خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: وقتی به بعضی مسئولان می‌گوییم به چه دلیل فلان خرج را کرده‌اید ناراحت می‌شوند

نقوی: وقتی به بعضی مسئولان می‌گوییم به چه دلیل فلان خرج را کرده‌اید ناراحت می‌شوند

سیدحسین نقوی‌حسینی دوشنبه شب در همایش روز کارگر که با حضور کارگران و مسئولان انجمن‌های کارگری برگزار شد، اظهار کرد: امروز به دیدار بعضی از کارگران رفتیم و محل‌هایی را دیدیم و از نزدیک با منطقه و کارگران آشنا شدیم.

وی افزود: در دوران ابتدایی و راهنمایی به کارهای کارگری در تابستان مانند گوجه و بادمجان چینی که در ورامین مرسوم است مشغول بودم و بعد از آن نیز در دبیرستان به شغل کارگری مشغول بودم، پس از آن نیز دو سال در کارخانه قند ورامین کار می‌کردم و بعد از دیپلم نیز در کارخانه چیت ممتاز مشغول به کار شدم.

وی با بیان اینکه بعد از دانشگاه وارد حرفه معلمی شدم، خاطرنشان کرد: کارگری سخت است و همه این موضوع را می‌دانیم، ولی فردی که رئیس مرکز تولیدی است نمی‌تواند این را درک کند، زیرا سختی آن را نکشیده است.

نقوی‌حسینی اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته نظام مهندسی طرحی به نام اصلاح نظام مهندسی ساختمان را به فراکسیون آورد که در آن دو ضربه مهلک به این کارگران وارد می‌شود اول اینکه حتی گوشه میدان را نیز از آنها می‌گیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک ادامه داد: در مرحله دوم این طرح آمده است که کارگران هزینه را از جیب خود بدهند تا نظام مهندسی به هدف خود برسد، این طرح پس از مخالفت‌هایی که از طرف بنده و دوستان صورت گرفت در مجلس رای نیاورد.

وی با بیان اینکه معمولاً نماینده‌های مجلس در تجمعات مقابل مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: سه سال پیش و در زمانی که رای آورده بودم، در جمع کارگران در مقابل مجلس حضور یافتم و سخنرانی کردم.

نقوی‌حسینی در زمینه استثمار کارگران توسط بعضی از صاحبان کار گفت: مکتب ما به بهره‌کشی و استثمار اعتقاد نداشته و آن را خلاف شرع می‌داند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در قانون کار روابط صحیحی بین کارگر و کار وجود ندارد که باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: کارگر باید دسترنج خود را از این ارزش افزوده بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس تصریح کرد: مجلس برای اینکه نفع کارگر را در نظر بگیرد قانونی را تصویب می‌کند، ولی این به تنهایی لازم نیست بلکه باید قانون درست اجرا شود که نمونه این قوانین بیمه کارگر ساختمانی است.

نقوی‌حسینی گفت: امروز شاهد برخی مفاسد هستیم و کسی که بخواهد با آنها برخورد کند بدترین برخوردها با او می‌شود، وقتی به بعضی مسئولان می‌گوییم به چه دلیل فلان خرج را کرده‌اید ناراحت می‌شوند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه اتباع باید بگوییم که چهار خسارت جبران‌ناپذیر به کشور ما وارد می‌کنند که نخستین آن به جامعه کارگری است، زیرا اغلب کارها و فعالیت‌ها حتی مشاغل فنی و پیچیده در دست این افراد است.

وی اضافه کرد: اتباع خارجی حاضر در کشور از یارانه استفاده می‌کنند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: با وزیر راه در ارتباط با صنعت مسکن صحبت و اعلام کردیم که اگر این صنعت رکود پیدا کند، ۱۵۰ نوع شغل از بین می‌رود.

وی گفت: در حال حاضر در حال رکود هستیم، طی روزهای گذشته با وزیر راه و شهرسازی جلسه داشتیم و وی اعلام کرد در سال ۹۴ در مسکن مهر آنچه را طراحی شده است تکمیل می‌کنیم و ۴۰۰ هزار واحد بافت مسکن را بازسازی خواهیم کرد.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.