خانه » اخبار و رویدادها » اعضای شوراها بدانند چشمان تیزبین مردم و دستگاه‌های نظارتی آن‌ها را رصد می‌کنند

اعضای شوراها بدانند چشمان تیزبین مردم و دستگاه‌های نظارتی آن‌ها را رصد می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه بقره فرمودند «ای مردم عبادت کنید پروردگارتان را و بنده خدای خود باشید»، هدف از عبادت خداوند در این آیه تقوا بیان شده است.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: هدف غایی از عبادت رسیدن به تقوا است.

سبک زندگی اسلامی/عدم فاش ساختن سر دیگران

وی سپس در ادامه سبک زندگی اسلامی به بررسی امر خداوند به عدل و احسان پرداخت و عنوان کرد: مومن نباید در‌ پی کشف عیب دیگران باشد، هرکس چنین باشد خداوند عیب او را آشکار می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: عیب‌جویی‌ها، کشف سرها و آبرو بردن‌ها، خانواده‌ها را متلاشی کرده و طلاق‌ها را زیاد می‌کند، دو طایفه را به جان هم می‌اندازد، بدانیم اگر کسی گرفتار بیماری عیب‌جویی و کشف اسرار دیگران باشد دو روایت در مورد آن‌ها است، رسول اکرم(ص) فرمودند «در مدینه، مردمانی بودند که خودشان عیب نداشتند، اما از عیب‌های دیگران سخن گفتند و خدا عیوبی از آن‌ها را (بعد از ابتلا) آشکار کرد که تا هنگام مرگ با آن عیوب شناخته می‌شدند.»

وی در سخن دیگری افزود: پیامبر (ص) فرمودند «در پی کشف اسرار و زشتی‌های مردم نباشید، زیرا کسی که در پی زشتی برادرش باشد، خدا هم زشتی او را دنبال می‌کند و هرکس خدا بدی‌های او را دنبال کند او را درون خانه‌اش رسوا می‌کند.»

امام جمعه موقت ورامین گفت: البته بدانید امروز قطعا فرقه‌های انحرافی در پی تشکیل خانه تیمی در کشور هستند و برای به فساد کشاندن خانواده‌ها و ضربه زدن به نظام اسلامی فعالیت می‌کنند اینجا استثنا است، نباید سکوت کنیم و به مراجع نظامی و امنیتی اعلام کنیم.

وی با اشاره به درک واصل شدن فرمانده یک گروهک تروریستی گفت: از سربازان امام عصر(عج)، نیروهای نظامی و امنیتی و سپاهیان عزیز متشکرم که با به هلاکت رساندن این فرد تروریست امنیت را در بخشی از کشور بیش از پیش ایجاد کردند.

مسئله شرعی/آثار مخرب موسیقی لهو

حجت‌الاسلام محمودی در خطبه دوم نماز جمعه امروز نیز ضمن دعوت از خود و نمازگزاران برای رعایت تقوای الهی با اشاره به مسئله شرعی لهو و لعب گفت: لهو و لعب یعنی اموری که مقصد عقلایی ندارد و انسان را از یاد خدا غافل می‌کند، یکی از موارد لهو و لعب موسیقی مطرب است.

خطیب امروز جمعه ورامین عنوان کرد: موسیقی و ساز و آواز که مسائل جدیدی نیست، اما هرگز در محضر معصومین این آلات به کار گرفته نشده است، مقام معظم رهبری فرمودند ترویج موسیقی با اهداف نظام اسلامی سازگار نیست.

وی تصریح کرد: از مسئولان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و آژانس‌ها می‌‌خواهم با تذکر به برخی رانندگان نا‌آگاه با پخش این نغمه‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری کنند، از مسئولان بهزیستی می‌خواهم با نظارت بر مهدها و پیش‌دبستانی‌ها اجازه ندهند این آفات ویرانگر فراوان کودکان ما را آلوده سازند.

تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم شهادت امام هادی(ع)

این مسئول سپس ضمن تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم شهادت امام هادی(ع) گفت: از مراسم روز شهادت امام هادی(ع) متشکرم،همه کمک کنند در روزهای شهادت معصومین همین گونه احترام کنیم، اگر ما در ولادت و شهادت معصومین ادای احترام می‌کنیم می‌خواهیم شیعه بودن خود را نشان دهیم.

وی با اشاره به میلاد حضرت جوادالائمه(ع) افزود: امام رضا(ع) ۴۸ سال بود که فرزند نداشتند و شیعیان نگران بودند و از طرفی فرقه منحرف واقفیه خوشحال بودند اما با میلاد امام جواد(ع) امید شیعه پر‌رنگ شد.

اعضاء شوراها بدانند چشمان تیزبین مردم و دستگاه‌های نظارتی آن‌ها را رصد می‌کنند

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به روز شوراها گفت: به نظر می رسد فلسفه وجودی شوراها فراتر از حوزه‌های شهری است، شوراها نماینده تمام مردم و منتخب مردم هستند، وظیفه شوراها خدمت به مردم و دوری از باندبازی و سیاسی کاری است.

وی تصریح کرد: اعضاء شوراها بدانند چشمان تیزبین مردم و دستگاه‌های نظارتی آن‌ها را رصد می‌کنند،خداوند نیز بر اعمال همه ما آگاه است، مبادا کاری کنیم که شرمنده شویم.

سالروز شکست کودتای نظامی امریکا در طبس/شکست‌های امریکا ادامه دار است

این مسئول سپس با اشاره به سالروز شکست کودتای نظامی امریکا در طبس گفت: تمام محاسبات نظامی امریکا و مزدورانشان دقیق بود، کشور در شرایط خاص به سر می‌برد، آن‌ها فکر همه چیز را کرده بودند جز اراده خداوند را و همین اراده خداوند آن‌ها را شکست داد.

وی اضافه کرد: زمانی که خدا بخواهد متکبران را نابود کند هیچ اراده‌ای نمی‌تواند جلوی آن بایستد، اگر برخی افراد به فکر باز کردن پای امریکایی‌ها به ایران هستند اشتباه می‌کنند، ملت ایران هر روز در تمام نمازهای جماعت و هر هفته در نمازهای جمعه شعار مرگ بر امریکا سر می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمودی افزود:شکست کودتای طبس معجزه انقلاب بود، امروز امریکایی‌ها حتی در اداره کشور خود ناتوان شدند، کشتار سیاهپوستان و تورم و فقر امریکا را به بدهکارترین کشور دنیا تبدیل کرده است، امروز امریکایی‌ها دزدان سر گردنه هستند.

وی عنوان کرد:عربستان با حمایت امریکایی ها ۲۸ روز یمن را بمباران کرده و همچنان بمباران می‌کنند اما همگان دیدند که شکست خوردند، ان‌شاالله پوزه کثیف نمرود زمان یعنی امریکا و اوباما به خاک مالیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمودی آغاز مذاکرات هسته‌ای برای توافق نهایی را مورد اشاره قرار داده و گفت: ضمن تقدیر از تلاش تیم هسته‌ای کشور از آن‌ها می‌خواهیم مقابل زیاده طلبی غربی‌ها بایستند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.