خانه » اخبار و رویدادها » یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ورامین برگزار شد

یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ورامین برگزار شد

رییس سازمان ورزش بسیج کشور گفت: جوانان این کشور با جوانان عراق و افغانستان متفاوت هستند و به خوبی نشان دادند که از امام حسین(ع) درس گرفته اند و به هیچ عنوان زیربار زور و ننگ نخواهند رفت.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، عصر امروز یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ورامین با حضور سردار کاظم یزدانی رییس سازمان ورزش بسیج کشور، محمد حسین نژاد فلاح مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محسن خوانساری فرماندار ورامین، جمعی از مسئولین اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور ورامین در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی برگزار شد.

جوانان ایران زیر بار زور و ننگ نخواهند رفت

سردار کاظم یزدانی در این مراسم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبری همواره جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش تشویق می کنند و جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که این سخن رهبری را به خوبی اجرا می کنند.

رییس سازمان ورزش بسیج کشور افزود: رزمندگان در جنگ تحمیلی علاوه بر حضور در نبردهای نظامی، از اوقات فراغت خود استفاده می کردند و با تجهیزات نظامی، ابزارهای ورزشی می ساختند و ورزش می کردند و از طرف دیگر از طریق آموزش و پرورش به تحصیل خود نیز ادامه می دادند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: امروز ایران اسلامی در اوج آرامش و امنیت قرار دارد و همه جوانان وظیفه دارند تا در تحقق این سخن رهبری تلاش کنند و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند، بی انصافی کرده است زیرا اگر می خواهیم با اقتدار در جهان سربلند باشیم، باید به این سه شعار توجه لازم صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخن دیگری می فرمایند که ورزش برای جوانان لازم و برای کنهسالان واجب است که این امر نشان می دهد که رهبری به امر ورزش نگاه تخصصی دارند.

یزدانی عنوان کرد: جوانان این کشور با جوانان عراق و افغانستان متفاوت هستند و به خوبی نشان دادند که از امام حسین(ع) درس گرفته اند و به هیچ عنوان زیربار زور و ننگ نخواهند رفت.

عزت و عظمت نظام اسلامی، مرهون خون مطهر شهداست

در این مراسم مجید بذرافشان نیز در سخنانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیان داشت: رهبری بارها فرمودند که باید یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود و این وظیفه همه مسئولان است که در بزرگداشت شهدا همت کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین افزود:‌ امروز عزت و عظمت نظام اسلامی، مرهون خون مطهر شهداست و همه ملت ایران وظیفه دارند از این خون های مطهر پاسداری کنند.

وی ادامه داد: یادواره شهدای ورزشکار برای دومین بار در سطح شهرستان ورامین برگزار می شود و به دلیل اینکه در دیدار با خانواده شهدای ورزشکار، برخی گلایه مند بودند که چرا اسامی فرزندانشان در اولین یادواره ذکر نشد، تصمیم گرفتیم که دومین یادواره شهدای ورزشکار را همزمان با حماسه نهم دیماه برگزار کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در این یادواره بیش از ۸۶ شهید ورزشکار در شهرستان ورامین مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، کسانی که در دوران دفاع مقدس با حضور حماسی خود در جبهه های جنگ از سرزمین مقدس ایران دفاع کردند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.

بذرافشان اضافه کرد: در امور فرهنگی و جوانان به عنوان یکی از زیر شاخه های اصلی این اداره، برنامه ریزی های مدونی صورت گرفت و کارگروه جوانان اداره ورزش با هدف شناخت آسیب ها و ارائه راهکارهای لازم در حوزه جوانان تشکیل شد و اتاق فکر جوانان نیز در این اداره مستقر شد.

 

این مسئول اظهار داشت: جشنواره فصل سبز زندگی جهت تبلیغ ازدواج آسان برای اولین بار در ورامین اجرا شد و مراحل اولیه تشکیل صندوق حمایت از جوانان برای اعزام به مسابقات مختلف ورزشی انجام شده است.

وی بیان داشت: چندین هیئت ورزشی در شهرستان به صورت نیمه فعال و تعطیل درآمده بودند که این هیئت ها اکنون فعال شده و از آنان تعهد گرفتیم که مسابقات قهرمانی خود را تا پایان سال جاری برگزار کنند.

شهرستان ورامین در دفاع از ولایت و امامت زبانزد است

در ادامه این یادواره حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به نقش مردم ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ زمانی که کسی جرأت نفس کشیدن نداشت و کسی نمی توانست نام امام را بر زبان جاری کند، مردم ورامین کفن پوش شدند و در دفاع از امام راحل قیام کردند.

امام جمعه موقت ورامین افزود:در زمان شاه از یک نظر ورامین استان دیده شد، به طوری که ساواک که فقط در مراکز استانها دایر شده بود به دلیل غربت و آزادگی مردم ورامین در این منطقه ایجاد شد و مردم دیار ۱۵ خرداد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از اولیه ترین امکانات محروم بودند.

 

وی ادامه داد: مردم ورامین در ۱۵ خردا د۱۳۴۲ با آغوش باز به استقبال مرگ رفتند و در ۱۰ دی ۱۳۵۷ در خیابان های ورامین و مقابل امامزاده کوکب الدین(ع) ۳ تن از جوانان رشید این شهرستان به خاک و خون کشیده شدند و در دفاع مقدس نیز این منطقه ۱۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرد و نشان داد که ورامین در دفاع از ولایت و امامت زبانزد است.

محمودی اضافه کرد:‌در نهم دی ماه ۱۳۸۸ دوباره مردم ورامین در برابر فتنه گران و کسانی که مزدوری و پادویی آمریکا و اسراییل را می کردند، کفن پوش شدند و نشان دادند که مردم این دیار فدایی ولایت و رهبری هستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد:‌ ورزشکاران ورامین نمایندگان دیار ۱۵ خرداد و کفن پوشان نهم دی هستند و باید شهدای ورزشکار ، الگوی ورزشکاران ما باشد، کسانی که جان خود را تقدیم انقلاب کردند و نام خود را به عنوان عاشوراییان زمان ثبت کردند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.