خانه » اخبار و رویدادها » موسوی و کروبی بایدمحاکمه شوند/همه فهمیدند که آقای نقوی از آقای لاریجانی حمایت میکند

موسوی و کروبی بایدمحاکمه شوند/همه فهمیدند که آقای نقوی از آقای لاریجانی حمایت میکند

«خبرگزاری دانشجو» – گفته شده نامه ای برای آزادی آقایان موسوی و کروبی خدمت مقام معظم رهبری رسیده، نظر شما راجع به آزادی این دو نفر چیست؟

نقوی حسینی: چنین نامه ای را ندیده و راجع به آن نشنیده ام. آقایان موسوی و کروبی که سوابق خوبی در تاریخ انقلاب اسلامی دارند، در سال ۸۸ یک خطای استراتژیک کردند و خطای آنان باعث لطمه به جمهوری اسلامی شد که به این سادگی نمی توان این لطمه را جبران کرد؛ چون خسارت واقعاً جبران ناپذیر بود. اتهامی به جمهوری اسلامی ایران وارد شد که این اتهام ناجوانمردانه و ناحق بود و از زبان این افراد که خود داخل نظام و خود مجری بودند و انتخابات برگزار کرده بودند، مطرح شد.

در گذشته رفع تردید از ذهن ها کار بسیار سختی بود، البته انتخابات ۹۲ کمک زیادی به اصلاح ذهنیت کرد و خود این افراد اعتراف کردند که تقلب نبوده، اما به هر حال خسارات جبران ناپذیر است. اینها باعث شدند که مردم به خیابان ها بیایند و جانشان را از دست بدهند بالاخره مسئولیت این خسارت های جانی بر عهده چه کسی است؟ چه کسی باید جوابگو باشد؟ و چه کسی محرک این قضیه است؟

اکنون محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب ملت مصر در حال محاکمه است، به این دلیل که اعث شده درگیری خیابانی به وجود بیاید و عده ای کشته شوند، پس وی مسئول است. نمی شود حرکتی را انجام داد، ده ها نفر جانشان را از دست بدهند، صدها میلیارد خسارت مالی به مردم بخورد، حیثیت جمهوری اسلامی برود و بعد هم بگوییم تشریف بیاورید ما شما را تشویق هم می کنیم. این موضوع امکان پذیر نیست، بنابراین به اعتقاد من نباید بحث آزادی این افراد مطرح باشد، بلکه اکنون باید مطالبه ملی به محاکمه این افراد باشد. باید محاکمه شوند؛ زیرا مجرم هستند و مسئولیت جان افراد به عهده آنان است. اینکه ما نامه ای بنویسیم یا درخواست کنیم و آزادی آنان را مطرح کنیم، خلاف عدالت است.

«خبرگزاری دانشجو» – در انتخابات در ابتدا شما از قالیباف حمایت کردید سپس به سمت جبهه پایداری رفتید علت این تغییر موضع چیست؟

نقوی حسینی: چه شاهدی برای این مسئله وجود دارد؟! این مسئله واقعیت ندارد و در هیچ مرحله ای از قالیباف حمایت نکردم و صد درصد این موضوع را تکذیب می کنم و اگر مصاحبه های من را مطالعه کنید آقای قالیباف از چند مصاحبه من ناراحت شدند، حتی دوستان من را خواسته بودند که چرا آقای نقوی این سخنان را بیان می کند، اصلاً من هیچ موقع از قالیباف حمایت نکرده ام. آقای قالیباف را مدیر توانمندی می دانم و خدمات او را به تهران خیلی قبول دارم و حتی از مردم تهران گله کردم که چرا به قالیباف رأی ندادید، در حالی که هیچ گاه کاندیدای من آقای قالیباف نبوده، البته خدمات او به تهران ارزشمند بود و حداقل تهرانی ها که خدمات قالیباف را که جلوی چشمشان دیدند باید به او رأی می دادند، تهرانی ها حق مطلب را ادا نکردند؛ زیرا قالیباف به تهران خدمات ارزنده ای را ارائه کرد، اما من در هیچ مرحله ای از قالیباف حمایت نکردم.

وقتی ائتلاف بین حداد، قالیباف و ولایتی صورت گرفت اولین کسی که مصاحبه کرد که این ائتلاف از بنیان ویران است، من بودم (آریا مصاحبه من را زد) آقای حداد در مجلس به من گله کرد و آقای قالیباف نیز به دوستان من گلایه نموده و گفته بود که برای چه نقوی گفته این ائتلاف از بنیان ویران است؛ زیرا ما تازه ائتلاف کرده ایم، چگونه پیش بینی می کنی از بنیان ویران است؟

من همان موقع استدلال کردم و گفتم: اولاً این ائتلاف مبنا ندارد به چه اصولی شما ائتلاف کرده اید، مبنا چه است، نظرسنجی نشان می دهد چه کسی جلوتر است، چه کسی نظرسنجی دیگری را قبول دارد؟ قالیباف نظرسنجی می کند می گوید من اول هستم، حدادنظرسنجی می کند می گوید من اول هستم، ولایتی نیز به همین شکل می گوید من اول هستم.

مبنای علمی نظرسنجی چه است و یا موضوع حکمیت، چه کسی باید حکمیت کند؟! در روز اول گفتم این ائتلاف شکست خورده است که آقایان ناراحت شدند به آقای قالیباف در ائتلاف بیشتر حمله کردم و گفتم که او خودش را کوچک کرد. کسی که معتقد است که رأی می آورد و رئیس جمهور است، نمی آید بگوید به من کمک کن تا رئیس جمهور شوم یعنی خود را در سطح آنانی قرار داد که هیچ رأیی نداشتند، آقای حداد چقدر در جامعه رأی دارد که با او ائتلاف کردید؟

 کاندیدا با کسی ائتلاف می کند که او را بالا ببرد و به جایی که ائتلاف، قالیباف را بالا ببرد او را پایین آورد. به آقای قالیباف بیشتر حمله کردم و ناراحت هم شدم که او ائتلاف کرد زیرا تا آن موقع نیز آرای خوبی داشت و از ائتلاف به بعد افولش آغاز شد لذا هیچ گاه از قالیباف حمایت نکردم .البته او را رد نکردم انتقاد هم داشته ام اما هیچ گاه از او حمایت نکردم.

 قبل از اینکه لاریجانی اعلام موضع کند قصد داشتم از لاریجانی حمایت کنم قبولش داشتم و به شهرستانمان او را دعوت کردم که آمد مراسم باشکوهی بود. ۴ یا ۵ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند همه نیز موضع ما را فهمیدند که آقای نقوی از آقای لاریجانی حمایت می کند وقتی کاندیداها متمرکز شد ما خود نیز صلاح ندانستیم لاریجانی بیاید چون لاریجانی رئیس قوه است، قرار نیست که در سطح عرضی و دیگران بخواهد رقابت کند. اگر اجماع روی لاریجانی باشد خوب بود اما وقتی اجماع وجود ندارد به چه دلیل که بیاید. پس از آن روی آقای ولایتی فکر کردم زیرا شخص متعادلی است و تجربیات خوبی دارد و بنا را بر این گذاشتم از او حمایت کنم و به عنوان شخص معقول جا افتاده او را به شهرستان ورامین دعوت کردم. هر دو بار بدقولی کرد و ما هم از حمایت او انصراف دادیم و اعلام کردیم او که هنوز رئیس جمهور نشده خلف وعده می کند اگر رئیس جمهور شود معلوم نیست چه می کند. گفتم مردم عزیز من تلاش کردم که زمینه برای حمایت او فراهم کنم اما خود او نمی خواهد دلیلی ندارد وقتی قول می دهد به آن عمل نمی کند از او حمایت کنیم لذا از او عبور کردیم.

در همه مراحل آن موقع جلیلی اعلام کاندیداتوری نکرده بود و حتی کاندیداتوریش را رد می کرد و می گفت: کاندیدا نمی شوم . بنا بر این بود که اگر می آید کاندیدای حذب و گروه و دسته و جماعتی نباشد مستقل وارد شود و این نگاه خوبی بود و من این نگاه را قبول دارم و در همه مراحلی که ما اینگونه حرکت می کردیم برای این بود که اصلاً اعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری نکرده بود تا اینکه او ثبت نام کرد. وقتی ثبت نام کرد ارزیابی من در جمع کاندیداها که در صحنه بود آقای جلیلی به باورهای من نزدیک تر است لذا از او به محض ثبت نام حمایت کردم.

«خبرگزاری دانشجو»؛ درباره روند رئیس جمهور شدن روحانی، چگونه در میان انتخابات روحانی رئیس جمهور شد؟

نقوی حسینی: هیچ نظرسنجی حتی نظرسنجی خود روحانی نشان نمی داد که روحانی رئیس جمهور شود این نیازمند بررسی دقیقتری است یعنی باید همه ابعاد و همه روند انتخابات بررسی شود. تقسیم بندی که مردم از کاندیداها جناح ها داشتند اینکه عملکرد دولت نهم و دهم به عنوان عملکرد اصولگرا چه بود بعد مردم کدام یک از کاندیداها را در آن جبهه می دیدند و تفاوت بین گذشته و امروز نمی دیدند.

«خبرگزاری دانشجو»؛ آیا تفاوتی میان وزرا و مردم در استفاده از فیس بوک وجو د دارد و اینکه بحث امنیت اطلاعات که ممکن است مورد سوء استفاده دیگران قرار گیرد؟

نقوی حسینی: در بهره برداری از فضای مجازی قوانین و مقرراتی داریم که همه باید تابع قوانین و مقررات باشند و تفاوتی نباید میان مسئولان و مردم وجود داشته باشد اگر قرار است که از فیس بوک استفاده شود همه باید استفاده کنند در حالی که ما مطلع هستیم دشمنان ما از این کانال ها به دنبال بهره برداری رسانه ای اطلاعاتی، امنیتی و غیره داشته باشند بنابراین آقای ظریف نیز یک شهروند است و بهره برداری او از فضای مجازی باید تابع مقررات باشد اما این مقررات رعایت نشده و قانون حد و مرز استفاده را مشخص کرده اما این موضوع توسط ظریف رعایت نشده و انتظار این است که بیشتر رعایت کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.