خانه » شهدای ورامین » وصیت نامه شهید احمد اردستانی

وصیت نامه شهید احمد اردستانی

شهید احمد اردستانی

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند دوستدار جنگاورانی است که درراه او همچون دژ نفوذ ناپذیری در نبردند. آری این جنگاوران چه کسانی می توانند باشند. وقتی که انسان در راه خدا جهاد کرد آن وقت است که شهادت را انتخاب می کند. به به چه شعار خوبی است اما این کلمه شهادت نصیب هر کسی نخواهد شد . من که خود را لیاقت چنین شعاری نمی دانم. پس انسان چه موقع می تواند سعادت و خوشبختی اخروی داشته باشد. زمانیکه این سه کلمه یعنی : ایمان ، جهاد ، شهادت را درخود ببیند . آری شهادت فخر و آرزوی هر فرد مسلمان واقعی  می باشد و این شهادت است که افتخار جاودانی برای انسانها می آفریند. زیاد در فکر لذایذ دنیا نباشد کمی هم به فکر آخرت خود باشید. هم اکنون که ماه خون و شهادت یعنی محرم نزدیک است شما باید از آن ماه عزیز سرمشق بگیرید . آیا تابه حال از خود پرسیده اید فلسفه قیام امام حسین علیه السلام چه بوده است؟ شما می دانید که حسین با خون خود چه حماسه ای آفرید و تا زمانی که این دنیا پا برجاست حماسه خونین کربلا بر سر زبانهاست . حسین درس شهادت و زندگی جاودانی را به ما آموخت . ولی ما از این درس چه نتیجه ای گرفته ایم . یک کمی به خود آیید.

پدر عزیز و دوست داشتنی ام شما باید در راه الله همچون یک دوست باوفا مانند جابربن عبدالله انصاری باشی که تا آخرین نفس در خدمت اهل بیت بود. در این ماه عزیز که ماه خون و شهادت است مساجد را ترک نکنید. ایمان کامل هر انسان از همین تکایا و مساجد به مرحله نهایی خود می رسد. من که هم اکنون عازم جبهه هستم دلم می خواهد که شما جای خالی مرا در این گونه مجالس پر کنید و حتی اگر می توانید نوحه سرایی کنید و مؤذن درگاه حق تعالی باشید.

 سلام بر شما ای خواهران گرامیم از شما جز خوبی و مهربانی چیز دیگری ندیده ام.

« فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه »

در این آیه شریفه خداوند می فرماید مژده و بشارت ده بندگانی را که به سخنان و گفته های اشخاص گوش فرا می دهند و آنچه را نیکوتر و بهتر است برای خود اتخاذ می کنند. پس شما هر حرفی را که از هر کس می شنوید تا هویت آن گفته برای شما مشخص نشد آن حرف را گوش نکنید و برای خود ملاک عمل قرار ندهید. منافقین در این برهه از زمانی سعی و کوشش  زیادی می کند که بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند، ولی شما هوشیار باشید و طبق آیه شریفه عمل کنید. در این عصر باید مواظب خود باشید، چون با یک لحظه غفلت ممکن است منافقین شما ها فریب دهند.

 مادر عزیزم شما را به صبر و بردباری دعوت می کنم مبادا که یک وقت خدای ناکرده اگر من در این راه کشته شدم به خود ناراحتی راه دهی و گریه کنی یعنی این یک کلمه را به تمامی بستگان می گویم اگر برای من گریه کنید از هیچکدام شما راضی نیستم. مبادا شما گریه کنید و همان افرادی را که گفتم از این گریه شما سوء استفاده کنند و شما را تحت تأثیر قرار دهند و تمام امید و آمال و آرزوی من بر باد رود. زندگی و حیات من بعد از ممات من است یعنی زندگی سعادتمندانه اخروی هر فردی که می خواهد دارای یک چنین سعادتی باشد اینطور است. باید اول خود را بشناسد و بعد راه خویش را انتخاب کند و من راه خود را انتخاب کردم.

 در ضمن از هیچکس گله و ناراحتی ندارم و فقط برای آخرین بار به شما  توصیه می کنم همانطور که شفاهاً گفتم کتباً هم می نویسم که برای درک حرفها و گفته های امام انسان می بایست دارای قلب و باطن پاکی باشد . اگر قلب و باطن یا درون انسان پاک بود ، آنوقت است که حرفهای امام به درعمق وجود انسان نفوذ می کند . اینهایی که به این قشر از جامعه و این ولایت فقیه توهین می کنند نتوانسته اند گفته ها و نوشته های این اشخاص را درک کنند، زیرا اگر درک کرده بودند دچار هوای نفسانی نمی شدند . خدایا تو را به حق مهدی قسم می دهم که ما انسانها را از هوای نفسانی نجات بده زیرا اگر دچار هوای نفسانی نبودیم این قدر پایبند مادیات نبودیم و باز می گویم خدا نکند در بین شما فامیل من اشخاصی پیدا شود که به این قشر از جامعه واین فقهای راستین که خدمتگذار به اسلام هستند توهین کنند که من هیچوقت آنها را نخواهم بخشید و اگر کسی به این گروه توهین نماید از خداوند متعال می خواهم که او را به عذابی الیم دچارنماید. این دعای من است زیرا جان و جسم و روح من بستگی به امام دارد و خدا نکند که یکی از شما به این شخص توهین کند که دعای من همان است که گفتم و او هر کس که می خواهد باشد  پدر یا برادر فرق نمی کند.

 هر کسی در زندگی یک راه و هدفی دارد و من راه و هدف خود را پیدا کرده ام و آنقدر در جست و جوی آن هستم تا بالاخره به معبود اصلی خود بپیوندم. شما عزیزان من سرمشق بگیرید، این دنیا وفا ندارد اینقدر پایبند به آن نباشید همانطور که شفاهاً گفتم به خدا اگر ده فرزند داشتم باز کسی نمی توانست مرا از هدفی که دارم باز دارد.  من حب دنیا را از سینه و دل خود کنده ام. می دانید که هر جوانی در درجه اول آرزوی تشکیل خانواده ای را دارد، ولی من این هدف مقدس را ترجیح دادم به آن و خداوند متعال فقط خودش از درون من با اطلاع است و بس . حال شما هرطور که می خواهید تصور کنید برای من فرقی ندارد . امیدوارم که شما عزیزان یک کمی هم به فکر بیایید و فکر کنید که دنیا فقط این نیست که انسان خودش را برای آن فنا کند، خودت را برای راه و هدفهای انسانی و انسان ساز مکتب الهی فنا کن.

لذا برادری که وصیت نامه مرا می خوانی مدیون من هستی اگرکه کسی که به امام و یاران باوفایش توهین کرد توی دهان او نزنی. چون این اشخاص به این یاوه گویی ها عادت کرده اند، سعی کن این عادت را از دهان آنها بگیری .

والسلام علیکم و رحمه وبرکاته

۱۳۶۰/۴/۱

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.