خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » دعوت از قرارگاه خاتم الانبیا برای ارائه نظر کارشناسی در زمینه خروج راه آهن از ورامین

دعوت از قرارگاه خاتم الانبیا برای ارائه نظر کارشناسی در زمینه خروج راه آهن از ورامین

طی سال های اخیر ماندن یا خروج ریل راه آهن از داخل شهر ورامین به موضوعی جدی و چالشی میان جمعی از مسئولان شهر ورامین بدل شده و پس از گذشت چندسال تکلیف این موضوع مشخص نیست.

طی سال های اخیر  ماندن و یا خروج ریل  راه آهن از داخل شهر ورامین به موضوعی جدی و چالشی میان جمعی از مسئولان شهر ورامین بدل شده به طوری که پس از گذشت چندین سال هنوز نیز تکلیف خارج شدن راه آهن از داخل شهر ورامین مشخص نیست.

در این میان برخی از مسئولان اعتقاد دارند که خروج راه آهن از داخل شهر ورامین به دلیل هزینه بسیار بالا و مخالفت شرکت راه آهن عملا میسر نیست. اما در مقابل مدیران شهری از جمله شهردار و اعضای شورای شهر بیان می کنند که بر اساس طرح جامع و تفصیلی باید ریل راه آهن از داخل شهر ورامین خارج شود و این موضوع منافع شهروندان را تأمین می کند.

حجت الاسلام سید احمد حسینی رییس شورای اسلامی وقت شهرستان ورامین در نشست خبری با اصحاب رسانه در بهمن ماه سال ۹۱ با اشاره به برنامه شورای شهر برای راه آهن اظهار داشت: ایستگاه کنونی راه آهن ورامین تبدیل به ایستگاه مترو می شود و خود راه آهن نیز به یک خیابان ۴۵ متری مبدل خواهد شد و راه آهن به خارج از محدوده شهر خواهد رفت.

اگرچه خروج ریل راه آهن از ورامین طی چند سال گذشته همواره از سوی شورای شهر پیگیری شده است اما برخی مسئولان در مصاحبه های متعدد این کار را به دلایل گوناگون عملیاتی نمی دانند.

راه آهن ورامین

انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

 نماینده شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا معتقد است شورای شهر ورامین بدون نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بدون استعلام از آن در طرح تفصیلی خود انتقال راه آهن را تصویب کرده است اما راه آهن با چنین انتقالی به شدت مخالف است و هرگز حاضر نیست این انتقال را انجام دهد.

وی در این زمینه اعتقاد دارد: انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر باید با درآمدهای شهر ورامین صورت گیرد که برای انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نقوی ضمن بیان این نکته که اعتبار عمرانی سالانه شورای شهر ورامین امسال ۸ میلیارد تومان است ادامه داد: اگر شهرداری ورامین هزینه ای برای طرح های عمرانی شهر نکند، یعنی اینکه نه آسفالت خیابان انجام دهد، نه جدول کشی کند و نه هیچ پروژه عمرانی انجام ندهد و تمام این هزینه را خرج انتقال راه آهن بکند، حدود ۱۲۰ سال طول می کشد تا این پروژه اجرایی شود.

دعوت از قرارگاه خاتم الانبیا برای ارائه نظر کارشناسی در زمینه خروج راه آهن از ورامین

در روزهای اخیر و در جریان مراسم کلنگ زنی پروژه ملی آزادراه آبیک قزوین به چرمشهر ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در دیدار با سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از این قرارگاه برای ارائه نظر کارشناسی درباره خروج ریل راه آهن از ورامین دعوت کرد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزییات این دیدار اظهار داشت: در دیداری با سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موضوع وجود راه آهن در داخل شهر ورامین مطرح شد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: همچنین در این دیدار بر این نکته تأکید شد که بر اساس طرح تفصیلی شهر ورامین باید راه آهن از داخل شهر خارج شود و مسئولان شهری نیز بر این نکته اصرار دارند.

وی ادامه داد: در این دیدار از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دعوت شد تا از راه آهن ورامین بازدید کرده و در این زمینه نظر کارشناسی خود را بیان کنند که آیا می توان این موضوع را عملیاتی کرد و در صورت عملیاتی بودن این مهم، قرارگاه خاتم این پروژه را انجام دهد.

محمودی اضافه کرد: باید مسئولان و مدیران شهری و اجرایی ورامین در این زمینه رایزنی های لازم را انجام داده و بهترین تصمیم را برای شهر بگیرند.

خارج شدن ریل راه آهن از ورامین در طرح تفصیلی دیده شده است

سیدرضا احمدی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که بر اساس طرح تفصیلی و جامع شهر ورامین باید ریل راه آهن به خارج از شهر انتقال پیدا کند اظهار داشت: طرح تفصیلی و جامع شهر ورامین با استفاده از کارشناسان و متخصصان امور شهری طراحی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین افزود: بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر ورامین باید ریل راه آهن که باعث دو تکه شدن این شهر شده، به خارج از شهر منتقل شود و شورای اسلامی و شهرداری این موضوع را بر اساس توسعه و آبادانی ورامین مطرح می کند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر ورامین، باید محل فعلی راه آهن در ورامین به صورت بلوار درآمده و برای عبور و مرور اتومبیل ها استفاده شود که امیدواریم این مهم انجام شود.

احمدی اضافه کرد: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر ورامین با انتخاب مردم در این جایگاه قرار گرفته ایم و باید با تمام توان، بهترین تصمیم را برای توسعه و آبادانی این شهر بگیریم.

راه آهن شهر ورامین را به دو تکه تقسیم کرده است

 شهردار ورامین  نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که خروج راه آهن از داخل شهر ورامین بر اساس یک نظر کارشناسی بیان می شود اظهار داشت: ریل راه آهن شهر ورامین را به دو تکه تقسیم کرده و این موضوع لطمات جبران ناپذیری را به شهر وارد می آورد.

علی حیدریان افزود: خروج راه آهن از ورامین بر اساس یک مجادله سیاسی نیست بلکه شهرداری بر اساس یک نظر کارشناسی این موضوع را مطرح می کند چرا که این امر با منافع مردم و شهروندان گره خورده است.

 

جایگزینی بلوار ۳۵ متری به جای ریل راه آهن

وی ادامه داد: طرح تفصیلی پس از مدت ها بحث و بررسی و اعمال نظر کارشناسان حوزه شهری مورد تصویب شورای شهر قرار گرفته است و شهرداری نمی تواند خارج از طرح تفصیلی اقدامی را صورت دهد.

حیدریان اضافه کرد: در طرح جامع و تفصیلی شهر ورامین مصوب شده است که به جای راه آهن یک بلوار ۳۵ متری احداث شود که کمک بزرگی را به جریان ترافیکی و عبور و مرور شهروندان کرده و زمینه خدمت رسانی هر چه بیشتر به  مردم ورامین را فراهم می آورد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.