خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: کمیسیون سیاست‌خارجی مجلس کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را تصویب کرد

نقوی: کمیسیون سیاست‌خارجی مجلس کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را تصویب کرد

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در نشست امروز کمیسیون طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به طرح مذکور، اعضای کمیسیون روی سه محور تأکید داشتند. اولین موضوع این بود که توافق نهایی هسته‌ای باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا مجلس طبق اصول ۷۷، ۱۲۵ و ۱۵۰ به وظیفه قانونی خود عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: دومین نکته‌ای که اعضای کمیسیون تأکید داشتند حفظ خطوط قرمز نظام در توافق نهایی هسته‌ای بود از جمله لغو همه تحریم‌ها به صورت یکجا و بلافاصله بعد از توافق، نظارت و بازرسی متعارف از امکانات و سایت‌های هسته‌ای و عدم امکان دسترسی به دانشمندان و اماکن نظامی و دفاعی و عدم پذیرش محدودیت در زمینه‌ تحقیق و توسعه و کسب دانش صلح‌آمیز هسته‌ای.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: سومین نکته‌ای که اعضای کمیسیون روی آن اصرار داشتند این بود که هیأت ۷ نفره‌ای از مجلس بر نحوه اجرای توافق نظارت کرده و هر سه ماه یکبار گزارش خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند؛ در این جلسه کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به اتفاق آرا مصوب شد اما رسیدگی به جزئیات این طرح و بررسی پیشنهادات اعضای کمیسیون و الحاقی به طرح مذکور به جلسه آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موکول شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.