خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نقوی ادعاهای وزارت راه را تکذیب کرد/ مصوبه دولت برای واگذاری مترو ورامین به راه آهن خلاف قانون بوده و توسط مجلس لغو شده است

نقوی ادعاهای وزارت راه را تکذیب کرد/ مصوبه دولت برای واگذاری مترو ورامین به راه آهن خلاف قانون بوده و توسط مجلس لغو شده است

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با تکذیب برخی ادعاهای وزارت راه و شهرسازی گفت: مصوبه دولت برای واگذاری مترو به راه آهن خلاف قانون بوده و توسط مجلس لغو شده است.

سید حسین نقوی حسینی رییس مجمع نمایندگان استان تهران برخی ادعاهای مطرح شده توسط وزارت راه و شهرسازی درباره پروژه قطار حومه ای و متروی تهران-ورامین-پیشوا را که در گزارشی با عنوان جزئیات یک تصمیم غیرقانونی درباره پروژه قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار در دولت گذشته/ راه آهن حومه‌ای هیچ‌گاه مانعی برای احداث مترو نبوده است بر روی خروجی این پایگاه قرار گرفته بود، تکذیب کرد.

در این گزارش وزارت راه و شهرسازی تأکید کرده بود که سوابق و مستندات این پروژه ریلی تهران – ورامین نشان می‌دهد که پس از شروع پروژه قطارحومه ای تهران – ورامین – گرمسار توسط راه آهن جمهوری اسلامی و پیشرفت بیش از ۷۰ درصد زیرسازی پروژه در سال ۹۱ با تصمیم ناگهانی در یکی از بازدیدهای رئیس جمهور وقت (قبل از انجام بررسی کارشناسی لازم) موضوع تبدیل خطوط درحال احداث راه آهن در حریم راه‌آهن به مترو اعلام شد.

این پایگاه خبری با انتشار ابعاد دیگری از این پروژه ملی یادآور شد که مصوبه هیات وزیران وقت این موضوع را تصویب کرد ولیکن این مصوبه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی بدلیل عدم انطباق آن با قوانین لغو شد و در این شرایط و بدون انجام تشریفات قانونی لازم برای تحویل کار از پیمانکاران قبل، پیمانکاران جدید انتخاب و در همان محدوده برخلاف قوانین و مقررات شروع به فعالیت کرده‌اند.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه قطار حومه ای تهران-ورامین کذب است

سید حسین نقوی حسینی ادعای وزارت راه و شهرسازی را مبنی بر اینکه پروژه قطار حومه ای تهران-ورامین در گذشته بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تکذیب کرد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمانی که پروژه قطار حومه ای برای این منطقه تصویب شد، هیچ اقدام مهمی انجام  نشد به طوری که تنها ۱۰ درصد کار انجام شد و علت واگذاری این پروژه به مترو نیز عدم توانمندی در راه اندازی قطار حومه ای بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پروژه مترو که در دولت قبل مصوب شده بود توسط رییس مجلس لغو شد، ادامه داد: در مصوبه دولت قبل، حریم راه آهن در اختیار مترو قرار گرفته و فاصله احداث مترو با راه آهن بسیار کم بود به همین خاطر مجلس شورای اسلامی این مصوبه را خلاف قانون دانست و آن را لغو کرد.

مصوبه هیئت دولت مبنی بر تغییر ماهیت متروی تهران-ورامین خلاف قانون است

نقوی حسینی اضافه کرد: این تصمیم بدین معنا نیست که مجلس شورای اسلامی پروژه مترو تهران- ورامین-پیشوا را لغو کرد است بلکه مجلس تأکید داشت که فاصله بین مترو  و راه آهن باید بیشتر شود.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری دوباره پروژه متروی تهران-ورامین-پیشوا به شرکت راه آهن توسط دولت یازدهم را خلاف قانون عنوان کرد و یادآور شد: مصوبه چند ماه اخیر دولت برای واگذاری مترو به راه آهن نیز خلاف قانون بوده و توسط مجلس شورای اسلامی لغو شده است و همچنان دستگاه اجرایی این پروژه، شهرداری تهران است.

وی در ادامه این ادعای وزارت راه و شهرسازی که پروژه متروی تهران- ورامین-پیشوا پیشرفت نداشته است را نیز تکذیب کرد و گفت: ادعای عدم پیشرفت پروژه مترو در این منطقه نیز کذب محض بوده و امروز به لحاظ میدانی، زیرسازی لازم برای راه اندازی مترو انجام شده است.

عدم پیشرفت پروژه مترو ورامین کذب محض است

نقوی حسینی متذکر شد: مترو در چند ماه اخیر راه اندازی ایستگاه های خود را نیز شروع کرد اما باید توجه داشت که در بازه زمانی دو ساله نمی توان پروژه متروی تهران-ورامین-پیشوا را به نتیجه رساند.

این مسئول تأکید کرد: امروز با تلاش های صورت گرفته بیش از ۴۰ درصد کار اجرایی مترو در این منطقه انجام شده است.

منبع: مهر

۲ نظر

  1. یکی به این نوبسنده این سایت بگه پروژه این مترو از دولت قبل بوده و همه تحریمها کمر مردم شکسته
    واقعا متاسفم برای کسی که چشمش رو روی واقعیتها میبنده
    این پول بی ارزش ما در اثر تحریمها بی ارزش تر شده
    چاپلوسی بسه

  2. آقای نقوی شما فکری به حا همشهریاتون کنید لطفا
    این پروژه مترو تا کی ادامه داره?

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.