خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نصب بنرهای تبریک انتصاب و تقدیر از مسوولین، وصله ناجور شهر

نصب بنرهای تبریک انتصاب و تقدیر از مسوولین، وصله ناجور شهر

شهرستان ورامین با دارا بودن صدها پایه بنر و پایه های تبلیغاتی لَمپست، یکی از تبلیغاتی ترین شهرهای استان تهران است که هر روزه بنرهای ۱۲ مترمربعی بر روی آنها نصب و پیام های تبلیغاتی اقتصادی، پیام های اجتماعی و مناسبتی را به شهروندان ارائه می کند.

برخی از مردم ورامین در اعتراض به نابسامانی تبلیغات شهری گفتند: این که در مناسبت های خاص ، پایه بنرهای ورامین از تابلوهای تبلیغاتی پوشیده شود بسیار خوب و تأثیر گذار است ولی نصب تابلوهای تبلیغاتی و یا تبریک انتصاب در معابر ، گذرگاه ها و میادین شهری باعث می شود بسیاری از کارکردهای تبلیغاتی این تابلوها نیز از بین رود.

بهزاد منصوری گفت: نصب چندین بنر تبلیغاتی در میدان امام ورامین باعث شده تا حتی برج تاریخی علاء الدوله نیز دیده نشود و منظره این میدان قدیمی به مرکز تبلیغات شهری تبدیل شده است.

یکی دیگر از شهروندان ورامین نیز گفت: هم اکنون مسوولین ورامین نصب هر گونه بنر تبریک ورود حجاج در سطح شهرستان را ممنوع اعلام کرده اند و خوب است که خود مسوولان نیز از این قانون تبعیت کرده و از نصب بنرهای تبریک برای یکدیگر خودداری کنند.

 81575840-6395867

مجید صفری افزود: نصب این بنرها در بسیاری از موارد باعث از دست رفتن تمرکز رانندگان شده و باعث بروز حوادث شود.

وی اظهار داشت: اگر منظور از قبول مسوولیت تنها خدمت رسانی به مردم است ، دیگر جایی برای نصب ده ها بنر در سطح شهر وجود ندارد و اگر مسوولی کاری را برای مردم انجام داده از روی وظیفه اش بوده و تشکر کردن از او به وسیله بنرهایی که هزینه چاپ و اتصال آن صدها هزار تومان می شود معنی خاصی ندارد و در ذهن عموم مردم جز اسراف و صرف هزینه های نادرست چیزی به جا نمی گذارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین ، نصب هر گونه بنر تبریک اعم از تبریک حضور زائران اماکن متبرکه و نیز تبریک انتصاب بر روی داربست ممنوع می باشد.

حمید آرمان مهر افزود: در مواقع خاص همچون ایام الله دهه مبارک فجر و یا سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد به دلیل حجم وسیع تبلیغات فرهنگی به برخی از ادارات اجازه نصب بنر بر روی داربست داده می شود که یقینا این مجوز تنها در ایام محدودی قابل استناد می باشد.

وی بیان داشت: هر نوع تبلیغاتی که قرار از سوی بخش خصوصی طرف قرار داد شهرداری بر روی پایه های بنر نصب شود باید تأئیدیه اداره ارشاد را دریافت کند در غیر این صورت شهرداری موظف است از نصب آن جلوگیری کرده و در صورت نصب آن را سریعا جمع آوری کند.

وی اظهار داشت: موضوع عدم نصب بنرهای تبریک در سطح شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شده که تاکنون اقدامی جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد: تبلیغات بنری کارکرد اصلی خود را از دست داده است و باید با رویکردی فرهنگی ، ضمن جلوگیری از نصب بنرهای تبریکی که در ذهن مردم جایگاه مناسبی ندارد ، به روش های دیگر زمینه خدمت رسانی به مردم را فراهم کرد.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.