خانه » اخبار و رویدادها » عملیات اجرایی آزاد راه چرمشهر – آبیک آغاز شد

عملیات اجرایی آزاد راه چرمشهر – آبیک آغاز شد

81656130-6536517

در این عملیات کارساخت آزاد راه آبیک ،چرمشهر به مسافت ۱۵۸ کیلومتر با دوهزارو ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد.

محدوه طرح از شهر آبیک در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع در آزاد راه قزوین، کرج تا اتصال به آزاد راه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به مسافت ۱۵۸ کیلومتر تعریف شده است.

مسیر این آزاد راه که از غرب شهر آبیک آغاز شروع می شود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیرهمسطح از راه اصلی اشتهارد ،ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران، ساوه ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش این آزاد راه در کیلومتر ۱۲۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران، قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر ۱۵۸ به مسیر آزاد راه قم، چرمشهر، گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می شود.

این گزارش حاکی است که آزاد راه مزبور تکمیل کننده آزاد راه شماره دو که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق کشور تعریف شده می باشد.

این آزاد راه با هدف کریدور بین المللی آزاد راه شرق به غرب، توسعه کریدور بین المللی آزاد راهی شمال جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزاد راه های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران و کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین – کرج ، تهران احداث می شود.

آزاد راه جنوبی تهران در چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است.

نگاهی به پروژه آزاد راه آبیک – چرمشهر ، کمربندی جنوبی استان تهران

آزاد راه آبیک – چرمشهر در محدوده چهار استان قزوین ، البرز ، تهران و مرکزی واقع شده است و در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع در آزاد راه قزوین – کرج تا اتصال به آزاد راه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به طول ۱۵۸ کیلومتر تعریف شده است .

مسیر این آزاد راه که از غرب شهر آبیک آغاز شروع می شود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران – ساوه تقاطع دارد .

پس از آن در کیلومتر ۱۲۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران – قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر ۱۵۸ به مسیر آزاد راه قم – چرمشهر – گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می شود .

این آزاد راه تکمیل کننده آزاده راه شماره ۲ که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق کشور تعریف شده می باشد .

توسعه کریدور بین المللی آزاد راهی شرق به غرب ، توسعه کریدور بین المللی آزاد راهی شمال به جنوب ، تکمیل و تسهیل ارتباط آزاد راه های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران ، کاهش طول مسیر ، کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین – کرج – تهران ، کاهش زمان سفر برار وسیله نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین تا ۱۱۰ دقیقه ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلاینده های زیست محیطی و گازها گلخانه های به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح می باشد.

صرفه جویی ۷۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین ، یک هزار و ۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل ، کاهش ۴/۵ میلیون لیتری تولید گازهای گلخانه ای ، صرفه جویی ۷۴ هزار میلیارد ریالی در زمان سفر ، صرفه جویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی مصرف بنزین وصرفه جویی ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی مصرف گازوئیل از مزایای بهره برداری از این آزاد راه می باشد.

طول این مسیر ۱۵۸ کیلومتر با عرض ۵/۱۷ متر در شش خط با سرعت طراحی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

آزاد راه جنوبی تهران در کریدورهای بین المللی حمل و نقل شرق – غرب در جاده ابریشم و شمال و جنوب شبکه بزرگراهی آسیایی واقع شده که اتصال این آزاد راه به شبکه آزادراهی داخل کشور از طریق مرند – بازرگان به ترکیه و راه های بین المللی انجام می گیرد.

اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۲۴ هزار میلیارد ریال می باشد که به صورت مشارکت ۷۰ درصدی با بخش خصوصی و سهم ۳۰ درصدی دولت طی دوران مشارکت ۲۴ ساله شامل ۴ سال مطالعه و ساخت و ۲۰ سال بهره برداری اجرا خواهد شد.

سردار عبادالله عبداللهی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آزاد راه آبیک – چرمشهر که با حضور معاون اول رییس جمهوری در منطقه چرمشهر ورامین برگزار شد، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود تمامی مشکلات و تنگناهای اقتصادی، مسیر خود را به سمت رشد و توسعه پیدا کرده و به سمت پیشرفت حرکت می کند.

وی گفت: ملت ایران همچون دوران هشت سال دفاع مقدس بر اساس اعتقادات دینی، انگیزه الهی، روحیه سرشار از ایمان و با استفاده از توان و ظرفیت موجود در ایران اسلامی در برابر تمامی مشکلات ایستادگی کرده و کشور به سمت رشد و ارتقاء پیش می رود.

به گفته وی هر چند که تحریم های ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده نظام، مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده ولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی توقف معنایی ندارد و ملت ایران همچنان که در طول جنگ تحمیلی در برابر تمامی دشمنان با سربلندی ایستاد و پیروز شد، امروز نیز توطئه های دشمنان را خنثی کرده و به حرکت رو به رشد خود ادامه می دهد.

عبداللهی با اشاره به فعالیت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بهره گیری از توان داخلی در تمامی نقاط کشور متولی احداث پروژه های عظیم آب، خطوط انتقال، نفت، گاز، پالایشگاه و زیرساخت های ریلی و جاده ای است و توانسته توان ایران اسلامی را در تأمین زیرساخت های توسعه کشور نمایش دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: هم اکنون این قرارگاه اجرای بیش از چهارهزار کیلومتر راه آهن را در مناطق مختلف کشور در دست احداث دارد.

وی تصریح کرد: پروژه آزاد راه حرم تا حرم با ۱۵۴ کیلومتر طول و یک هزار ابنیه فنی روگذر، زیر گذر و آب رو به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های راه سازی کشورتوسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء احداث و به بهره برداری رسیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به آغازعملیات احداث پروژه آزاد راه آبیک چرمشهر گفت: اجرای این پروژه سهم عمده ای در کاهش ترافیک شمال به جنوب داشته و با تجمیع ترافیک استان های قزوین، البرز و تهران و انتقال آن به محور قم – گرمسار در روان سازی ترافیک این استان ها نقش به سزایی را ایفا می کند.

وی تصریح کرد: از بعد مسائل امنیتی و پدافند غیرعامل نیز این مسیر می تواند کمک شایانی به امنیت استان تهران داشته باشد.

عبداللهی از افتتاح دو فاز جدید پالایشگاه در آینده ای نزدیک در کشور خبر داد و گفت: با تدبیر دولت و با بهره برداری از این پالایشگاه عظیم ۱۰میلیارد مترمکعب گاز به شبکه تزریق و ۴،۸ میلیون بشکه میعانات گازی در روز تولید می شود.

منبع: ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.