خانه » اخبار و رویدادها » اخبار انتخابات » نتیجه بازشماری انتخابات شورای شهر ورامین/هیچ یک از اعتراضات وجاهت حقوقی نداشتند

نتیجه بازشماری انتخابات شورای شهر ورامین/هیچ یک از اعتراضات وجاهت حقوقی نداشتند

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین پس از بازشماری بخشی از آراء چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ورامین اکبر مظفر زاده رئیس هیات نظارت چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان ورامین گفت: انتخابات در شهرستان ورامین با همت هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان به خوبی انجام شد. اما طبق قانون حقی برای کاندیداها جهت اعتراض وجود داشت که در این خصوص تعداد ۲۷ نفر اعتراضات خود را به فرمانداری اعلام کردند.

وی افزود: هیچ یک از این اعتراضات وجاهت حقوقی نداشتند اما به دلیل ابهاماتی که در سطح شهر ایجاد شده بود و به دلیل اظهارات امام جمعه شهر ورامین، هیات نظارت انتخابات شورای اسلامی از فرمانداری تقاضا کرد که ده درصد صندوق ها بازشماری شود. و طی مذاکراتی که با هیات اجرایی داشتیم بنا شد امروز به تاریخ پنجم تیرماه روند بازشماری انجام شود.

مظفر زاده ادامه داد: در روند بازشماری هیات نظارت ده درصد صندوق ها را تحویل گرفت و این بار هیات نظارت کار هیات اجرایی را بر عهده گرفت و هیات اجرایی به جای هیات نظارت انجام وظیفه نمود.

رئیس هیات نظارت انتخابات شورای اسلامی شهرستان ورامین افزود: بنا بر این بود که نیمی از ده درصد صندوق ها را بازشماری کنیم و اگر آراء تغییری نکرد و یا تغییر محسوسی نداشت همانجا کار را متوقف کنیم و صحت انتخابات تایید شود و اگر شمارش آراء قابل توجه بود مابقی صندوق ها را نیز بازشماری کنیم. که در نهایت تغییری دیده نشد و متعاقبا اعلام خواهیم کرد که انتخابات شهرستان ورامین با صحت و سلامت کامل برگزار شده است.

وی عنوان کرد: روند بازشماری آراء با حضور اعضای هیات نظارت، اعضای هیات اجرایی، فرمانده سپاه و نماینده کاندیداها برگزار شد و صندوق ها بصورت رندومی انتخاب شد بصورتی که در یک قرعه کشی عدد ۶ را به دست آوردیم و ده تا ده تا اضافه کردیم تا عدد ۱۱۶  ادامه دادیم.

مظفر زاده در جواب به سوالی در خصوص ارزیابی روند برگزاری انتخابات گفت: انصافا هم اعضای هیات اجرایی افراد توانمندی بودند و هم اعضای شورای نگهبان و هم اعضای هیات نظارت بر کار خود مسلط بوده اند و در کل ، انتخابات در سطح شهرستان به خوبی انجام شد.

رئیس هیات نظارت چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان ورامین در خصوص سلامت انتخابات در شهرستان اظهار داشت: اگر کسی ادعا کند در شهری انتخابات صد درصد سالم برگزار شده ادعای دور از واقعیتی است چون ممکن است تخلفاتی اتفاق بیافتد اما این موارد در همه جا وجود دارد اما این تخلفات باید گزارش شود. در شهر ورامین یکی دو مورد از تخلفات گزارش شد اما از مراجع قانونی موردی به هیات نظارت ابلاغ نشد و حقیقتا هیات نظارت نیز موردی مشاهده نکرد و به نظر بنده سلامت انتخابات در شهرستان ورامین مشخص بود و سالم برگزار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.