خانه » اخبار و رویدادها » بررسی آبادانی ۴۷هزار هکتار از اراضی رهاشده کشاورزی

بررسی آبادانی ۴۷هزار هکتار از اراضی رهاشده کشاورزی

 

 

سومین کارگروه توسعه کشاورزی با حضور معاون استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و دیگر مسئولین استانی در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد، در این جلسه به طرح نهضت کشاورزی که در سفر چهارم رییس جمهور در شهرستان تصویب گردیده بود، پرداخته شد و مشکلات آب و کشاورزی در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

محسن منصوری فرماندار ورامین به لزوم یک کار انقلابی در این طرح اشاره کرد و گفت: این طرحی که رییس جمهور نظر دارند و به اسم نهضت کشاورزی است، واقعا باید به شکل یک نهضت جلو ببریم. ایشان در مورد ظرفیت آبادانی اراضی کشاورزی ادامه داد: ما در ورامین حدود ۱۲۰هزار اراضی ملی داریم که متاسفانه بخش عمده ای در دست محیط زیست می باشد، که باید کمک شود تا مشکل واگذاری حل شود. در حصارگلی ما زمین ها را واگذار کردیم ولی عملا نیمه کاره رها شده است. دلیل عدم استقبال از این طرح، کمبود آب و تامین آن می باشد، که اگر بتوان این مشکل را حل کرد با اطلاع رسانی گسترده استقبال بیشتری می گردد.
فرماندار ورامین در مورد مشکلات دامداری های بدون فعالیت توضیح داد: در حوزه دامداری ها حدود ۸۰۰ دامداری با سرمایه ملی ساخته شده و رها شده است که  با تسهیلات بانکی  و تزریق نقدی می توان  آنرا فعال نماییم .
وی درخصوص مشکلات آبیاری تحت فشار برای خرده مالک ها گفت: در روستاها همه خورده مالکند و نمی توانند از آبیاری تحت فشار استفاده کنند، اگر بشود با مصوبه ای مشکل آنها را حل نمایید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.