خانه » اخبار و رویدادها » خیرین مدرسه ساز ورامین تجلیل شدند

خیرین مدرسه ساز ورامین تجلیل شدند

81576901-6397679

نهمین جشنواره تجلیل از خیرّین مدرسه ساز شهرستان ورامین برگزار شد.

 در این مراسم که روز یکشنبه در هتل شایان ورامین برگزار شد، از تلاش خیرّین نیک اندیش مدرسه ساز شهرستان ورامین تجلیل به عمل آمد.

فرماندار ورامین در این مراسم گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در پرورش و تربیت آینده سازان ایران اسلامی است و تمامی مردم و مسوولین باید این ارگان را در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی یاری رسانند.

محسن خوانساری گفت: امروز ایران اسلامی الگویی عملی جهت حکومت به جهانیان ارائه نموده است و زمانی می توان در این امر به توفیقات عالی دست یافت که از پشتوانه علمی مناسبی برخوردار باشیم که یقینا این پشتوانه علمی در مدارس شکل می گیرد.

وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی خود را به عنوان کشورهای برتر در تولید علم دنیا تبدیل معرفی کرده و این مهم تنها در سایه تلاش ها و مجاهدت های معلمان در فضای مدرسه به دست آمده و توسعه فعالیت های این قشر از جامعه می تواند آینده بسیار روشنی را برای کشور رقم بزند.

فرماندار ورامین با تقدیر از تلاش های خیرّین مدرسه ساز گفت: امروز شاهدیم که خیرّین نیک اندیش مدرسه ساز با اهدای کمک های مادی خود، آموزش و پرورش را در تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز یاری رسانده اند و در این مسیر هیچ گونه توقع از مسوولین ندارند.

خوانساری گفت: سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی مزین شده لازم است تا آحاد مردم در امر مهم مدرسه سازی مشارکت داشته و این نهاد مهم و تأثیرگذار را در دست یابی به اهداف والای آموزشی و پرورشی یاری رسانند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم گفت: انسان ها برای کسب مال دنیا ، از جان خود مایه می گذارند و خیرّین مدرسه ساز در اصل بخشی از جان و زندگی خود را در امر مهم و تأثیر گذار مدرسه سازی اهدا می کنند.

جعفر نجفی عرب افزود: خردمند ترین افراد جامعه کسانی هستند که مال و دارایی خود را در مسیری جاودانه هزینه می کنند زیرا انسان ذاتا به جاودانگی علاقه دارند و اگر این جاودانگی به منبع اصلی خود متصل شود ، وصل به لقاء الله می شود و برای ابد جاودانه می شود.

وی اظهار داشت: برای این که فرد بتواند در کار خیر مشارکت داشته باشد، نیازمند توفیق الهی و عقل سالم است که یقینا تمامی خیرّین مدرسه ساز از این دو موهبت برخوردار می باشند زیرا زمانی که عقل در فرد متبلور می شود ، انسان به خود شناسی دست یافته و خود را به منبع لایزال الهی متصل می سازد.

وی گفت: زمانی که عقل در وجود انسان متبلور گردید ، آن شخص به خواسته های خود توجه می کند و در این میان تلاش می کند که بهترین ها را برای خود به دست آورد و کسی که خیرّ مدرسه ساز می شود بهترین راه را برای جاودانه کردن مال و دارایی خود انتخاب کرده است.

نجفی عرب تصریح کرد: خیرّین مدرسه ساز ، عاشق راه خداوند می باشند و هر اثری که خلق می شود اگر با عشق و محبت همراه باشد، جاودانه و پاینده خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت خیرّین مدرسه ساز گفت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر از افراد جامعه به عنوان عضوفعال در امر مدرسه سازی مشارکت دارند و در این میان همه اقشار جامعه اعم از افراد متمول و دانش آموزان نیز حضور دارند که این مهم نشان از نهادینه شدن امر مدرسه سازی در میان اقشار مختلف جامعه است.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.