خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اداره فنی استانداری تهران، مشکلات پل امام رضا را گردن شرکت مترو انداخت

اداره فنی استانداری تهران، مشکلات پل امام رضا را گردن شرکت مترو انداخت

احداث پل امام رضا(ع) در ورامین به عنوان بخشی از پروژه ملی مترو یا قطار شهری تهران-ورامین- پیشوا محسوب می شود که این روزها با مشکلات و موانعی روبرو شده است.

تأخیر در اجرای پل امام رضا(ع) مشکلات مهمی را برای شهروندان و رانندگان ورامینی و ساکنان میدان رازی ایجاد کرده به طوری که این موضوع به یکی از مهمترین مشکلات شهری این روزهای ورامین بدل شده است.

ساکنان و کسبه میدان رازی در کنار شهروندان و رانندگان ورامین خواستار تعیین تکلیف این پروژه شده اند تا هر چه سریعتر مشکل این منطقه شهری ورامین برطرف شد.

داستان دنبال دار پل امام رضا در ورامین

سید رضا طباطبایی در سیزدهم خرداد سال گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پل بلوار امام رضا(ع)، تعداد ایستگاه های متروی ورامین و زیر زمین یا روی زمین بودن پروژه مترو ورامین از مهمترین موضوعات اختلافی بین شرکت مترو و شهرداری است.

معاون فرماندار ورامین افزود: جلسه ای در محل فرمانداری ورامین برگزار و مسئولان شهرداری ورامین، شرکت مترو و پیمانکار طرح متروی ورامین نظرات خود را بیان کردند که در نهایت یکی از مناقشات میان مترو و شهرداری ورامین در این جلسه حل و فصل شد و مقرر شد تا پل به صورت ستونی و با ۹ دهانه ایجاد شود تا به این وسیله علاوه بر از سرگیری پروژه متروی ورامین، مشکلی برای ساکنان میدان رازی ورامین نیز ایجاد نشود.

بازنگری طرح پل امام رضا روی میز شورای هماهنگی ترافیک

حال خبر می رسد که با نظر اداره کل دفتر فنی استانداری تهران، طرح پیشنهادی شهرداری برای بازنگری طرح پل امام رضا(ع) در شورای هماهنگی ترافیک مطرح می شود.

بر همین اساس سید مرتضی سلیم آبادی مدیر کل اداره فنی استانداری تهران در نامه ای خطاب حسن کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مشکلات پل امام رضا در ورامین را تشریح و از طرح این موضوع در شورای هماهنگی ترافیک خبر داد.

با اجرای طرح شرکت مترو املاک واقع در ضلع شرقی پل تخریب خواهد شد

سید مرتضی سلیم آبادی در این نامه تأکید کرده است که با توجه به بررسی طرح و پلان اجرایی مترو، املاک واقع در ضلع شرقی پل تخریب خواهد شد در حالی که در طرح هادی و جامع مصوب شهری املاک فوق فاقد اصلاحی است.

همچنین مدیر کل دفتر فنی یاداور شده است که شهرداری ورامین در سال ۹۳ نسبت به برآورد و ممیزی خسارات وارده به مالکین و مستحدثات تجاری، اداری و مسکونی اقدام نموده که مبلغ فوق معادل ۱۵۰ میلیارد ریال است.

شرکت مترو برای احداث پل امام رضا از شهرداری ورامین مجوز نگرفته است

بر اساس نظر اداره کل فنی و بر اساس ماده ۱۰۳ قانون شهرداری ها و همچنین بند ۲۳ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظائف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد سال ۷۵، شرکت مترو موظف به اخذ مجوز از شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین بود ولی علیرغم مکاتبات متعدد شهرداری و شورای اسلامی شهر با شرکت مترو جهت کسب مجوز مذکور، هیچگونه اقدام خاصی به عمل نیامده است.

همچنین بر اساس نظر اداره اداره کل فنی، عرض معبر کنارگذر ضلع شرقی پل با ترافیک عبوری موجود سازگار نیست و مغایر ضوابط طرح گذربندی در طرح جامع و تفصیلی شهر ورامین است بنابراین نیاز به اصلاح، بازنگری و افزایش عرض معبر دارد.

در احداث پل امام رضا طرح جامع شهری رعایت نشده است

از طرف دیگر بر اساس نظر اداره فنی استانداری تهران، جانمایی پل امام رضا که بدون برداشت از وضع موجود کل شوارع و میدان امام رضا توسط شرکت مترو با توجه به عدم هماهنگی و تطابق لازم بین طرح و مستحدثات موجود شهرداری نسبت به برداشت کل منطقه ادقام و با ارائه طرح پیشنهادی موانع و اشکالات را برطرف نموده است.

همچنین تأکید شده است که در طرح احداث پل امام رضا، طرح جامع شهری رعایت نشده است و دو عدد از ستون های پل، داخل باند سواره خیابان ۳۵ متری واقع شده اند که شهرداری از حفاری و خاکبرداری فونداسیون ستون ها ممانعت به عمل آورده است.

شهرداری ورامین به دنبال دفاع و احقاق حق شهروندان است

علی حیدریان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش شهرداری برای احقاق حقوق شهروندان ورامینی اظهار داشت: شهرداری ورامین از تمامی ظرفیت خود برای احقاق حق شهروندان دفاع می کند.

شهردار ورامین افزود: احداث پل امام رضا به این شکل با مشکلات و ایرادات فنی مواجه است به طوری که طی نامه ای از سوی اداره کل فنی استانداری تهران این مشکلات تشریح شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده است تا طرح پیشنهادی شهرداری برای بازنگری طرح پل امام رضا(ع) در شورای هماهنگی ترافیک مطرح شود که امیدواریم بهترین تصمیم برای شهر ورامین و شهروندان گرفته شود.

یک نظر

  1. خُب چرا از همون ابتدا، اجرای این پل رو شهرداری به عهده نگرفت؟ اصلا مگه وظیفه ی شرکت مترو ساخت پُله؟!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.