خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » فرماندار ورامین باید اختلاف بین شرکت مجری پل روگذر مترو و شهرداری را برطرف کند

فرماندار ورامین باید اختلاف بین شرکت مجری پل روگذر مترو و شهرداری را برطرف کند

نائب رئیس شورای شهر ورامین گفت: هر کسی که در زمان شروع فعالیت های پروژه در شهر ورامین مسئول بوده است اگر مطلع بوده است حتماً نقشه ها را دیده و آنها را قبول کرده است که در این شرایط حرفی باقی نمی ماند، ولی اگر تایید نکرده است که این پل احداث شود چرا اجازه مسدود کردن مسیر و تخریب بلوار را داده است و جای سوزن بان قطار را تغییر دهند.

پروژه احداث مترو یکی از خواسته های بزرگ مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا است که در دولت یازدهم با صحبت های مختلف و زیادی روبرو شد.

عدم هماهنگی بین مسئولین شهرستانی نیز بر صحبت های مسئولین و وزرای دولتی دامن زد و باعث کندتر شدن روند اجرای پروچه شد تا جایی که بعد از گذشت ماه ها، پل امام رضا(ع) به صورت نیمه کاره رها شده و علاوه بر نامناسب کردن جلوه این قسمت از شهر، باعث ترافیک بسیار زیاد در این مسیر و به دنبال آن عدم رضایت روزافزون شهروندان در حال عبور از این مسیر شده است.

محمدرضا ملکی مسئول خطوط اقماری مترو در خصوص پروژه مترو و پل امام رضا(ع) گفت: در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۳ مصوبه با امضا آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است که بند دوم مصوبه سال ۹۱ پروژه مترو تهران- ورامین که این پروژه را از راه آهن به شهرداری تهران منتقل کرده بود را ملقا کردند.

وی ادامه داد: این بند به معنای آن است که از این تاریخ به بعد راه آهن مسئولین این مسیر است و در حال حاضر نیز درگیر تغییر و تحول برای این جابه جایی هستیم.

مسئول خطوط اقماری مترو تهران اظهار کرد: مسئولین می خواهند که در حاشیه راه آهن قطار حومه ای راه اندازی کنند و پل امام رضا(ع) نیز جز مسئولیت آنها محسوب می شود.

ملکی تصریح کرد: پروژه تهران- قرچک، ورامین، پیشوا، گرمسار به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

جعفر اردستانی نائب رئیس شورای شهر ورامین نیز در خصوص پل امام رضا(ع)  گفت: پروژه مترو تهران- ورامین، دارای مصوبه دولت و مجلس است و اعتبارات و ردیف آن به نام شهرداری تهران و شرکت مترو است و جابه جایی دستگاه اجرایی آن حتی در صورتی که دولت هم بخواهد آن را انجام دهد باید مصوبه مجلس را داشته باشد زیرا باید جابه جایی ردیف بودجه آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۴ برای این پروژه به نام شهرداری تهران و شرکت مترو دولت دربودجه خود آورده و مجلس نیز آن را مصوب کرده است و تا تیرماه سال ۹۵ نیز دستگاه اجرایی شرکت مترو می باشد.

اردستانی اظهار کرد: اگر قرار باشد که دستگاه اجرایی تغییر یابد، باید روال قانونی خود را طی کند و نمی شود که فرد یا مسئولی بخواهد این اراده را داشته باشد و یا اینکه مسئول دیگری اعلام کند که ما دیگر مسئولیتی نداریم، بلکه تا زمانی که این مصوبه قانونی وجود دارد و بودجه و اعتبارات آن طرح جابه جا نشده است، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

نائب رئیس شورای شهر ورامین دلیل توقف روند اجرای پل امام رضا(ع) را اعتراضات شهرداری و شورای شهر ورامین دانست و خاطر نشان کرد: شهرداری و شورای شهر از شرکت مترو خواستند تا نقشه های خود را اصلاح کند و روند احداث پل را ادامه دهد.

وی در خصوص اعتراضات شهرداری و شورای شهر به نقشه پل امام رضا(ع) نیز گفت: این اعتراضات در خصوص ورودی میدان قطب الدین رازی و رمپ راستگرد به بلوار رسالت است که شرکت مترو هنوز فعالیتی را انجام نداده است.

اردستانی افزود: در این زمینه باید اعلام کنیم که تنها به پنجاه درصد وظایف خود جامه عمل پوشانده ایم و آن نیز این بوده است که باید نسبت به قسمتی از پروژه که بر خلاف منافع شهرمان است اعتراض کنیم که این کار را نیز انجام داده ایم.

نائب رئیس شورای شهر ورامین ادامه داد: پنجاه درصد دیگر این پروژه این است که برای رفع و اجرایی شدن این مشکلات پیگیری کنیم که در این قسمت قصور داریم زیرا پیگیر رفع مشکلات توسط مجریان اقدام نکرده ایم که چرا طرحی که به نفع مردم است را اصلاح و اجرا نمی کنید.

وی بیان کرد: از همه دستگاه های اجرایی که باید پیگیر رفع این مشکل باشند گله مند هستیم که این شامل حال فرمانداری ورامین و استانداری تهران نیز می باشد که چرا به داد مردم شهر ورامین نمی رسند و به مجری طرح که شرکت مترو می باشد فشار وارد نمی کنند تا این طرح به سرانجام برسد و شهروندان ما از خاک و ترافیک سنگین حاصل از این طرح نیمه کاره آسیب ببینند.

اردستانی خاطر نشان کرد: از فرماندار محترم شهرستان ورامین و استاندار محترم تهران می خواهیم که پروژه مترو و همچنین مترو تهران را پیگیری کنند تا به سرانجام برسد.

نائب رئیس شورای شهر ورامین در خصوص نقشه های ارائه شده توسط شرکت مترو تهران به فرمانداری ورامین نیز گفت: در زمینه نقشه های پل امام رضا(ع) باید بگوییم که یک مدیریت واحد در شهرستان داریم که آن فرماندار است و این اختلاف نظرها که بین شرکت مجری طرح و شهرداری وجود دارد را باید به عنوان مسئول ارشد رسیدگی می کرد.

وی افزود: شهرداری اعلام می کند که گفته ایم که نقشه ارائه شده توسط شرکت مترو چه ایراداتی دارد و از آنها نیز خواسته ایم که این ایرادات را اصلاح کند ولی در نقشه قسمت جنوبی پل امام رضا(ع) این مشکلات برطرف نشده است.

اردستانی ادامه داد: شهرداری ورامین امروز مدعی است که از زمان شروع طرح و احداث پل امام رضا(ع)، شهرداری ورامین در جریان نبوده است که این گفته را تایید نمی کنم زیرا نمی شود که پروژه عمرانی در شهر آغاز شود ولی شهرداری در جریان نباشد.

نائب رئیس شورای شهر ورامین خاطر نشان کرد: اینکه شرکتی دستگاه های عمرانی مانند لودر و خودروهای سنگین دیگر را وارد منطقه اجرای طرح کنند، قسمتی از مسیر عبوری را مسدود کنند ولی شهرداری در جریان این پروژه نباشد درست نیست زیرا حتماً از قبل هماهنگ شده بوده است.

وی اظهار کرد: هر کسی که در زمان شروع فعالیت های پروژه در شهر ورامین مسئول بوده است اگر مطلع بوده است حتماً نقشه ها را دیده و آنها را قبول کرده است که در این شرایط حرفی باقی نمی ماند، ولی اگر تایید نکرده است که این پل احداث شود چرا اجازه مسدود کردن مسیر و تخریب بلوار را داده است و جای سوزن بان قطار را تغییر دهند.

اردستانی گفت: از دستگاه های اجرایی توقع داریم که منافع شهر و مطالبات شهروندان ورامینی را به صورت کاملاً جدی پیگیری کنند و مطالبات مردم و مصوبات دولت را به عنوان خواسته های جدی شهرستان از مسئولین بالادستی پیگیری کنند تا شهروندان به خواسته های خود برسند تا نسبت به مسئولین نظام خوشبین باقی بمانند.

ورامین ما

۲ نظر

  1. مگر آن موقع که دولت وقت پروژه را از راه آهن گرفت و به مترو داد، بودجه و نقشه و پیمانکار و … را کارشناسی و تعیین نکرده بود. مگر مشکل را فرمانداری ایجاد کرده که بخواهد حلش کند. هر شخص و بخشی که مشکل را ایجاد کرده خودش حلش کند.
    آن موقع که جلوی پروژه را می گیرند و هرکس نظر خودش را می دهد مدیریت واحد در شهرستان وجود ندارد و حالا که کار پیچ خورده و کار بالا گرفته فرمانداری و استانداری مقصر هستند؟
    مسولیت پروژه های داخل شهر(پل امام رضا) با شهرداریه که به فرمانداری ربطی ندارد، نماینده مجلس و شورای شهر هم که مستقل هستند و تا این اواخر هم که مسول پروژه، مترو(زیر نظر شهرداری تهران) بوده که آن هم مستقل است و دولت قبل آن را عهدار این مسولیت کرده. حالا فرمانداری کجای کاره؟

  2. سلام.

    ای آقا….با این حرفها فقط زمان میگزرد و بس

    به حال مردم چه؟
    ج.ی سال دوسال سه سال آخرش یسری از طریق گذر زمان وضع مالیشون و خوب کردن بس
    مزدم باید تاوان اشتباه گذشته مسولین قبلی رو بدن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.