خانه » اخبار و رویدادها » معاون فرماندار ورامین: گران کردن بلیت قطار بدون هماهنگی صورت گرفته است

معاون فرماندار ورامین: گران کردن بلیت قطار بدون هماهنگی صورت گرفته است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، سید جمال جلیلی با بیان اینکه گران کردن بلیت قطار بدون هماهنگی استانی و شهرستانی صورت گرفته است، گفت: گران کردن بلیت قطار تهران ـ ورامین ـ پیشوا بدون هماهنگی شهرستانی صورت پذیرفته است، به نظر می‌رسد این اقدام حتی بدون هماهنگی استانی صورت گرفته باشد، ما چند روزی است پیگیر این موضوع هستیم.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین افزود: ما از طریق مسئولان راه‌آهن استان و هم راه‌آهن جمهوری اسلامی، استاندار تهران و معاونان استاندار تهران و همچنین وزارت راه و شهرسازی پیگیر هستیم که اعلام کنیم با توجه به مسافت تهران ـ ورامین ـ پیشوا  قطار نرخ مربوطه بسیار زیاد است.

وی افزود: مردمان ورامین، پیشوا و قرچک از این قطار استفاده می‌کنند، در طول ۲ یا ۳ ماه ضرورتی برای ۲ بار افزایش مبلغ کرایه نبوده است، تا دی ماه امسال نرخ کرایه ۶۰۰ تومان بوده است، اوایل دی ماه یا اواخر آذرماه نرخ را بردند به ۱۰۰۰ تومان رساندند خوب مردم هم با این موضوع کنار آمدند، در ادوار گذشته هم بوده است، در طول سال یک بار افزایش قیمت را داشتیم اما کمتر از ۴۰ روز و در دوم اسفند ماه خبر آمد که نرخ‌ها افزایش یافته و به ۱۵۰۰ رسیده است.

جلیلی گفت: این افزایش مبلغ را نه مردم می‌پذیرند و نه مسئولان و با توجه به قرار گیری در انتهای سال و شرایط زمانی حساسیت‌های موجود در اطراف و تهدید و ارعاب دشمنان ضرورتی برای این افزایش نداشت، بهتر بود یک رایزنی می‌کردند، تدبیر می‌کردند و با مسئولان شهرستان مشورتی می‌شد، قطعاً کار بهتر از این انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: قشری که از این قطار استفاده می‌کنند با توجه به زمان رفت و برگشت آن یک بار صبح زود می‌رود و غروب باز می‌گردد قشر کارگر جامعه و نیز دانشجویان هستند.

بابت گرانی بلیت قطار از مردم عذرخواهی کنید / قیمت ها به حالت قبل بازگردد

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین به افزایش قیمت بلیت قطار تهران ـ ورامین ـ پیشوا اشاره نمود و افزود: گران شدن بلیت این قطار ناپسند بوده است، مراتب اعتراض خود را به مدیرانی که بدون در نظر گرفتن مصالح مردم و حتی بدون مشورت با مدیران شهرستان این تصمیم نابجا را گرفتند ابراز می‌کنم.

این مسئول گفت: این گرانی که ربطی به دلار امریکا و تحریم‌ها ندارد، راه‌آهن جمهوری اسلامی بابت این موضوع از مردم عذرخواهی کند و هرچه سریعتر قیمت‌ها را به حالت قبل بازگرداند تا با این عمل روحیه مردم خدشه‌دار نگردد.

گفتنی است چند روز پیش قطار تهران ـ ورامین ـ پیشوا به‌دلیل افزایش کرایه بلیت قطار و عدم پرداخت آن توسط مسافران به دستور رئیس قطار متوقف شد و مسافران بین راه سرگردان شدند، البته مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی به محض اطلاع از بروز این مشکل و سرگردانی مسافران، با پیگیری سریع مسافران را رایگان به مقصد رساندند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.