خانه » اخبار و رویدادها » ورامین به کارگاه بزرگ مدرسه‌سازی تبدیل شده است

ورامین به کارگاه بزرگ مدرسه‌سازی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مجتبی عرب‌عامری ساعاتی پیش در تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: تلاش و همت خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان ورامین در سال گذشته باعث شد تا مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان در سال گذشته رتبه برتر استان تهران را به خود اختصاص دهد.

رئیس آموزش و پرورش ورامین گفت: امروز خیرین مدرسه‌ساز، شهرستان ورامین را به یک کارگاه بزرگ مدرسه‌سازی تبدیل کرده و بسیاری از مشکلات پیش‌روی آموزش و پرورش ورامین را در تامین فضای آموزشی برطرف کردند.

وی در ادامه افزود: در طول سال‌های گذشته، خیرین نیک اندیش مدرسه‌ساز ۱۹ مدرسه در سطح شهر ورامین احداث کرده‌ و توانسته‌اند گامی مهم و تاثیرگذار در اجرای اهداف آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش بردارند.

عرب عامری عنوان کرد: در حال حاضر پنج مدرسه جدید توسط خیرین مدرسه‌ساز در سطح ورامین در حال احداث است که تعدادی از این مدارس تا ابتدای سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس آموزش و پرورش ورامین بیان داشت: آموزش و پرورش شهرستان ورامین پیشتاز در جذب فرهنگیان خیر است، به‌طوری که هم‌اکنون بیش از یک هزار نفر از فرهنگیان این شهر در امر مهم مدرسه‌سازی شریک هستند.

عرب عامری بیان داشت: در بین کارهای خیریه، مردم به مدرسه‌سازی علاقه بیشتری دارند و رویکرد احسان و نیکوکاری در عرصه مدرسه‌سازی برگرفته از عمق جان و اعتقادات مردم است.

رئیس آموزش و پرورش ورامین وجود آیات فراوان قرآنی در مورد اهمیت علم‌آموزی را از جمله عوامل رویکرد خیرین به مدرسه‌سازی دانست و اظهار داشت: نقش عمده‌ای که خیرین مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای طرح پس‌انداز نیکی‌ها نیز از دیگر طرح‌های مدرسه‌سازی است که طی آن دانش‌آموزان خیر پس‌اندازهای کوچک خود را در جهت کمک به امر مدرسه‌سازی اختصاص می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش ورامین در پایان اظهار امیدواری کرد تا در سایه تلاش خیرین مدرسه‌ساز که بازوی دولت در تامین فضای آموزشی هستند، شاهد بالندگی بیش از پیش آموزش و پرورش باشیم.

این گزارش حاکی است، در این همایش که در سالن سروستان ورامین برگزار شد، از تلاش و نیک‌ا‌‌‌‌‌‌‌ندیشی خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ورامین تقدیر به‌عمل آمد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.