خانه » اخبار و رویدادها » پلی که حاشیه ساز شده است/ غیبت فرماندار دولت تدبیر و امید در نشست بررسی مترو

پلی که حاشیه ساز شده است/ غیبت فرماندار دولت تدبیر و امید در نشست بررسی مترو

pol

احداث پل امام رضا(ع) در ورامین که بخشی از عملیات احداث مترو در این شهرستان محسوب می شود به دلیل برخی موانع متوقف شده و هنوز تکلیف این موضوع برای مردم و برخی مسئولان مشخص نیست.

 پروزه متروی ورامین-تهران هر روز شاهد اخبار جدیدی است به طوری که مردم و بسیاری از مسئولان این منطقه به درستی نمی دانند که پروژه در حال احداث در ورامین، قطار شهری بوده یا مترو است.

بر اساس برخی اخبار رسیده دولت تلاش دارد تا پروژه متروی تهران-ورامین-گرمسار را از شهرداری تهران گرفته و پروژه قطار سریع السیر را جایگزین آن کند، طرحی که به مذاق مردم و مسئولان دیار ۱۵ خرداد خوش نیامده و آنان خواستار اجرای مترو در شهر و دیارشان هستند.

روزانه صدها هزار سفر از شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک به تهران برای انجام امور اداری، درمانی، تحصیلی و غیره انجام می گیرد به همین خاطر اجرای طرح مترو در این شهرستان می تواند زمینه تسهیل در عبور و مرور شهروندان را فراهم آورد.

چندی پیش جمعی از ساکنان بلوار امام رضا (ع)با ارسال نامه ای اعتراض آمیز اعلام کردند که با اجرای پل روگذر راه دسترسی به واحدهای تجاری و منازل مسکونی آنها از بین می رود و به همین علت خواستار اجرای طرح به شکل زیرگذر هستند، این اهالی با حضور در جلسه شورای شهر ورامین درخواست خود را با اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان ورامین در میان گذاشتند

سید رضا طباطبایی در سیزدهم خرداد سال گذشته  اظهار داشت: پل بلوار امام رضا(ع)، تعداد ایستگاه های متروی ورامین و زیر زمین یا روی زمین بودن پروژه مترو ورامین از مهمترین موضوعات اختلافی بین شرکت مترو و شهرداری است.

معاون فرماندار ورامین افزود: جلسه ای در محل فرمانداری ورامین برگزار و مسئولان شهرداری ورامین، شرکت مترو و پیمانکار طرح متروی ورامین نظرات خود را بیان کردند که در نهایت یکی از مناقشات میان مترو و شهرداری ورامین در این جلسه حل و فصل شد و مقرر شد تا پل به صورت ستونی و با ۹ دهانه ایجاد شود تا بدین وسیله علاوه بر از سرگیری پروژه متروی ورامین، مشکلی برای ساکنان میدان رازی ورامین نیز ایجاد نشود.

سید حسین نقوی حسینی با تأکید بر این نکته که باید متروی ورامین-تهران اجرایی شود اظهار داشت: بودجه اجرایی متروی تهران- ورامین در بودجه سال جاری دیده شده و به تصویب مجلس رسیده است به همین خاطر مردم انتظار دارند که مصوبه مجلس به درستی اجرایی گردد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: نمی توان مصوبه مجلس شورای اسلامی را با مصوبه دولت ملغی کرد به همین خاطر مردم و مسئولان شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک انتظار دارند که روند اجرایی پروژه مترو هر چه سریعتر دنبال شود.

پیش از ظهر امروز نیز نشست بررسی مشکلات مترو ورامین- تهران در شورای اسلامی شهر ورامین برگزار شد و در حالی که شورای شهر از فرماندار ورامین برای حضور در این نشست دعوت کرده بود، معاون وی در این جلسه حاضر شد.

اعضای شورای اسلامی شهر ورامین در این نشست با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای احداث پل امام رضا، خواستار توجه ویژه به موضوع از سوی نهادهای مختلف شدند.

در پایان این جلسه نیز رضا مهماننواز که از سوی اعضای شورای شهر به عنوان نماینده این شورا برای پیگیری موضوع مترو تعیین شده در نامه ای خطاب به معاون فنی و عمرانی استانداری تهران خواست تا ترتیبی اتخاذ گردد تا شرکت سازنده موجبات پاسخ به شبهات و برطرف نمودن ایرادات مطرح شده را در اسرع وقت به شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین مبذول دارد.

مهر

یک نظر

  1. استاندارمحترم ،فرماندارونماینده ى محترم آیادرست است که طرح تفضیلى ورامین که بیش از١٠وزیر و هیات محترم دولت آن رامصوب نموده اندتاراه آهن ازداخل شهر ورامین جمع آورى و راه آهن موجود بلوار٣۵مترى احداث شود تا مشکلات ترافیکى شهرومردم کمتر شود.آیا درست است،که مدت٢/۵سال رآه عبورى بسته و واحد هاى تجارى تعطیل شده وبراى اهالى محل هیچ تدبیرى اندیشیده نشود،درحالى که املاک تجارى و مسکونى مجاور پل داراى جواز ساخت و پایان کار ازشهردارى ورامین مى باشند. پس شعار دولت تدبیروامید براى ولى نعمت خود مردم چرا عملى نمى شود. بیایید با مردم صادقانه بگویید،که دیگر از متروخبرى نیست و قطار شهرى مى باشد و بحث پل روگذر مسئله ى سیاسى بیش نیست ومردم داراى اهمیت نمى باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.