خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه خیرآباد: حضرت زهرا (س) شخصیت جهانی اسلام است

امام جمعه خیرآباد: حضرت زهرا (س) شخصیت جهانی اسلام است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده اظهار داشت:  ایام فاطمیه دارای پیام‌های فراوانی است که باید به آنها توجه کرده و از روش و رویه حضرت فاطمه زهرا (س) و خطاب‌هایی که ایشان ابراز کرده به عنوان درس‌هایی برای زندگی خود استفاده کنیم.

امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین شهیده مسئله حکومت است، گفت: حضرت فاطمه (س) در برابر قبضه شدن مسئله ولایت از امیرمؤمنان علی (ع) قیام کرد، چراکه در حکومت اسلامی باید پیامبر، امام معصوم (ع) و در غیبت امام، نایب امام (ع) در رأس حکومت قرار گیرد.

وی با اشاره به شخصیت وجودی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: این بانو زنی بی‌نظیر در شوهرداری و در تاریخ بشریت است.

محسن‌زاده با تأکید بر الگو قرار دادن ایشان به عنوان یک زن نمونه در اسلام برای زنان مسلمان افزود: این بانوی بزرگوار باید از نظر اخلاق اجتماعی الگوی زنان ایران باشد تا تمام زنان ایرانی راه سعادت را بپیمایند.

امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: حضرت زهرا (س) به جایگاهی رسیده بودند که رسول گرامی اسلام (ص) در برابر شخصیت ایشان خم شده و دستش را می‌بوسیدند.

وی افزود: ایشان به درجه‌ای از ایمان رسیده بودند که به عنوان یکی از چهار زنی که عالی‌ترین درجات را در اسلام دارند، شناخته شده‌اند.

محسن‌زاده با بیان اینکه ایشان در دامن پاک‌ترین زن مسلمان بزرگ شده است، گفت: حضرت زهرا (س) به جایگاه عالی از نظر ایمانی رسیده بودند و کمتر زنی می‌تواند به این درجه از ایمان برسد.

وی، داشتن پدر و مادر نمونه را از دیگر خصوصیات حضرت زهرا (س) برشمرد و اذعان داشت: ایشان خصوصیات اخلاقی خاصی داشتند؛ به طوری که تمام مردم در برابر عظمت وی خشوع می‌کنند.

امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در زمینه اخلاقی، عبادی، پاکدامنی، عفت و حجاب نمونه تاریخ بشری هستند.

وی با اشاره به خطبه حضرت زهرا (س) در مسجد النبی، بیان داشت: حضرت زهرا (س) که بانویی حجله‌نشین بود؛ وقتی دید اسلام نیاز به روشنگری و خطابه دارد، خطبه‌ای ایراد کرد که از نظر بلاغت و فصاحت یکی از خطبه‌های بی‌نظیر تاریخ اسلام شد.

محسن‌زاده در پایان تصریح کرد: اگر خطبه حضرت زهرا (س) در مسجد النبی با خطبه‌های نهج‌البلاغه مقایسه شود؛ مشخص خواهد شد که این خطبه پرشور یکی از شاهکارهای جهان اسلام بوده و از سوی حضرت زهرا (س) در جمع مردم صدر اسلام ایراد شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.