خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » برخورد با خبرنگار خبرگزاری مهر به دلیل انجام عمل زشت

برخورد با خبرنگار خبرگزاری مهر به دلیل انجام عمل زشت

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، روشندلی که با پشتکار مسوول دفتر فرماندار ورامین شد ، این تیترگزارشی اختصاصی بود که روز شنبه دوازدهم مهر ماه توسط دفتر شهرستان ورامین تولید بر روی خروجی قرار گرفت ولی با تعجب همان روز و با ساعتی تأخیر این گزارش با تیتر دیگر به عنوان گزارش اختصاصی بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت .

پس از این که مسوولیت دفتر فرمانداری شهرستان ورامین بر عهده مجتبی شیرازی جوان روشندل این شهرستان قرار گرفت تلاش کردیم که گزارشی از این جوان روشندل تهیه نمائیم تا بسیاری از جوانانی که از نعمت سلامتی برخوردار می باشند با الگو قرار دادن این چنین افرادی با پشتکار و تلاش بیشتر بتوانند موانع پیش روی خود را برداشته و به آینده امیدوار باشند.

خبرنگار ایرنا برای تهیه این گزارش دو روز در دفتر فرمانداری ورامین حضور یافت و با تکمیل شدن گزارش ، این مطلب بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گرفت ولی در کمال تعجب این گزارش با عنوان گزارش اختصاصی و با تیتر روشندلی که ۲هزار شماره تلفن حفظ است بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت .

تمامی جمله بندی ها ، مطالب ارائه شده در گزارش و حتی عکس استفاده شده در گزارش ایرنا بر روی خروجی مهر قرار گرفت و در متن گزارش نیز این گونه عنوان شده بود که این جوان روشندل با خبرنگارمهر گفتگو داشته است .

وقتی خبرنگار ایرنا علت این تخلف را از مسئولین خبرگزاری مهر جویا شد با این مطلب مواجه شد که احتمالا خبرنگار تهیه کننده این گزارش در هر دو خبرگزاری مشغول به کار است .

با پیگیری مجدد ، این مسئول با اذعان به این مطلب که این خبر از خروجی ایرنا استفاده شده ، اعلام کرد که خبر از خروجی خبرگزاری برداشته نمی شود و تنها با خبرنگاری که این عمل زشت را انجام داده برخورد خواهد شد .

جا دارد در شرایطی که اخلاق حرفه ای ایجاب می کند که اخبار با ذکر منبع استفاده شود و در ذیل تمامی اخبار حتی در خبرگزاری مهر این گونه اعلام می شود که استفاده از مطالب با ذکر عنوان بلامانع است ، به دور از اخلاق حرفه ای ، اخلاق اسلامی رعایت شده و از تکرار این عمل زشت جلوگیری به عمل آید.

در قانون مطبوعات ایران آمده است: سرقت ادبی عبارت است از نسبت عمدی تمام یا بخش قابل توجهی از آثار ونوشته های دیگران به خود یا غیر ولو به صورت ترجمه .

۲ نظر

  1. سوزش شما بخاطر زبان سرخ حیدری مدیر اسوه نیوز است که منصوری فرماندار اسبق را دربه در کرد و البته آینده ی کاری شما را متزلزل.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.