خانه » شهدای ورامین » وصیت نامه شهید مرتضی کچوئی

وصیت نامه شهید مرتضی کچوئی

وصیت

 

 

وصیت نامه شهید مرتضی کچوئی


اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. (الرحمن علم القرآن)
آنقدر به جبهه میروم تا شهید بشوم.
اینجانب مرتضی کچوئی فرزند محمد تاریخ تولد ۱۳۴۴
بنام خداوند در هم کوبنده صدام و صدامیان تجاوزگر، مبارک باد بر بقیه الله ارواحنا له الفداه وجود چنین رزمندگان ارزشمند و مجاهدان فی سبیل الله آبروی اسلام را حفظ و ملت ایران را رو سپید و مجاهدان راه خدا را سر افراز نمودید. ملت بزرگ ایران و فرزندان اسلام به شما سلحشوران افتخار می کنند آفرین بر شما که میهن خود را بر بال ملائکه نشاندید و در میان ملل جهان سرافراز نمودید مبارک باد بر شما چنین جوانان رزمنده ای بر شما چنین ملت قدر دانی که به فجر و فتح و پیروزی توسط رزمندگان به دعا و شادی برخاستند و راستی که چگونه انقلاب و جهاد فضائل انسانی را در همه اقشار رشد داده و میلیونها انسان فوق ملک ساخته اند و جوانان نثار جانشان را کم می دانند و شرمنده هستند که نتوانستند بیشتر در راه خدا و پیشبرد انقلاب اسلامی خدمت کنند.
وصیتی برای مردم
مردم شما مانند پروانه به دور امام بگردید و لحظه ای از یاری او و انقلاب دست برندارید و دعا کنید تا خدا فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک کند و کاش خدا به من بیشتر جان میداد تا نثار راه یاری انقلاب مهدی زهرا و نایبش کنم امیدوارم خدا این جان ناقابل را از من رو سیاه گناهکار قبول کند کاری نکنید که خون شهداء به هدر برود که فردای قیامت شهدای صدر اسلام و حال پدر و مادر شهیدان و آن بچه ای که پدرش را از دست داده می گوید پدر من خون خود را ریخته است آنوقت توجهی نداشتید آن روز سخت روزی است.
سخنی چند با خانواده خودم
پدر و مادر و برادرانم و خواهرانم از اینکه من شهید شدم به هیچ وجه ناراحت نشوید چون اگر شهید شدم به آرزوی خود رسیدم و به دیدار خدا و امام حسین (ع) و یارانش رفته ام.
زنده و شاد هستم من از شما می خواهم برادرانم را با تعالیم اسلامی و خواهرانم را با حجاب تربیتشان کنید این را هم بدانید تا خدا را دارید غم و غصه ای نباید داشته باشید.
پدر و مادرم می دانم که من برای شما فرزند خوبی نبودم و من شما را خیلی اذیت کردم پی از شما عاجزانه طلب عفو می کنم و مرا حلال کنید. پدر و مادر عزیزم اگر من شهید شدم ناراحت نباشید چون من به آرزوی خود رسیده ام و اگر ناراحت شدید به یاد پدر و مادری که پنج شهید دادند باشید و یا اگر بیشتر ناراحت شدید به بهشت زهرا یا گلستان شهدا بروید و ببینید که چه جوانهایی بهتر از من شهید شدند که اگر بودند کارهای بسیاری می توانستند برای اسلام عزیز و انقلاب اسلامی بکنند.

لا یزالون یقاتلونکم حتی یردوکم من دینکم ان استطاعوا (بقره ۲۱۶)
ای مومنان بدانید که کفار کار زارشان را با شما قطع نخواهند کرد و به کشتار شما ادامه خواهند تا زمانیکه شما بر دینتان استوار باشید آنها این جنگ و خونریزی را ادامه خواهند داد و تا آنجائیکه در توانشان باشد به یاس و نا امیدی کشانده نشده باشند به این قتل و جنایت بر علیه شما ادامه می دهند و چه بیان زیبا و چه بیان اصیل و مصداق آنچه که در پیش روی ماست و بیانگر آن واقعیتهایی که در جلوی روی ما قرار دارد و در جلوی روی پیامبر اکرم (ص) نیز وجود داشت و می بینم که این آیات چه زیبا حوادث و واقعیتهای تاریخ اسلام را تفسیر واقعی می کند پیامبر (ص) هیچگاه با شمشیر شروع نکرد و گویند ما به فرمان خدا آمده و سوی او رجوع خواهیم کرد.
و الذین آمنو بالله و رسله اولئک هم الصدیقون و اشهداء عند ربهم لهم اجرهم و نورهم.

شهادت یکی از عالیترین و والاترین درجات و مراتبی است که یک انسان مومن به خدا می تواند بدان دست یابد. در حیات انسانی انسانها مراحلی وجود دارد که یک انسان پاک و بی آلایش آنها را طی می کند تا خود را در مسیر تکامل به پیش برد و وقتی به آن درجه ای از عظمت انسانی رسید که در انتهای این مسیر یعنی در اوج کمال قرار گرفت شهادت به استقبالش می آید و بدینوسیله در جوار رحمت و رزق همیشگی خداوند قرار می گیرد. شهادت انسان را از مرگ نجات می دهد چرا که شهید با شهادتش تازه متولد می شود و به بل احیاء عند ربهم یرزقون میرسد. براستی شهادت رهیدان از خسران و زیان نجات از عذاب همیشگی و رسیدن به فوز عظیم و سعادت جاویدان است. شهادت نه تنها در حیات فردی یک انسان قله رفیع سعادت معنوی است بلکه در حیات اجتماعی انسانها نیز از چنان آثار والایی برخوردار است که تجربه نشان داده می تواند دگرگونیهای عمده ای را حاصل آورد. تاریخ پر افتخار چهارده قرن مبارزات خدایی اسلام نشانگر این واقعیت است که عنصر شهادت توانسته در حساسترین مواقع اسلام اصیل را از انزوا نجات دهد و یا آن را از سقوط برهاند هر چند که این دین الهی را قدرتی چون قدرت خداوند نگهبان است.(شهادت و پاکی )

پیامبر اکرم (ص) فرمود:
اذامت علی طهاره تکون شهیداً
هنگامیکه پاک از دنیا بروی در زمره شهیدان خواهی بود اگر می توانی شب و روز با وضو باشی این چنین کن زیرا که اگر در این حال از دنیا بروی شهید خواهی بود. گر چه معنی نخستین حدیث با وضو بودن است اما حدیث در ضمن اشاره به حقیقت مهمتری دارد و آن پاک از جهان رفتن است آنها که دامانشان پاک و دلهایشان پاک و زندگی و فکری پاک دارند و این چنین از جهان رخت بر می بندند قطعاً در صف شهیدان خواهند بود که شهادت منحصر به کشته شدن در میدان جنگ نیست.
امت شهید پرور در این انقلاب کوتاهی نکنید و هر نوع توطئه را سرکوب کنید و امام را تنها نگذارید و حسین زمان هل من ناصر ینصرنی گفته است مردم بشتابید مانند اهل کوفه نشوید با تمام وجودتان لبیک گفته و یاریش کنید. جوانهای ما باید بیشتر به پیروزی فکر کنند نه به شهادت. جهاد ایثار و فداکاری در انسان استحکام می بخشد و رزمندگان اسلام را به خدا نزدیک می سازد. چه چیزی بالاتر از این بر اساس عقیده به نبوت و امامت و سپس ولایت فقیه که در این زمان حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی این مقام را بر عهده دارددر پاسخ به ندای این امام عزیز با توجه به پوچ و پایه بودن این زندگانی دنیا و بی وفایی تعلقات آن اما آنچه باعث گردید تا این امکان مقدس یعنی جبهه محل ختم عمرم انتخاب کنم و به سوی آنجا بشتابم این است که اینجا روح معصومیتی وجود دارد که در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود زیرا ما در این دنیا گناهان بسیاری بر دوش داریم در اینجا می توانیم از خداوند بزرگ طلب آمرزش کرده و خود نیز از گناهان گذشته دوری کرده و در نزد خداوند توبه نمائیم تا شاید او نظر لطفی نموده و ما را از لطف و مهربانی خویش بی بهره نسازد زیرا این دنیا وفایی ندارد و محل عبور است و ما باید به فکر دنیای دیگر باشیم و هر چه بیشتر در راه تزکیه نفس قدم برداریم زیرا که پیامبر اکرم (ص) می فرماید: من برگزیده شدم تا مکارم اخلاق بشر را تکمیل نمایم، در حقیقت مالک اصلی خداست ، این امانت به هر روزی نزد ماست .
عدالت شیرین تر از عسل و نرم تر از کره و خوشبو تر از مشک است. شک نیست که همه باید این راه را برویم و به سوی حق سرنوشت خویش بشتابیم. خداوند از مومنان جانها و اموالشان را خریداری می کند که در برابرش بهشت برای آنان باشد آنها در راه خدا پیکار می کنند می کشند و کشته می شوند این وعده حقی است بر او که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده: چه کسی از خدا به عهد خود وفادارتر است اکنون بشارت باد بر مشا به داد و ستدی که با خدا کرده ایدو این پیروزی بزرگی برای شما است آنها مومنان اینگونه هستند توبه کنندگان و عابدان و سپاس گویان و سیاحت کنندگان و رکوع کنندگان و سجده آوران و امران به معروف و نعر کنندگان از منکر و حافظان حدود مرزهای الهی و بشارت بده مومنان را (عاشقان جانباز)
امام باقر علیه السلام می فرماید: یاران فداکار جدم امام حسین (ع) در زیر ضربات شمشیر و نیزه دشمن احساس درد نمی کرد. هنگامیکه علاقه انسان به یک هدف به مرحله عشق آن هم عشق سوزان برسد تمام احساس او در همان نقطه متمرکز می شود و به همین جهت هر ناراحتی برای او قابل تحمل است نه تنها قابل تحمل است بلکه احساس ناراحتی نمی کند جائیکه زنان مصر با دیدن روی یوسف در مسیر یک عشق زود گذر مجازی آنچنان از خود بی خبر شدند که جای بریدن میوه دستهای خود را بریدند چه جای تعجب که عاشقان بی قرار خدا و جانبازان راه حق و فضیلت درد رنج ضربان سنگین دشمن را احساس نکنند باید نخست عشق ورزید فداکاری و تحمل نتیجه حتمی آن است و چه ابتکارهایی که بچه های امروز و نوباوگان دوران بر بار انقلاب دارند که ما را دوران کودکی خودمان به دلیل تفاوت محیط زندگی از آنها محروم بودیم و به نظر اینجانب کم انسانی با فکر سالم پیدا می شود که این اثر را نخواهد و تحت تاثیر چکیده های اندیشه و قلم کودکان فضیلت، دوست و رزمندگان جان بر کف ایثار گر راه خویش را که همان راه خدا و اسلام است نباید و مشعلی از هدایت فرا راهش نبیند از همین نامه ها و جواب دهندگان آینده تاریخ ما خوب می توانند جو حاکم برجامعه انقلابیمان و خصوصاً جوانان و نوجوانانمان را و در  نتیجه علل و عوامل این همه پیروزی و افتخار را درک کنند در این نامه ها و وصیت نامه ها این گنجینه های عشق و شهادت و ادب و ذوق به اندازه همه کتب نامه ها و وصیت نامه های این پر روح و پر لطافت کتاب و مطالعه نامه شما نتوانستم عواطف هیجان یافته خود را مهار …

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.