خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » فرماندار ورامین:دولت یازدهم توجه جدی به اشتغال روستایی دارد

فرماندار ورامین:دولت یازدهم توجه جدی به اشتغال روستایی دارد

فرماندار ورامین گفت: دولت با اختصاص اعتبارات لازم، توجه ویژه ای به اشتغال روستایی دارد زیرا این موضوع باعث رشد و توسعه اقتصاد جامعه می شود.

محسن خوانساری روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت: در برهه ای از زمان، روستاها به خوابگاهی برای مناطق شهری تبدیل شده و این امر باعث شده بود تا میزان تولید در روستاهای مجاور مناطق شهری کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: با خالی شدن روستاها از امکانات رفاهی و نیز کاهش میزان اشتغال ، میزان مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه روستاها افزایش یافته و اقتصاد روستایی که مبتنی بر کشاورزی است نابود می شود.

فرماندار ورامین اظهار داشت: امروز بحث اشتغال روستایی مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید قرار دارد و مسوولین تلاش دارند در سایه توجه به امر خدمت رسانی به روستائیان ، زمینه توسعه فعالیت های اشتغال زایی ، ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد مراکز تولیدی صنعتی ، خدمت رسانی به روستائیان را فراهم کنند.

خوانساری گفت: سال گذشته به منظور ایجاد زیر ساخت های توسعه مناطق روستایی، ۳۵ میلیارد ریال به منظور اجرای طرح های هادی ، به روستاهای شهرستان ورامین اختصاص یافت و سال جاری نیز ۴۵ میلیارد ریال مصوبه اجرای طرح های عمرانی در مناطق روستایی در دست اقدام می باشد.

نماینده دولت در شهرستان ورامین گفت : خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی به مناطق روستایی شهرستان ورامین ارائه شده که یقینا با اجرای طرح های مختلف عمرانی ، زمینه خدمت رسانی بیشتر به این قشر مولد جامعه فراهم می گردد.

وی با تأکید بر مشارکت تمامی روستائیان در امر تولید و اشتغال گفت : اگر هر یک از روستائیان آورده ای به میزان ۱۰ میلیون ریال در قالب شرکت های تعاونی داشته باشند ، دولت نیز متقابلا چهار برابر این آورده را به عنوان تسهیلات با سود ۴ درصد به آنان ارائه می کند که این امر زمینه ایجاد فرصت شغلی پایدار را در مناطق روستایی فراهم می کند و وقتی کار باشد ، مهاجرت از بین رفته و شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهیم بود.

خوانساری تصریح کرد : با ایجاد فرصت های شغلی پایدار ، بساط بسیاری از انحرافات اجتماعی و اخلاقی که در برخی از موارد دامنگیر این مناطق شده جمع شده ، و شاهد تعالی فرهنگ روستاها خواهیم بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.