این دولت را به زانو درآورید باید تحریم ها را تشدید کنید.

فتنه‌گران آب در آسیاب دشمن ریختند/ فتنه ۸۸ دعوای شخصی نیست

این مسئول افزود: در فتنه ۸۸، اتوبوس و مساجد را آتش زدند، به پایگاههای بسیج حمله کردند ولی نظام همه را تحمل کرد اما فتنه گران کار را به جایی رساندند که علیه اصل نظام شعار دادند و جمهوری ایرانی را فریاد زده و به ساحت مقدس امام حسین(ع) توهین کردند و چنان آب در آسیاب دشمن ریختند که دهها شبکه تلویزیونی، علیه نظام اسلامی راه اندازی شده و خط های لازم را به آشوبگران می دادند.

سخنگوی دستگا قضا ادامه داد: فتنه ۸۸ دعوای شخصی نیست و به خدا اگر بصیرت و غیرت مردم در کنار هدایت های رهبری نبود، مشخص نمی شد که بر سر کشور چه خواهد آمد زیرا رسما اعلام کردند که به قانون اعتنایی نداریم و مگر می شود که کسی به دنبال عدالت باشد ولی قانون را زیرپا بگذارد و این اولین قدم در راه دیکتاتوری است.

روایت دادستان کل کشور از دیدار با یکی از سران فتنه

محسنی اژه ای اضافه کرد: خودم به سراغ یکی از سران فتنه رفتم و گفتم که اگر تصور می‌کنی که تقلبی در انتخابات صورت گرفته است، قانون در این زمینه روشن و مشخص است و در این زمینه از مجاری قانونی مسیر را دنبال کنید.

 

دادستان کل کشور افزود: آن فرد اعلام کرد که فقط باید ابطال انتخابات صورت بگیرد که بنده اعلام کردم که این نهایت دیکتاتوری است و بیان داشتم که اگر انتخابات دوباره برگزار شود وشما رأی نیاوردید چه کار خواهید کرد که وی اعلام کرد که قبول نمی‌کنم.

وی ادامه داد: فتنه گران تهمت‌های متعددی را به نظام اسلامی و نهادهای اسلامی زدند و یکی از سران فتنه نامه‌ای نوشت که در داخل و خارج از کشور پخش شد و اتهامات زیادی به نظام اسلامی وارد کرد که در این نامه ادعا کرده بود که یک دختر شهید که ۴ نفر از بستگانش هم به شهادت رسیده بودند، ربوده شده و مورد تعرض قرار گرفته و سپس وی را با اسید به آتش کشیدند و فتنه گران مراسم ترحیم نیز برای این دختر برگزار کردند.

این مسئول اضافه کرد:‌ در این مراسم ترحیم یکی از سران فتنه نیز شرکت کرد اما زمانی که قوه قضاییه ورود پیدا کرد، مشخص شد که این دختر جوان از خانه فرار کرده و زنده است و اصلا دختر شهید نیست و بستگانش هم به شهادت نرسیده اند و این اتهام در تمام جهان پخش شد و سپس مشخص گردید که این سخنان دروغ بوده است.

در نهم دی معجزه قرن اتفاق افتاد

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد:‌ در سال ۱۳۸۸ کشور را به آشوب کشیدند و دشمن را به طمع انداختند اما نهم دی به عنوان معجزه قرن اتفاق افتاد و مردم فهیم و لایتمدار ظرف چند ساعت، آگاهانه به صحنه آمده و بساط فتنه گران را جمع کردند.

وی تأکید کرد: در فتنه ۸۸ نیز مانند جنگ خندق، بدخواهان اسلام دست به دست هم دادند اما امام علی با شکست عمربن عبدود مورد تجلیل پیامبر قرار گرفت و اقدام مردم در نهم دی ماه ۱۳۸۸ نیز در تاریخ ماندگار شد چون با عاشورای حسینی پیوند خورد.

——-

به نظر بنده دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی می‌توانست بهتر و زودتر از این عمل کند و مردم می‌توانند این انتقاد را بر دستگاه قضایی داشته باشند اما قوه قضاییه در حد مقدورات خود در بحث مهدی هاشمی کوتاه نیامده است.

محسنی اژه‌ای شب گذشته در حاشیه همایش نهم دی در ورامین در پاسخ به سوالات مردم درباره محاکمه مهدی هاشمی در ارتباط با فتنه ۸۸ اظهار داشت: در هر جرمی یک سبب و عامل اصلی وجود دارد و خیلی اوقات این افراد خود را پشت صحنه نگه می‌دارند و افراد دیگری را به وسط میدان می‌فرستند.

پرونده مهدی هاشمی فقط مختص فتنه ۸۸ نیست

دادستان کل کشور افزود: بدیهی است فردی که به وسط میدان آمده، دستگیر می‌شود و برخی فتنه‌گران توانسته‌اند بخشی از مسائل را پنهان کنند که برای اثبات آن به زمان نیاز است.

وی ادامه داد: مهدی هاشمی چندین اتهام دارد که یکی از آنها مربوط به فتنه سال ۱۳۸۸ است که اسناد آن زیاد زمان نبرد،  اما وی مسائل مالی مرتبط با فتنه و غیرفتنه را نیز دارد که این پرونده زمان برده است، زیرا  برخی از اسناد در این زمینه در داخل وجود داشته اما برخی اسناد نیز در خارج است که این امر بسیار زمان می برد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: به نظر بنده دستگاه قضا در این زمینه می‌توانست بهتر و زودتر از این عمل کند و مردم می‌توانند این انتقاد را بر دستگاه قضایی داشته باشند اما قوه قضاییه در حد مقدورات خود در بحث مهدی هاشمی کوتاه نیامده است.

اگر در پرونده ای سیاسی کار صورت گیرد، باید فاتحه خود را بخوانیم

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی نیز بیان داشت: قوه قضاییه عزم جدی دارد تا با مفسدین اقتصادی برخورد کند ولی باید توجه داشت که در قضاوت همه مسائل باید مستند ومتقن بوده و قابل انتقال به دیگری باشد به همین خاطر مستند کردن قانون، کار سخت و دشواری است.

وی تأکید کرد: اگر در پرونده ای سیاسی کار صورت گیرد، باید فاتحه خود را بخوانیم و من این مسأله را سراغ ندارم که در پرونده ای سیاسی کاری صورت گرفته باشد.

بودجه قوه قضاییه با مأموریت‌های آن همخوانی ندارد

این مسئول یادآور شد: اگر منظور از اقتدار قوه قضاییه آن است که ابزارها و امکانات برای اثبات جرم در دستگاه قضا مهیا است، باید عرض کنم که اکنون این ابزارها موجود نیست و با توجه به اینکه بسیاری از مأموریت های نظام بر دوش قوه قضاییه است اما میزان بودجه با این مأموریت ها همخوانی ندارد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاوت فتنه گران ۸۸ با معترضین نیز اظهار داشت: معترضین کسانی هستند که نسبت به مطلبی اعتراض دارند و مستندات اعتراض خود را بیان می کنند و مجرای قانونی را برای روشن شدن موضوع دنبال خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:‌ در فتنه ۸۸، فتنه گران اعلام داشتند که قانون را قبول ندارند و مقام معظم رهبری دستور ولایی دادند که پنج روز مدت رسیدگی به شکایات تمدید شود و اگر کسی معترض بود، استدلالات خود را بیان می کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نمایندگانی از نامزدهای مختلف را دعوت کردند و همه مسائل در آن جلسه بیان و کمیته‌ای نیز برای بررسی موضوع تشکیل شد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: معترض خبر جعل نمی‌کند، معترض دلیل می‌آورد و از مسیر قانونی حرکت کرده و اموال عمومی را تخریب نمی‌کند، معترض با دشمنان نظام همدست نمی‌شود اما فتنه گران از ایران سیگنال می‌دهند که تحریم‌ها علیه ایران تشدید شود و به بهانه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.