خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: کسانی که امروز با نظام زاویه ۱۰۰ دارند، روزی انحرافشان یک میلیمتر بود…

نقوی: کسانی که امروز با نظام زاویه ۱۰۰ دارند، روزی انحرافشان یک میلیمتر بود…

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل نامگذاری سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری و اهمیت دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: کسانی که امروز با نظام زاویه ۱۰۰ درجه ای دارند، روزی انحرافشان یک میلیمتری بود.

سید حسین نقوی حسینی ، با اشاره به شعار سال ۹۲ با عنوان “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” افزود: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هر یک هدفهای والایی پشت سر خود دارند و مهمترین این اهداف، ظرافت مقام معظم رهبری است که حماسه سیاسی را مقدم بر حماسه اقتصادی دانستند.

وی عنوان داشت: بعد از اینکه کشورهای غربی و سلطه گر و در رأس آنها آمریکا از انواع و اقسام توطئه ها ناامید شدند، امروز هم دست از سر مردم بر نخواهند داشت؛ دشمنان بعد از آنکه از فتنه حمایت کردند، عدم موفقیت فتنه گران و فتنه و ناامید شدن از جریان انحرافی باعث شد به تحریم و فشار اقتصادی روی بیاورند و آخرین حربه شان تحریم اقتصادی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن قصد دارد شرایطی را به وجود بیاورد که ملت ایران در مقابل نابسامانی های اقتصادی، تورم، بی ثباتی قیمتها و کاهش ارزش پول ملی از پا در بیایند و دیگر پای آرمانهای امام(ره) و نظام نایستند و حضوری در ۲۲ بهمن و ۲۴ خرداد و… نداشته باشند.

نقوی اضافه کرد: همه برنامه ریزیها، تهدیدها، تحریمها و فشارهای دشمن با این هدف است که مردم را از پا در بیاورند، چون مردم به هیچ قیمتی از آرمانهای اسلام و قرآن عقب نشینی نخواهد کرد.

وی عنوان داشت: آمریکایی ها در حوزه تجارت خارجی، سیاست مالی و پولی و در حوزه روابط ساده شرکتهای تجاری هر نوع تحریمی خواستند علیه ایران مصوب کردند و دیگر چیزی برای تصویب باقی نمانده است؛ اتحادیه اروپا به هر شکلی که توانست علیه ملت ایران، محدودیت ایجاد کرد و اکنون برگ دیگری ندارد که رو کند، البته دولتمردان و مدیران ارشد نظام نیز تلاششان را به کار گرفته اند تا با بخشی از این آثار تحریمها مقابله کنند.

در مدیریت مقابله با تحریمها انتقاداتی وجود دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی از حوزه ها مسئولان کشور نسبتاً موفق عمل کردند، اما بسیار بهتر از این می شد بر تحریمها مدیریت کرد و در خصوص مدیریت مقابله با تحریمها انتقاداتی وجود دارد.

وی بیان داشت: هدف دشمن این است که مردم دست از حمایت نظام بکشند؛ با این شرایط مقام معظم رهبری، امسال را سال “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” نامگذاری کردند، حماسه اقتصادی منبعث از حماسه سیاسی است، چون ملت ایران بنا دارند ۲۴ خردادماه پای صندوقهای رأی بروند و مدیریت اقتصادی کشور خود را به رئیس قوه مجریه و تیم دولتی او بسپارند تا بتوانند خوب در خصوص حماسه اقتصادی مدیریت کنند.

نقوی ادامه داد: پس حماسه سیاسی مقدم است، ۲۴ خردادماه پای صندوقهای رأی می رویم تا دو انتخابات ریاست جمهوری یعنی رئیس قوه مجریه و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها را با شکوه هرچه تمام برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از مترقی ترین، پیشرفته ترین، دموکراتیک ترین قوانین اساسی دنیا، قانون اساسی جمهوری اسلامی است، چون ملت سرنوشت خود را انتخاب می کنند، چون هویت بر محور اسلامیت، جمهوریت، مقبولیت نظام، مشروعیت نظام را مردم انتخاب می کنند.

چهار رکن کلیدی نظام توسط مردم انتخاب می شود

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چهار رکن خدمتگزاری به این نظام و مدیریت کشور را مردم انتخاب می کنند؛ اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا یعنی مدیران روستاها و مدیران شهرها، نمایندگان مجلس یعنی قانونگذاران این مملکت، رئیس جمهور یعنی رئیس قوه مجریه و جایگاه رهبری را نیز به طور غیرمستقیم مردم انتخاب می کنند یعنی مردم، نمایندگان خبرگان را انتخاب می کنند و خبرگان هم رهبری را انتخاب می کنند.

وی اظهار داشت: در کدام دموکراسی دنیا مردم این قدر مهم و تعیین کننده هستند؟ در کدامیک از کشورهایی که مدعی مهد دموکراسی، آزادی و حقوق بشر و… هستند مردم این قدر اثرگذار هستند؟

نقوی افزود: فکر می کنید اوباما با رأی مردم انتخاب می شود؟ لابیهای صهیونیستی که ۹۰ درصد سرمایه دنیا را در آمریکا در اختیار دارند، تعیین کننده رئیس جمهور آمریکا هستند و اگر نخواهند، کسی انتخاب نمی شود و مردمی وجود ندارند، اما در ایران مردم سرنوشت کشور را رقم می زنند، بارها و بارها دیدیده ایم که دولت شاید سلیقه ای دیگر را دارد، اما ملت سلیقه خودش را انتخاب می کند.

وی بیان داشت: مردم تعیین سرنوشت می کنند و انشاءالله ۲۴ خرداد آماده می شویم و حماسه ای خلق می کنیم که مانند همیشه که غربیها از خشم و حسادت دارند سکته می کنند، با آن حماسه سیاسی انشاءالله سکته خواهند کرد.

باید انتخابی کنیم که دل مقام معظم رهبری شاد شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید انتخابی کنیم که دل مقام معظم رهبری شاد شود؛ همه ملت ایران به کوری چشم دشمنان، اگر کسی هم ناراحتی، نارضایتی و مشکلی دارد، در آنجایی که دشمنان در مقابل ما هستند همه اینها را باید کنار بگذارند و در صحنه حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: همه ملت ایران با هم یک خانواده را تشکیل می دهیم، ممکن است بینمان اختلاف وجود داشته باشد ولی وقتی با دشمن روبرو هستیم، همه با هم می ایستیم، همان طوری که در دوران دفاع مقدس، ملت ایران در مقابل تمام دنیا ایستاد.

مردم در رفتار رئیس جمهور سهیم هستند

نقوی اظهار داشت: باید به یک نکته مهم توجه کنیم که در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی را برای چه جایگاهی باید انتخاب کنیم که اینجا باید فکر و بررسی کرد، همان طور که حق داریم و رأی می دهیم تا قیام قیامت نسبت به آن رأی مسئول هستیم، چون هر اقدامی که رئیس جمهور منتخب انجام دهد پای مردم نیز نوشته می شود و مردم در رفتار رئیس جمهور سهیم هستند، چون مردم او را انتخاب کرده اند.

وی یادآور شد: برای اینکه خوب انتخاب کنیم باید به دنبال یک آدرس دقیق که همه بلد هستند، یعنی سخنان مقام معظم رهبری برویم؛ مقام معظم رهبری از دو ماه قبل از عید نوروز، یکی یکی شاخصهای اصلح برای ریاست جمهوری را مطرح می کنند، تا کنون چند شاخص اصلی را مطرح کردند که باید کاندیداها با آن سنجیده شوند و مردم هر کدام که به این شاخصها نزدیکتر بودند را انتخاب کنند و مطمئن باشند که پشیمان نخواهند شد، چون مقام معظم رهبری هم اشراف بین المللی، هم اشراف داخلی دارند و مطالب را دقیق مطرح می کنند.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته مهم این است که ببینیم چه کسی را برای کجا انتخاب می کنیم؛ اولین شاخصی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند این بود که اگر کاندیداهایی توان و ظرفیت لازم برای مدیریت قوه مجریه را ندارند کاندیدا نشوند؛ ریاست قوه مجریه کار سخت و  سنگینی است، شبانه روز باید تلاش و از تمام ظرفیتهای کشور استفاده کرد.

کسی که می خواهد کشور را اداره کند باید در مقابل دنیا استراتژی داشته باشد

نقوی بیان داشت: کسی که می خواهد کشور را اداره کند باید در مقابل دنیا استراتژی داشته باشد، این کار سختی است و یک کار تفریحی نیست، نیامده ایم بازی سیاسی کنیم، مدیریت قوه مجریه است، درآمد و هزینه کشور دست دولت است.

وی افزود: گاهی مردم می گویند که “به عنوان نمایند مجلس چرا این قانون را تصویب کردید”؟ اما باید گفت نمایندگان مجلس لایحه دولت را تصویب می کنند، مجلس که نمی تواند برای کشور خرج بتراشد، اصل ۸۵ قانون اساسی صریح و روشن می گوید که مجلس نمی تواند مصوبه ای را تصویب کند که هزینه مالی برای دولت داشته باشد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: دولت می آید می گوید امسال این میزان درآمد از نفت، گاز، مالیات، فروش خدمات و… به دست می آورم و این میزان را در این ۱۰ ردیف می خواهم خرج کنم، اگر مجلس بتواند زیاد اثر بگذارد، دو تا سه و نیم درصد اینها را در ردیف ها جا بجا کند، رئیس درآمد و هزینه کشور دولت است و مردم ایران ۲۴ خرداد باید این فرد را انتخاب کنند.

رابطه با آمریکا فقط در حوزه تصمیمات رهبری است

وی ادامه داد: قرار است ۲۴ خرداد کسی را انتخاب کنیم که مقابل دنیا مواضع جمهوری اسلامی را دنبال کند، باید به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند به افرادی رأی دهید که شجاع و نترس باشند و با یک تهدید آمریکایی ها و اسرائیلی ها دستش را بالا نبرند، توجه کنیم؛ بعضی کاندیداها برای جلب آرای مردم می گویند “ما رئیس جمهور شویم رابطه با آمریکا را حل می کنیم”، مگر او کیست که می تواند این کار را بکند؟ رابطه با آمریکا فقط و فقط در حوزه تصمیمات مقام معظم رهبری و از خطوط قرمز ولایت فقیه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: خطوط قرمز رهبری باید رعایت شود، باید مردم به این موارد دقت کنند و حرفها و سخنان رهبری را با دقت فرا بگیرند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی فرمودند “کسانی باید رئیس جمهور شوند که برنامه ارائه کنند، برنامه ای که همه جانبه، کارشناسی و باثبات باشد”، اما اکنون کدام کاندیدا برنامه دارد؟ این چه شرایط و وضعیتی است که کاندیداها می گویند ما اول رأی می آوریم، بعد برنامه خود را می گوییم.

کاندیدای ریاست جمهوری باید برنامه اقتصادی با ثبات داشته باشد

نقوی اظهار داشت: کسانی باید وارد صحنه انتخابات شوند که برنامه داشته باشند، برنامه اقتصادی باید ثبات داشته باشد، یک روز بیایم یک چیزی بگوییم و فردا چیز دیگری که برنامه نمی شود باید همه چیز کارشناسی باشد؛ یک مدیر اجرایی نمی تواند به تنهایی کشور را اداره کند، ما باید به کارشناسی اعتقاد داشته باشیم.

وی افزود: رئیس جمهور که نمی تواند در آن واحد اقتصاددان، سیاستمدار، فرهنگ شناس و جامعه شناس باشد، او یک تخصص دارد، پس باید به کار کارشناسی اعتقاد داشته باشد و کسی که اعتقاد ندارد نمی تواند مدیریت کند، چراکه مردم مشکل پیدا می کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ویژگی بعدی رئیس جمهور این است که بتواند از همه ظرفیتهای کشور استفاده کند و از این ظرفیتها باید بهره برداری شود؛ به طور مثال بنده نماینده شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک هستم، اگر بخواهم اهداف توسعه پیشرفت این شهرستانها را دنبال کنم، باید هنر داشته باشم که از تمام ظرفیتهای این شهرستانها استفاده کنم و ظرفیتهای این شهرستانها ائمه جمعه، فرمانداران، گروه ها و جمعیتهای سیاسی، مذهبی، کارشناسان، نخبگان، متخصصان حوزه های اقتصادی و… همه ظرفیت هستند، اگر این هنر را داشته باشم که از همه این ظرفیتها استفاده کنم و آنها را در جهت پیشبرد اهداف متحد کنم، مدیر خوبی هستم، اما اگر از فردای انتخاب با هر کدام از اینها درگیر شدم باعث ظرفیت سوزی می شوم و در واقع سرمایه کشور می سوزد.

رئیس جمهور نباید چنگ به صورت سپاه بزند

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید از ظرفیتهای این کشور استفاده کند، باید بتواند از ظرفیتهایی مانند سپاه در کشور که یک ظرفیت بزرگ معنوی است، استفاده کند نه اینکه چنگ به صورت سپاه بزند، چه کسی را می خواهد تضعیف کند؟

نقوی بیان کرد: بسیج یک ظرفیت بزرگ این کشور است، باید تقویت شود؛ چون مقام معظم رهبری و جایگاه ایشان بزرگترین ظرفیت این نظام است، باید رئیس جمهور از این ظرفیتها استفاده کند و باید بتواند همه این ظرفیتها را در جهت اداره جامعه مدیریت کند.

وی ادامه داد: انشاءالله مردم با بررسی و مطالعه، سوابق و تجربیات کاندیداها را با معیارهای رهبری بسنجند و بعد به کاندیدای مورد نظر رأی دهند و اگر یک میلیمتر در ولایتمداری نامزدی تردید داشتند هرگز به وی رأی ندهند، چون بالاخره به این نظام ضربه می زند.

کسانی که امروز با نظام زاویه ۱۰۰ دارند، روزی انحرافشان یک میلیمتر بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آن کسانی که امروز با نظام کشور زاویه ۱۰۰ درجه ای دارند، روزی انحرافشان یک میلیمتری بود و این زاویه روز به روز بیشتر شد.

وی افزود: مردم نباید به کسانی که در مقابل فتنه سکوت کردند رأی دهند، مردم به کسانی که مواضع شان در مقابل جریان انحرافی روشن نیست، با مردم شفاف نیستند و خط قرمز خودشان را با دشمن تعیین نمی کنند، رأی ندهند؛ به کسانی که آمریکا، اسرائیل و انگلیس خوشحال می شوند که این افراد انتخاب شوند، نباید رأی داد زیرا اینها در طول یک شب مملکت را معامله می کنند.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انشاءالله آگاهانه و هوشیارانه به صحنه می آییم و خداوند کمک می کند، شخصیتی را انتخاب کنیم که بعد از مقام معظم رهبری می خواهد بالاترین مقام رسمی کشورمان باشد.

شورا بر درآمدهای جمع شده از مردم مدیریت کند

وی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: شوراهای شهر و روستا، مدیریت شهر و روستا را بر عهده می گیرند، در شهرها مردم سالانه عوارض نوسازی می دهند یعنی برای آجری که  می خواهند روی آجر بگذارند پول می پردازند، اما چگونه این پول را از مردم می گیرند؟

نقوی اضافه کرد: برخی می گویند “خدا گذر ما را به شهرداری نیندازد”؛ به عنوان نماینده مردم، افرادی به من مراجعه کردند که وسیله زندگی خود را می فروشند تا این عوارض را بپردازند، این درآمدهای پرداختی مردم جمع می شود و شورا می خواهد بر این درآمدهای جمع شده در شهرستان مدیریت کند.

وی بیان داشت: اعضای شورای شهرها می خواهند برای عمران و آبادانی شهر برنامه ریزی کنند؛ تقاضا دارم مردم قوم گرایی را کنار بگذارند و سابقه آدمها را بررسی کنند و بعد رأی دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در مقابل رأی خود مسئولند زیرا اعضای شورا می خواهند بر پول بچه یتیمها مدیریت کنند و در مورد عمران و آبادانی نظر بدهند، خدای نکرده مبادا روزی برسد که به نفع اقوام خود کاری را انجام دهند؛ اعضای شورا باید مصلحت مردم، خدا و حق را در نظر بگیرند.

افرادی هستند که با دوچرخه وارد شورا می شوند و “مولتی میلیاردر” بیرون می آیند

وی تأکید کرد: افرادی که با دوچرخه وارد شورا می شوند و “مولتی میلیاردر” بیرون می آیند از کجا آورده اند؟ کار کرده یا حقوقش بوده است؟ مردم باید بررسی کنند که من نماینده مردم روزی که نماینده شدم چه چیزی داشتم و امروز چه چیزی دارم، زیرا این مال برای ملت است.

نقوی ادامه داد: درست نیست که یک عضو شورا چون می داند منطقه ای روزی پیشرفت می کند، زمین اطرافش را خریداری کند؛ لازم است که مردم بررسی کنند و آدم خداشناس، ضامن حق، جوانمرد، شجاع، امانتدار و کسی که هیچ کیسه ای برای خود ندوزد را انتخاب کنند؛ او باید به خانواده اش بگوید تا روزی که در شورا هستم حق ندارید برای انجام کاری به شهرداری بیایید.

مردم کسی را انتخاب کنند که از خودکار بیت المال هم با تردید استفاده می کنند

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: باید کسانی را انتخاب کنیم که مال مردم را بیت المال تصور کنند و از خودکار آن هم با تردید استفاده کنند؛ برخی شعار می دهند، آقا با دوچرخه داخل شورا رفته، مولتی میلیاردر بیرون آمده بعد شعار می دهد که اصولگرا و ولایتمدار هستم؛ اصولگرایی که با شعار نمی شود، بلکه باید رفتار اصولگرایی داشت.

وی در پایان افزود: انشاءالله آماده شویم و روز ۲۴ خرداد با حضور گسترده و آگاهانه خود حماسه ای عظیم  را رقم بزنیم که باعث سربلندی کشور و شهر و روستایمان شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.