خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: منشاء بیشتر مشکلات بی‌تقوایی است

امام جمعه ورامین: منشاء بیشتر مشکلات بی‌تقوایی است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، آیت‌الله سید مرتضی محمودی‌گلپایگانی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: قدم‌هایی که خواهران و برادران در راه مساجد و مراکز علمی برداشتند قطعاً در پرونده اعمال افراد ثبت و ضبط خواهد شد.

وی ادامه داد: مال و ثروت و اولاد اگر مفید باشند فایده آن‌ها تنها برای همین دنیا است و در آخرت موثر نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین در ادامه با اشاره به خطبه امیرالمومنین (ع) در عید سعید فطر عنوان کرد: حضرت فرمودند «الا وان الیوم المضمار» یعنی ای مردم آگاه باشید که اینک روز مضمار است، روز مسابقه اسب‌دوانی است و فردا روز اعلام نتیجه این مسابقه است، اگر عمل انسان عبادات و پاکی و دوری از اخلاق غیر حسنه باشد، اعمال نیک بذر خوبی هستند و مسلماً برداشت نیک خواهند داشت.

محمودی گلپایگانی با اشاره به حدیثی دنیا را به بازار تجارت تشبیه کرد و خاطرنشان کرد: باید تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیریم تا در این بازار خوب تجارت کنیم، سرمایه ما در این بازار عمر ما است که به سرعت تمام می‌شود و نتیجه این تجارت را هم در آخرت خواهیم دید.

امام جمعه ورامین سپس با انتقاد از عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی در یاری رساندن به غرب برای دخالت در منطقه ادامه داد: عملکرد این حکام خود فروخته خیانت به جوامع اسلامی و دین مبین اسلام است.

وی در ادامه تقوا را ریشه تمام فضائل دانست و با دعوت مردم و مسئولین به رعایت تقوا عنوان کرد: اگر تقوا باشد فضائل دیگر هم خواهد بود و اگر تقوا نباشد وجود انسان خالی از فضائل می‌شود، زبان انسان بی‌تقوا رها است، چشم و گوشش آزاد است، هر غذایی را می‌خورد و هر کاری را انجام می‌دهد.

محمودی گلپایگانی اظهار داشت: منشا بیشتر مشکلات کشور بی‌تقوایی است، باندبازی‌های سیاسی نتیجه همین بی‌تقوایی‌ها است، اگر کسانی که مسئولیت دارند تقوا نداشته باشند و تنها در فکر باند بازی و جناح بندی سیاسی باشند مشکلات کشور را نمی‌توانند حل کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان با دعوت مسئولان کشو به تقوا تصریح کرد: در این برهه حساس عزیزانی که در کشور مسئولیت دارند و مسئولیت خواهند گرفت را به تقوا دعوت می‌کنم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.