خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » امام جمعه موقت ورامین: وضعیت پل میدان رازی فریاد همه را بلند کرده است/مسئولان شهری، فرماندار، بدانید این وضعیت قابل قبول نیست

امام جمعه موقت ورامین: وضعیت پل میدان رازی فریاد همه را بلند کرده است/مسئولان شهری، فرماندار، بدانید این وضعیت قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام والمسلین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین که همزمان با دومین جمعه ماه مبارک رمضان و با حضور وارثان قیام ۱۵ خرداد و ملت غیور، ولایی و همیشه در صحنه ورامین برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان سعی کنیم از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم، فلسفه روزه رسیدن به تقوا است.

وی با اشاره به به برکات روزه‌داری گفت: نخستین برکات روزه‌داری تقوا است، حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند «الصَّوْمُ جُنَّهٌ مِنَ النَّار؛ روزه سپر آتش (جهنم) است.» یعنى به‌واسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: با روزه بین انسان و شیطان فاصله ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: روزه شیطان را از شما دور می‌کند، با روزه از حرام‌های الهی بپرهیزید، یکی از این حرام‌ها غیبت و دیگری نمامی و سخن‌چینی است، پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند «از غیبت و سخن‌چینی سخت پرهیز کنید، چون غیبت سبب باطل شدن روزه و سخن‌چینی موجب عذاب در قبر می‌شود.

سیگار، قلیان و مواد مخدر یک منکر است

حجت‌الاسلام محمودی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ۵ تیر ماه و روز مبارزه با مواد مخدر گفت: هرگونه کسب درآمد از راه فروش مواد مخدر حرام است، این مواد خطرناک و نابود کننده از نظر اقتصادی، فرهنگی و … دارد، به هر وسیله واسطه‌گری برای این مواد نامشروع است.

وی افزود: امروز ضررهای جبران ناپذیر این دودها برای خود فرد و اطرافیان اثبات شده است و بنابراین بسیاری از مراجع بزرگوار حکم به حرام بودن این دودها داده‌اند، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مبارزه با این دودها است، با صراحت اعلام می‌کنم که سیگار و قلیان و این مواد مخدر یک منکر است و همه وظیفه دارند با این منکر مبارزه کنند.

تاکید بر بزرگداشت مناسبت‌های دینی

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها بیان داشت: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها تمام سرمایه خود را برای پیشرفت اسلام به کار گرفت، چه بانوی بزرگی، با کفن بهشتی به خاک سپرده شد، سالروز رحلت این بانو را تسلیت عرض می‌کنیم.

وی همچنین به ولادت با سعادت کریم اهل بیت علیهم‌السلام امام حسن مجتبی علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی (ع) در دوران خلافت بسیاری نامردی‌ها و خیانت‌ها حتی از یاران نزدیکش دید.

مردم از دستگاه قضا قاطعیت، دقت و سرعت مطالبه دارند

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به سالروز هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی افزود: منافقان شخصیت‌های نظام را ترور کردند، در ششم تیر ماه سال ۶۰ رهبر معظم انقلاب مورد سوء قصد قرار گرفت اما خدا این ذخیره انقلاب را حفظ کرد و در هفتم تیر ماه شهید بهشتی را به شهادت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به تخریب چهره شهید بهشتی توسط جریان نفاق به رهبری بنی‌صدر عنوان کرد: شهادت شهید بهشتی چهره منافقان را رسوا کرد و نفرت عمومی را برای منافقان در بر داشت، نسل حاضر بداند این انقلاب چه مراحلی را طی کرده است.

مردم از بار دستگاه قضا بکاهند

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: شما مردم خوب و مومن از بار دستگاه قضا بکاهید، بزرگان خانواده و ریش‌سفیدها در اختلاف‌ها حضور پیدا کنند، مردم همت کنند، برای هرچیزی فوراً به دادگاه روی نیاورند.

وی در ادامه خطاب به دستگاه قضا گفت: مردم از دستگاه قضا قاطعیت، دقت و سرعت را مطالبه دارند.

حمایت از آمران به معروف و راه‌اندازی شعبه‌ای ویژه امر به معروف

حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: از پیچ و خم‌های اداری کاسته شود تا سرعت در رسیدگی‌ها افزایش یابد، از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود و شعبه‌ای ویژه همین امر راه‌اندازی شود.

امروز تمام دغدغه برخی مسئولان ورود زنان به ورزشگاه‌ها و راه‌اندازی ارکست‌ها شده است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام عنوان کرد: یک نکته مهم در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اقتصاد مقاومتی و اجرای آن در شرایط کنونی کشور و با توجه به ظرفیت‌های موجود است، رهبر معظم انقلاب به فرصت‌های موجود کشور اشاره کردند، رهبری بسیاری از مشکلات را ناشی از چالش‌های داخلی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند «برخی فکر می‌کنند مردم مشکلات را تحمل نخواهند کرد، اگر حقایق امور برای مردم بیان شود مردم مقاومت خواهند کرد»، افزود: رهبری ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی را با عزم راسخ، مدیریت جهادی، صرفه‌جویی، مقابله با قاچاق و …. را از ضروریت‌های اجرا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانستند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به خط قرمز نظام در مسائل هسته‌ای عنوان کرد: از مدیران کشور در تمام سطوح انتظار می‌رود به خواسته‌های امام و امت احترام بگذارند، برخی تمام چشم خود را به رفع تحیم‌ها دوخته‌اند و می‌‌گویند اگر تحریم‌ها برداشته نشود با آب هم مشکل داریم اما این طرز فکر یک توهم است.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما به‌دلیل ضعف مدیریت ما است و متاسفانه برخی کارخانجات ما با مشکلات جدی روبرو هستند، گفت: بدانید پرداختن به حواشی سم کشنده است.

این خطیب جمعه گفت: آیا مشکل جامعه امروز ما ورود زن‌ها به ورزشگاه‌ها است، چه خدمتی در این موضوع به زن می‌کنید، مشکل جامعه ما راه انداختن ارکست‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: چرا دچار تساهل و تسامح شدید، وضع حجاب شرم‌آور است، به دولت‌مردان می‌گوییم دغدغه‌های فرهنگی رهبری را جدی بگیرید، مردم از بی‌بند و باری، فساد اخلاقی و فساد اقتصادی نگرانند.

وی ادامه داد: زمانی که با مجرمان دانه درشت برخورد می‌شود از همه طرف سر بر می‌آورند.

مردم مطالبه دارند، مسئولان شهری و فرماندار بدانند وضعیت موجود قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه جایگاه نماز جمعه جایگاه ارشادی و تبلیغی است نه اجرایی، گفت: مردم مطالبه دارند، وضعیت پل میدان رازی فریاد همه را بلند کرده است، این وضعیت را اصلاح کنید، این‌طور با مشکلات مردم برخورد نکنید، در این مشکلات یک جایگاه و مقام اجرایی باید حرف آخر را بزند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: مردم مطالبه دارند، مسئولان شهری، فرماندار، بدانید این وضعیت قابل قبول نیست، البته تلاش دارند ولی بدیهی است مشکلاتی که مردم در روزمره با آن مواجه هستند باید برطرف شود و مردم از نگرانی‌ها خارج شوند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.