خانه » اخبار و رویدادها » به تیم مذاکره‌کننده از سنگر نماز جمعه این پیام را می‌دهیم که با عزت و عظمت از حقوق ملت ایران دفاع کرده و در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و غرب ایستادگی کنید

به تیم مذاکره‌کننده از سنگر نماز جمعه این پیام را می‌دهیم که با عزت و عظمت از حقوق ملت ایران دفاع کرده و در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و غرب ایستادگی کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا قلب را پاکیزه و روح را جلا می‌بخشد.

وی سپس در ادامه با اشاره به نیمه شعبان و سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت به تشریح مشخصات منتظر از دیدگاه امام صادق(ع) پرداخت و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های منتظر تقوا است، باید پاک بود، و محاسن اخلاق داشت، امام صادق (ع) فرمودند «هر کس می‌‌خواهد از یاران مهدی(عج) باشد، علاوه بر ترک گناه، باید از شبهات هم  دوری کند؛ یعنی مواظب باشد که هر چیزی که در آن شبه عقلی و عرفی است مرتکب نشود.»

امام جمعه موقت ورامین افزود: طهارت باطن سبب می‌شود انسان بتواند از قرآن بهره گیرد، نتیجه این است که قرآن صامت همین قرآنی است که در دست ما است و آیاتش بر قلب نورانی پیامبر اعظم (ص) نازل شده است اما در کنار این قرآن صامت قرآن ناطق وجود دارد که وجود امام عصر (عج) است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در زیارتنامه امام زمان (عج) ایشان را شریک قرآن می‌خوانیم، همان‌گونه که قرآن نور است امام زمان (عج) هم نور است، اگر قرآن شافع روز قیامت است امام زمان (عج) هم شافع است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: یکی از ویژگی‌ها و صفات یک منتظر این است که باید با تقوا باشد، دل‌های با تقوا مورد عنایت امام زمان(عج) قرار می‌گیرند، امام باقر علیه‌السلام فرمود‌ «اَلْمَهدی وَ اصْحابُهُ …یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ ینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ؛ مهدی و یاران او … امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.» در جامعه امام زمانی تقوای الهی رعایت می‌شود.

صندوق‌های قرض الحسنه فقط به میزان حقوق و کرایه که پرداخت می‌کنند می‌توانند کارمزد بگیرند

وی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به یک مساله شرعی در باب قرض الحسنه گفت: یکی از ابواب اقتصادی که باید مورد توجه قرار گیرد قرض الحسنه است، اگر پولی به‌عنوان قرض به دیگری پرداخته شود به هیچ وجه نمی‌تواند شرط اضافی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: هرگونه شرط زیادی در باب قرض ربا می‌شود، البته صندوق‌های قرض الحسنه اگر به‌عنوان کارمزد و خدمات وجه واقعی را دریافت کنند ایرادی ندارد، البته به اندازه کارمزد واقعی یعنی به میزان حقوق و کرایه اشکالی ندارد.

خطیب امروز جمعه ورامین با اشاره به عقود اسلامی عنوان کرد: بر حسب واقع در این موارد یکی از عقود شرعی انجام می‌شود، در حالی که حقیقت این‌ها وام نیست و معاملاتی است که صورت می‌گیرد و قرض الحسنه نیست.

وی با اشاره به جشن‌ها و مراسم نیمه شعبان افزود: هیچ‌گاه با گناه نمی‌توان دل امام زمان (عج) را شاد کرد، با حرکات ناشایست دل آن حضرت را غم زده نکنیم، ان‌شاءالله شب نیمه شعبان مانند شب قدر احیا بگیریم، روز نیمه شعبان روز شکوه منتظران ظهور است.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: امسال برای نخستین بار راهپیمایی منتظران ظهور برگزار می‌شود، شرکت کنید و یک حرکت الهی را به نمایش بگذارید، روز نیمه شعبان روز حاکمیت مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

برخی بی‌هنران هنرمند نما با رفتارهای غلط خود نمی‌توانند پاسدار ارزش‌های جامعه جوان باشند

وی با اشاره به روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان تصریح کرد: حضرت علی اکبر(ع) شبه الناس خلقاو خلقا و منطقا برسول الله بود، خوشا به حال جوانانی که به علی اکبر(ع) اقتدا می‌کنند، بدانید که تا زمانی که الگوی عملی جوانان ما علی اکبر (ع) باشد خطری جامعه را تهدید نمی‌کند.

این مسئول افزود: تقلید کورکورانه از الگوهای غربی، آرایش‌ها و خود آرایی‌های بی‌معنی برای جوان شیعه اسلامی به ارمغان می‌آورد که حاصل پیروی از فرهنگ منحط کفار است، امروز وظیفه جوانان عزیز و خانواده‌های آن‌ها بسیار حساس و خطیر است.

وی اضافه کرد: وظیفه مسئولان فرهنگی سرنوشت ساز است، با تساهل و تسامح نمی‌توان جوانان را حفظ کرد، برخی بی‌هنران هنرمند نما با رفتارهای غلط خود نمی‌توانند پاسدار ارزش‌های جامعه جوان باشند.

حجت‌الاسلام محودی عنوان کرد: باید دولت و ملت دست در دست یکدیگر و مبارزه با خرافات و چشم و هم چشمی‌ها وسیله ازدواج جوانان را فراهم کنند.

وی با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات عنوان کرد: ایرانی‌ها سالانه ۱۰ هزار میلیارد خرج سیگار کرده و دو برابر آن را خرج بیماری‌ها می‌کنند، سیگار عامل بروز و تشدید بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌ها است، برای خود و خانواده‌های خود دل بسوزانیم.

کسی که خط امامی باشد فتنه‌گر و آلت دست آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد شد

این مسئول با اشاره به ۱۴ و ۱۵ خرداد به بیان چند نکته پرداخت و افزود:جوانان ما خط امام(ره) ،راه امام و زندگی امام را بشناسند، امام یک ذخیره الهی برای عصر ما بود، او مجدد مذهب در قرن حاضر بود که با تکیه بر اسلام ناب محمدی (ص) اسلام را آن طور که بود معرفی کرد.

رئیس ستاد گرامیداشت مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان‌های استان تهران گفت: با گذر زمان برخی می‌خواهند آن چهره نورانی را مخدوش کنند بنابراین ما وظیفه داریم با مطالعه صحیفه نور امام (ره) را کامل را بشناسیم، کسی حق ندارد نظر خود را به عنوان نظر امام معرفی کند، امام عظمت و عزت ملت را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کرد و با عزت و عظمت در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاد و بینی آنِها را به خاک مالید.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در برابر منحرفان هرگز اهل تسامح و تساهل نبود،خون حسین بن علی در رگ‌های امام جاری بود.

حجت‌الاسلام محمودی تاکید کرد: نکته دیگر این که امروز مروجان راه امام ممکن است فراوان باشند اما برای خط و راه امام باید شاخص داشت و بنده با اطمینان عرض می‌کنم که شاخص راه و خط امام رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای است.

وی ادامه داد: نمی‌توان خط امامی بود و آلت دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و از آلت دست آمریکا و هم‌پیمانانش حمایت کرد، ما کسانی که در راه فتنه که خط قرمز نظام است باشد را خط امامی نمی‌دانیم.

خطیب امروز جمعه ورامین عنوان کرد: مکتب نورانی امام بود که حماسه سازان ۱۵ خرداد ۴۲ را پرورش داد، حماسه سازان ۱۵ خرداد کفن پوشیدند و به سوی تهران حرکت کردند، مکتب امام بود که شهید طباطبایی‌ها، معصومشاهی‌ها، رجبشاهی‌ها، عرب مقصودی‌ها، خانی‌ها و … را پرورش داد.

وی گفت: مسئولان و مردم نگذارند بی‌حجابی‌ها چهره شهر را مخدوش کنند، آحاد مردم از ارزش‌های ۱۵ خرداد به‌عنوان میراث بزرگ پاسداری کنند و اگرنه مدیون امام و شهدا خواهیم بود.

امام جمعه موقت ورامین سپس مذاکرات هسته‌ای و برخی زیاده خواهی‌های غرب را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسائل هسته‌ای هم مواضع رهبری و خط قرمزها کاملاً روشن است، ملت ایران حاضر نیست ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود بکاهد، به تیم مذاکره‌کننده از سنگر نماز جمعه این پیام را می‌دهیم که با عزت و عظمت از حقوق ملت ایران دفاع کرده و در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و غرب ایستادگی کنید.

خطیب جمعه ورامین در پایان تصریح کرد: شهادت شیعیان مظلوم قطیف در عربستان را تسلیت عرض می‌کنیم، جنایات داعش که دست‌پرورده دست‌های کثیف آل‌سعود است همچنان ادامه دارد اما بدانید با مقاومت مردم شر آل‌سعود به خود ایشان بر می‌گردد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.