خانه » اخبار و رویدادها » ورامین مرکز پرورش ماهی قزل آلای سردسیری کشور

ورامین مرکز پرورش ماهی قزل آلای سردسیری کشور

شهرستان ورامین با حضور سرمایه گذاران و تولیدکنندگان توانسته است در زمینه تولید ماهی قزل آلا به موفقیت های بزرگی رسیده و به عنوان یک مرکز مهم پرورش ماهی قزل آلای سردسیری در کشور محسوب شود.

حوزه پرورش ماهی یکی از حوزه های پردرآمد و پرسود محسوب می شود که طی چند سال گذشته توجه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را به خود معطوف ساخته است.

با فرهنگ سازی صورت گرفته نسبت به استفاده هر چه بیشتر مردم از ماهی به منظور افزایش سلامت جسمی و ترغیب جامعه برای خرید این محصول پرخاصیت، شاهد رونق روزافزون صنعت ماهی در نقاط مختلف کشور هستیم.

حضور تولیدکنندگان در صنعت پرورش ماهی در ورامین

در این میان شهرستان ورامین نیز با حضور سرمایه گذاران و تولیدکنندگان توانسته است در زمینه تولید ماهی قزل آلا به موفقیت های بزرگی رسیده و به عنوان یک مرکز مهم پرورش ماهی قزل آلای سردسیری در کشور محسوب شود.

اگر مردم استان های مختلف کشور تا چند سال پیش ورامین را با محصولات صیفی و سنتی آن نظیر طالبی، خربزه، بادمجان، گوجه و خیار می شناختند امروز بسیاری از مناطق مختلف کشور مشتری محصولات جدید این شهرستان شده اند.

پرورش ۴۵ هزار تن ماهی قزل آلا در ورامین در سال ۹۳

امروز ورامین در تولید محصولاتی نظیر عسل، پسته، زعفران، پرورش شتر مرغ و جوجه اردک و تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه در کشور برخوردار است به همین خاطر محصولات شهرستان ورامین در بسیاری از سفره های ایرانی قابل مشاهده است.

خوشبختانه طی تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر، ورامین به عنوان یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در استان تهران به حساب می آید و همین موضوع آینده ای روشن را پیش روی این بخش از شهرستان می گذارد.

ورامین یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در استان تهران

بر اساس آمارهای دریافتی در سال ۹۳، بیش از ۴۵ هزار تن ماهی قزل آلا در شهرستان ورامین پرورش داده شده و به بازارهای مختلف ارسال گردید به طوری که هم اکنون ورامین یک مرکز مهم پرورش ماهی قزل آلای سردسیری در کشور محسوب شود.

به گفته کارشناسان در صورت حمایت هر چه بیشتر از فعالان بخش پرورش ماهی در شهرستان ورامین می توان ضمن تأمین میزان مورد نیاز منطقه، بخش عمده ای از ماهی های پرورش یافته را به استان های دیگر کشور ارسال کرد.

پتانسیل بالای شهرستان ورامین در تولید ماهی قزل آلا

محمد حسین تاجیک با اشاره به اقلیم مناسب شهرستان ورامین برای پرورش ماهی قزل آلا اظهار داشت: اقلیم و شرائط آب و هوایی در ورامین، محیطی مناسب برای پرورش ماهی قزل آلا محسوب می شود.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: شهرستان ورامین در زمینه تولید و پرورش ماهی قزل آلا از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است که در صورت فراهم شدن شرائط و حضور سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بیشتر در این عرصه، شاهد رونق بیشتر این بخش خواهمی بود.

وی ادامه داد:  در سال گذشته و باهمت و تلاش صورت گرفته بیش از ۴۵ هزار تن ماهی قزل آلا در شهرستان ورامین پرورش داده شده و به بازارهای مختلف ارسال گردید.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.