خانه » اخبار و رویدادها » رئیس دادگستری ورامین: درب اتاقم به روی ارباب رجوع باز است

رئیس دادگستری ورامین: درب اتاقم به روی ارباب رجوع باز است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، همزمان با هفتم تیر ماه، سالروز شهادت دکتر آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دوتن از یاران وفادارش و گرامیداشت هفته قوه قضاییه، مراسم پرسش و پاسخ مسئولان قضایی شهرستان ورامین در مسجد حضرت سجاد علیه‌السلام برگزار شد.

در این مراسم عباد‌اله میرزایی رئیس دادگستری شهرستان و سید رضا حسینی دادستان ورامین به سئوالات گوناگون شهروندان پاسخ گفتند.

دادستان ورامین در پاسخ به سئوال یکی از شهروندان درباره برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر بیان داشت: در حال حاضر با جدیت با توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد می‌کنیم و با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی توانسته‌ایم قدم‌های موثری در این زمینه برداریم.

حسینی افزود: برای نمونه در سه ماه اول سال ۹۲، دو عامل توزیع مواد مخدر که یکی ۲۵۰ گرم و دیگری ۵۰۰ گرم مواد در اختیار داشت را به اعدام محکوم کردیم و حکم آنان را در زندان اجرا کردیم.

دادستان ورامین در پاسخ به این پرسش که چرا این‌گونه اعدام‌ها در ملاعام انجام نمی‌گیرد، گفت: نخست اینکه ما سعی نداریم برای شهروندان ورامینی مزاحمت ایجاد کنیم و موضوع دیگر این است که با انجام این‌گونه اعدام‌ها در داخل زندان، مشاهده کردیم که در رفتارهای زندانیان تأثیر فراوانی داشته است.

رئیس دادگستری ورامین نیز در پاسخ به پرسش یکی دیگر از شهروندان که از عدم پاسخگویی دستگاه قضایی و نحوه برخورد برخی قضات گله‌مند بود، اظهار داشت: از روزی که بنده به ورامین آمدم، همواره درب اتاقم به روی ارباب رجوع باز بوده است و این رویه توسط دادستان نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: شما هیچ کس را نمی‌توانید پیدا کنید که در خواست ملاقات با بنده را داشته و بدون دیدار با رئیس دادگشتری، دستگاه قضایی را ترک کرده باشد. ما همواره سعی داریم گره از مشکلات مردم باز کنیم و این امر را وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس دادگستری و دادستان ورامین در ابتدای این جلسه طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه به تببین اهداف و چشم‌اندازهای دستگاه قضایی شهرستان ورامین در سال ۹۲ پرداختند و سپس به سئوالات متعدد شهروندان در زمینه‌های حقوقی و قضایی پاسخ گفتند.

گفتنی است این مراسم از طرف ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر شهرستان ورامین در جهت حل مشکلات شهروندان منطقه ورامین برگزار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.