خانه » اخبار و رویدادها » اخبار انتخابات » تحقق سخنان آیت‌الله جنتی /// فقط صلاحیت یک نفر احراز نگردید !!!

تحقق سخنان آیت‌الله جنتی /// فقط صلاحیت یک نفر احراز نگردید !!!

سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین از احراز صلاحیت ۱۲۱ نفر از داوطلبین شرکت در انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و  در حوزه شهری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین سید جمال جلیلی اظهار داشت : با آغاز ثبت نام از داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، ۴۵۷ نفر در حوزه های شهری و روستایی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲۹ نفر در شهرهای ورامین و جواد آباد و ۳۲۸ نفر در حوزه روستایی ثبت نام نمودند .

وی گفت : از تعداد ۱۲۹ نفر داوطلب شرکت در انتخابات حوزه شهری شهرستان ورامین ، ۷ نفر انصراف داده و صلاحیت یک نفر نیز احراز نگردید و به این ترتیب صلاحیت ۱۲۱ نفر تأئید گردید که از این تعداد ۱۶ نفر در شهر جواد آباد و ۱۰۵نفر در شهر ورامین حضور خواهند داشت .

سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین افزود : ترکیب نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی حوزه شهری ورامین به این صورت است که ۵۵ درصد افراد دارای سن کمتر از ۴۰ سال ، حدود ۱۰ درصد بانوان و ۲/۶۵ درصد را روحانیون تشکیل می دهند .

وی اظهار داشت : ۳/۵۳ درصد از نامزدها دارای تحصیلات دکترا ، ۱۲/۳۸ درصد فوق لیسانس و ۷۷/۸۶ درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس می باشند .

جلیلی افزود : کم سن ترین نامزد انتخابات شورای اسلامی اسلامی شهرستان ۲۵ سال و مسن ترین فرد ۶۲ سال دارد .

وی گفت : شورای اسلامی شهر ورامین در این دوره ۱۳ عضو اصلی و ۶ نفر علی البدل و شورای اسلامی شهر جواد آباد ۵ عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل دارند .

سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین گفت : مجموعه دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی عهد اخوت با هیچ فردی نبسته و با هیچ کس نیز خصومتی ندارد و فعالیت خود را تنها در مدار قانون انجام می دهد و بر این امر باور دارند که همه در برابر قانون یکسان می باشند .

این در حالی است که آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفته بود : شوراها جایی است که مردم با آن سروکار دارند چه در روستاها و چه در شهرهای کوچک و بزرگ اگر شوراها سالم باشند به مردم خدمت می‌کنند و اگر هم ناسالم باشند به مردم جفا و ظلم می‌کنند متأسفانه مسئله نظارت بر صلاحیت اعضاء شوراها نزدیک به صفر است.
این سخنان منجر به واکنش عجیب رئیس مجلس گردید . حال می بایست رئیس مجلس و دیگر نمایندگان علی الخصوص نماینده مردم شریف ورامین به این سوال پاسخ دهد : چگونه افرادی که سابقه شان (…) برای اکثریت مردم مشخص است ، تأیید صلاحیت می شوند ؟!
و ده ها سوال دیگر …

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.