خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تصمیم غیرقابل قبول دیگری از دولت تدبیر و امید/ لغو مصوبه مترویی دولت قبل توسط سازمان نوبخت/ دولت یازدهم گرفتار سیاسی بازی است/ از گره زدن مذاکرات با انتخابات مجلس تا گرده زدن مترو ورامین با اختلاف سلیقه با شهرداری تهران/ کم توجهی به منافع ملی و استانی، به سود دولت اعتدال نیست

تصمیم غیرقابل قبول دیگری از دولت تدبیر و امید/ لغو مصوبه مترویی دولت قبل توسط سازمان نوبخت/ دولت یازدهم گرفتار سیاسی بازی است/ از گره زدن مذاکرات با انتخابات مجلس تا گرده زدن مترو ورامین با اختلاف سلیقه با شهرداری تهران/ کم توجهی به منافع ملی و استانی، به سود دولت اعتدال نیست

دولت یازدهم که نام هایی زیبا مثل تدبیر و امید، راستگویان، اعتدال و … را بر روی خود گذاشته است متاسفانه تاکنون نه تنها نتوانسته است این شعارها را محقق کند بلکه در برخی موارد خلاف آن عمل کرده است. دولتی که مدعی اعتدال است از ابتدا همان کاری که رئیس دولت دهم هم انجام داد و کارنامه‌ سی ساله‌ی انقلاب را کمرنگ جلوه داد را به شکلی افراطی ادامه داد و سعی کرد مشکلات را ناشی از اقدامات هشت سال قبل معرفی کند و ضمن نادیده گرفتن خدمات به اتمام رسیده ی دولت نهم و دهم و پروژه هایی که فقط زحمت افتتاحش به دوش آنها افتاده بود اقدامات نیمه تمام قبل را نیز به گونه ای دستخوش تغییر نماید که شهرستان ورامین نیز از این قاعده مستثنی نشد. یکی از این موارد استقرار واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ورامین بود که در نهایت جای خود را به مجتمع آموزش عالی سلامت داد. یکی دیگر از موارد، بازی مدبرانه ی! دولت با پروژه ی مترو ورامین است که از زمان سفر وزیر راه به ورامین کلید خورد و همچنان ادامه دارد که در ادامه شرح آن خواهد آمد. البته از دولتی که وزیر خارجه اش -بخوانید وزیر مذاکرات- تلویحاً به آمریکایی ها می گوید: توافق نشود انتخابات مجلس را می‌بازیم؛ (لینک خبر) و گرفتار سیاسی بازی است توقعی بیشتر از این نمی توان داشت چرا که وقتی با منافع ملی آن گونه برخورد می شود منافع مردم چند شهرستان که جای خود دارد!

روزنامه خراسان نوشت:” در حالی که بر اساس مصوبه هیأت دولت سابق، مقرر شده بود شهرداری تهران مسئولیت بخشی از احداث متروی تهران – ورامین – گرمسار را طبق قانون حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری بر عهده داشته باشد، طی روزهای اخیر و با مصوبه کابینه یازدهم، مقرر شده است با توجه به درخواست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این مسئولیت از شهرداری تهران گرفته شود.”

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، طی روزهای اخیر خبری بر روی خروجی برخی رسانه ها منتشر شد که از مصوبه هیئت دولت مبنی بر گرفتن اجرای مسئولیت متروی تهران-ورامین-گرمسار از شهرداری تهران خبر می داد.

در این خبر که در برخی روزنامه های سراسری نیز انعکاس داشت اعلام شد در حالی که بر اساس مصوبه هیئت دولت سابق، مقرر شده بود شهرداری تهران مسئولیت بخشی از احداث مترو تهران ورامین گرمسار را طبق قانون حمل و نقل درون شهری و برون شهری بر عهده داشته باشد، طی روزهای اخیر و با مصوبه کابینه یازدهم، مقرر شده است با توجه به درخواست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، این مسئولیت از شهرداری تهران گرفته شود.

گمانه زنی های مختلف درباره سرنوشت متروی ورامین

جرقه دوباره تبدیل پروژه متروی تهران-ورامین-پیشوا در هشتم آبان ماه سال گذشته و در سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ورامین کلید خورد به طوری که وی در حاشیه این سفر اعلام کرد که هدفم از سفر به ورامین بررسی نحوه راه‌اندازی قطار حومه‌ای سریع السیر بود که اکنون در حال بررسی زیرساخت‌ها، تامین ناوگان، تجهیزات و ایستگاه‌های آن هستیم زیرا خطوط ریلی این محور قابلیت حرکت قطار حومه‌ای را دارند.

وی ادامه داد: مطالعات راه اندازی قطار سریع‌السیر مسیر تهران – ورامین آغاز شده و زیرساخت‌ها و سرمایه‌های لازم برای اجرای این طرح توسط مسئولان ذی‌ربط اندیشیده شده است که بر این اساس اولین قطار سریع السیر حومه کلانشهرها در مسیر تهران – ورامین بزودی راه اندازی شده و در اختیار مردم این مناطق قرار خواهد گرفت.

پس از این اظهارات بود که هابیل درویش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پروژه متروی شهرهای اطراف تهران اظهار داشت: پیش از سال ۹۱، دولت اقدام به احداث متروی شهرهای اقماری می‌کرد اما در سال ۹۱ دولت تمام ساخت متروی حومه تهران را در مصوبه‌ای در اختیار شهرداری و مترو قرار داد.

تأکید مسئولان جنوب شرق استان تهران برای اجرای پروژه مترو

هابیل درویش افزود: متروی حرم امام تا فرودگاه امام و پرند و تهران ورامین، پیشوا و اسلامشهر- شریف‌آباد در حال طراحی است و بر اساس قانون به متروی تهران واگذار شده است.

استاندار تهران نیز در نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد شرکت متروی تهران و حومه، مجری اجرای پروژه متروی تهران-قرچک-ورامین و پیشوا است.

از زمان سفر وزیر راه و شهرسازی مسئولان مختلف نظیر ائمه جمعه، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان دیگر تأکید دارند که باید مترو در منطقه اجرا شود.

دولت موافق تغییر ماهیت متروی تهران-ورامین است

اگرچه برخی مسئولان نیز اعتقاد دارند که این پروژه از همان ابتدا قطار شهری و یا قطار سریع السیر بوده و هم اکنون جزییات بیشتری از آن برای مردم و مسئولان بازگو می شود.

سید حسین نقوی حسینی با انتقاد از برخی موضع گیری ها در ارتباط با پروژه متروی تهران-ورامین-پیشوا اظهار داشت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با متولی گری وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت یازدهم به دنبال تغییر ماهیت متروی تهران-قرچک-ورامین-پیشوا است و این موضوع را همچنان دنبال می کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: به دنبال اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه متروی تهران-ورامین-پیشوا، نامه ای به رییس جمهور نوشته و اعلام شد یک میلیون نفر ساکن منطقه، این شائبه برایشان ایجاد شده است که دولت گذشته به آنها مترو داده و دولت فعلی می خواهد مترو را از آنان گرفته و به راه آهن بدهد به همین خاطر نسبت به آن اقدام لازم صورت گیرد.

تغییر ماهیت متروی تهران-ورامین نیازمند مصوبه مجلس است

وی ادامه داد: کمیته فنی هیئت دولت نیز در این زمینه تشکیل جلسه داد و رأی به اجرای این پروژه توسط مترو داد. از طرف دیگر در جدول بودجه ۹۴ صریح و روشن، اعلام شده که شهرداری تهران مجری متروی تهران- ورامین است و این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معاونت برنامه ریزی نمی تواند با مصوبه دولت، مصوبه مجلس را تغییر دهد به همین خاطر هر گونه تغییری باید به تصویب مجلس برسد و اگر تخلفی در این راستا انجام گیرد نسبت به آن عکس العمل نشان خواهیم داد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.