خانه » شهدای ورامین » وصیت نامه شهید محمد اجودی جعفری

وصیت نامه شهید محمد اجودی جعفری

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُواْ لِی وَلاَ تَکْفُرُونِ﴿۱۵۲﴾یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَهِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ﴿۱۵۳﴾وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ﴿۱۵۴﴾وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ﴿۱۵۵﴾

پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم سپس شکر نعمت بجای آورید و کفران  نعمت نکنید .ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر و مقاومت پیشه کنید  و به ذکر خدا و نماز توسل جوئید که خدا یاور صابران است و آن کسی که درراه خدا کشته شد مرده نپندارید بلکه او زنده است ولیکن همه شما این حقیقت را درک نخواهید کرد البته شما را به سختی ما چون ترس و گرسنگی و نقضان اموال و نفوس و افات ذراعت بیازمائیم و بشارت و مژده آسایش از آن سختی ها صابران راست) « آیات ۱۵۲ الی ۱۵۵ سوره بقره »

بنام الله خالق رحمن ، رحمانی که رحمتش همه جا  و همه چیز را فرا گرفته  و در برابرش همه چیز خاضع  و فروتن گشته  و با درود و سلام به پیشگاه اقدس و اطهر یگانه  منجی عالم بشریت رسول اکرم (ص) و اولیاء و اوصیاء خدا خاص بقیه الله الاعظم (ع) و با درود و سلام  فراوان  بر نائب بزرگوارش  رهبرکبیر انقلاب اسلامی خمینی کبیر، و با سلام فراوان به شهیدان  جاودان تاریخ  که  عاشقانه  و آگاهانه بسوی  مرگ شتافتند ،  مرگی که وسیله ای بود برای رهائی از محدودیت های  جهان طبیعت و رسیدن به جهانی  با  عظمت و  عالی ، پایدار  و دنیائی بی انتها رهائی ازدنیائی که خداوند در قران کریم می فرماید : — وَ ما هذِهِ الْحَیاهُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَهَ لَهِیَ الْحَیَوانُ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ (۶۴)عنکبوت — این زندگانی چند روز دنیا ا فسوس و بازیچه ای بیش نیست و زندگانی اگر مردم بدانند  بحقیقت دار آخرت است و این زندگانی نتیجه ای درپی نخواهد داشت ولی اگر این زندگی مزرعه ای برای پرورش بذر حقیقت و نردبانی برای رسیدن به عالم اعلی انسانی باشد نه تنها بازیچه نخواهد بود  بلکه  وسیله ای  برای میل سعادت جاوید خواهد بود واسلام انسان را موجودی می داند که اتصال به عالم  ربوبی دارد و بازگشت او نیز به همان جاست و ظهور انسان درعرصه گیتی برای تحصیل  و آمادگی زندگی درجوار رحمت بیکران  خداوندی  و سعادت جاوید آخرت است پس ای  برادر تا زمان  اقتضاء می کند و موقعیت آن است  و خداوند جهاد  را راهی  برای رسیدن  و دری برای  وارد شدن  به  عالم  اعلی آخرت خود قرار داده ا ست ،که خداوند همانا نعمتهایش رادرنعمت نهان کرده است که خداوند درسوره بقره آیه ۲۱۶ می فرماید: (کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ)

«حکم جهاد شما مقررگردید و حال آنکه  بر شما  نا گوار گردیده است وچه بسا شودکه شما چیزی را  نا گوار شمارید ولی  به  حقیقت  خیر و صلاح  شما  در آن باشد  و چه بسا چیزی را شما دوست دارید ولی شر و فساد در آن است»

بارالها تو را شکر می کنم که همانا  تو شایسته  ستایشی که این توفیق  را  بمن  عطا کردی که  در نبرد  با  کفر شرکت داشته باشیم  و اگر قبول  درگهت نمودی  و شهید شدم  خدایا  تو را  شکرمی کنم  در برابر نیکی ها یی که به من کردی و مرا از نعمت  و فضل خویش  بزرگی دادی  و آنچنان برمن ا حسان کردی که  توان شکرگذاری ندارم. بارالها اگر لطف و احسان و نیکی تونسبت به من نبود به خویش نمی رسیدم واز اصلاح خویش بازمی ماندم اما خدایا تو نیکی سرآغازکردی و رنج  و مشقت  و قضا  و قدر را از من بازگردانیدی.  خدایا تو بودی که هنگام اضطراب ، ترس  و وحشت دست  مرا گرفتی  و توانائی بخشیدی  . بارالها  هرگاه  تو را خواندم  روی  گردان ندیدم ،  بلکه تو را شنونده دعای خود و بخشنده نیازهای خویش دیدم و اکنون خدایا  عقل و دست و زبان  و نفس من ، به حمد و ثنای تو بجای آورد.  حمدی که تو را از من راضی  و خشنود گرداند .

پس پروردگارا مرا از خشم خویش نجات ده. ای خدا آنگاه که راه ها بر من  بسته می شود  تنها پناه من توئی . ای کسی که  ملوک در برابر تو خوار و ذلیل و از‌آتش قهرتو ترسانند ای کسی که توشایسته تقوی  و توجه هستی  ، ای کسی که نام ها و صفات نیکو از آن توست،  از تو  می خواهم که مرا ببخشی  و بیامرزی  خدایا  از تو می خواهم که لغزش های مرا نادیده  بگیری  و ازگناهانم که مرا سخت در هم  فشرده است  و از هرسوی  فرا گرفته  و بجانب  هلاکت  می برد بسوی  تو می آیم  و به تو پناه می آورم   و به درگاهت  دعا می کنم،  در حالی که  ناتوان  و  درمانده ام  و ترسان  و هراسان  و بینوا  و بیچاره درگاه  توام . ای  خدا ، من از ناتوانی  و ضعف نفس خود به تو شکایت می کنم که نمی توانم بسوی آنچه بردشمنا نت  بر حذر داشتی پرهیزکنم  بار الها مرا از خیرآخرت به واسطه طاعت کم  و  شکرگزاری کمی که کرده ام محروم مفرما.  خدایا  تنها  تو را  می خوانم و تنها  به  تو امیددارم  و تنها  رضایت تو را می خواهم. خدایا امام عزیزمان را و تمام کسانی که  خدمت  به  انقلاب می کنند در  هر لباسی  و مقامی که هستند ، حفظ بفرما . کسانیکه قصد خیانت دارند  خدایا ، رسوا و نابودشان  بفرما. بارالها  تمام مجروحین  و جانبازان  و مرضای مسلمین را لباس عافیت بپوشان. و پدر و مادر ما و تمام مومنین را غریق رحمت خود قرار بده اللهم صلی علی محمد و ال محمد.

 امیدوارم تمام کسانی که بدی  از این بنده حقیر دیده اند به بزرگی  و لطف خود اینجانب را ببخشند.

۶۵/۹/۳۰

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.