خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » عملیات بهسازی راه های روستایی ورامین آغاز شد

عملیات بهسازی راه های روستایی ورامین آغاز شد

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ورامین از آغاز عملیات روکش و بهسازی راه های روستایی در این شهرستان خبر داد.

 علیرضا نادریان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: راه محور توسعه هر منطقه محسوب می شود و یکی از مهم ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد راه های روستایی امن و استاندارد در مناطق مختلف روستایی کشوراز جمله درشهرستان ورامین بوده و این امر به توسعه و پیشرفت این مناطق کمک شایانی کرده است .

وی افزود: یکی ازمهم ترین برنامه های اداره راه و شهرسازی ورامین در نگهداری از راه های روستایی، روکش و آسفالت این راه هاست و این طرح از بهمن ماه سال گذشته با اجرای ۲۱کیلومتر بهسازی راه های روستایی آغاز شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ورامین از اجرای پروژه آسفالت کمربندی ورامین به پاکدشت به طول هفت کیلومتر با اعتباری افزون بر ۱۴میلیارد ریال، آسفالت جاده روستای حسین آباد کاشانی به سعد آباد به طول شش کیلومتر و اعتباری افزون بر ۱۲میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت روستای قوئینک زهری به خورین به طول دو کیلومتر و اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال و آسفالت مسیر جواد آباد به روستای حصارحسن بیک به طول شش کیلومتر و اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال به عنوان بخشی از این فعالیت ها خبر داد.

نادریان گفت: با تأمین اعتبار لازم، عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی در سال جدید نیز آغاز شده که در اولین اقدام، راه روستاهای قلعه بلند و سلمان آباد به شهرستان پیشوا به طول ۱۰کیلومتر آغاز شده است.

وی هزینه اجرای این طرح را ۱۵میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به منظور تأمین امنیت روستاییان جهت عبور از راه های روستایی، دو دهانه پل عابر پیاده در روستاهای آب باریک و رستم آباد با هزینه ای افزون بر چهارمیلیارد ریال نصب و به بهره برداری رسیده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ورامین همچنین از آغاز مجدد عملیات تعریض و بهسازی مسیر ورامین به شهرک چرمشهر خبر داد و گفت: جاده ورامین – چرمشهر در دو فاز به طول ۲۳ کیلومتر در نظر گرفته شده که فاز اول از ورامین به آب باریک به طول هفت کیلومتر با هزینه ای افزون بر ۹۴میلیارد ریال در دست اجرا است که در صورت رفع معارضین ملکی که اغلب کشاورزان می باشند می توان تا سه ماه آینده آن را زیر بار ترافیک قرار داد.

وی گفت: بخشداری های مرکزی و جوادآباد می توانند در رفع معارضین جاده ها، کمک شایانی به اداره راه و شهرسازی این شهرستان کنند و در بهره برداری هرچه سریع تر آنها موثر باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.