خانه » اخبار و رویدادها » استقرار بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه در ورامین

استقرار بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه در ورامین

شهرستان ورامین در طول سال های اخیر با حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تولیدی توانسته است به موفقیت های بزرگی برسد و به عنوان یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری مطرح شود.

اگرچه تا چند سال اخیر ورامین با محصولات سنتی آن شناخته می شد اما امروز این شهرستان در پرورش و تولید محصولاتی نظیر جوجه و جوجه اردک، شتر مرغ، پسته و زعفران نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد به طوری که هم اکنون ورامین در تولید جوجه اردک و شتر مرغ به عنوان یک قطب در کشور محسوب می شود.

بازدهی بالای شتر مرغ نسبت به حیوانات دیگر

شهرستان ورامین در برخی از حوزه ها توانسته است به موفقیت های چشمگیری رسیده و در صورت حمایت بیشتر مسئولان می تواند از پتانسیل های موجود دراین منطقه استفاده بیشتری را بکند.

شهرستان ورامین از اقلیمی گرم و خشگ برخوردار است و این اقلیم و ویژگی های جغرافیایی، محیط مناسبی برای پرورش شتر مرغ محسوب می شود چرا که اقلیم خشک و وجود مناطق بیابانی و نیمه بیابانی بهترین مکان برای پرورش این حیوان است.

تولید دو هزار قطعه شتر مرغ در ورامین

از مهمترین ویژگی های پرورش شتر مرغ آن است که می توان از همه اعضای بدن آن برای کاربرد های مختلف استفاده کرد به همین خاطر نسبت به حیوانات دیگر نظیر گاو، گوسفند، گوساله و غیره از بازدهی بالاتری برخوردار است.

شهرستان ورامین طی چند سال گذشته با توجه به تطابق محیط جغرافیایی خود با پرورش شتر مرغ، در این صنعت توانسته است به موفقیت های بزرگی برسد به طوری که هم اکنون بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه در ورامین مستقر است.

صنعتی پرسود نیازمند حمایت هر چه بیشتر مسئولان

تولید دو هزار قطعه شتر مرغ در سطح شهرستان ورامین نوید بخش آینده ای روشن تر برای این صنعت پرسود در این منطقه دارد به طوری که باید در سال های نه چندان دور شاهد ورود فعالان اقتصادی بیشتری به این عرصه بود.

حسن میرزایی اظهار داشت: شهرستان ورامین در زمینه های تولیدی، کشاورزی و دامپروری از پتانسیل های بالایی برخوردار است به طوری که در سال گذشته بخشی از محصولات این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: در سال گذشته با صادرات محصولات ورامین به نقاط مختلف جهان بیش از ۵۵۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به ارمغان آورد که امیدواریم با تلاش و همت فعالان اقتصادی این رقم در سال جدید افزایش یابد.

استقرار بزرگترین مرکز پرورش شتر مرغ خاورمیانه در ورامین

محمد حسین تاجیک نیز با اشاره به ویژگی های پرورش شترمرغ اظهار داشت: شتر مرغ از جمله حیوانات پربازده محسوب می شود که می توان از اعضای مختلف بدن آن استفاده کرد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: شتر مرغ حیوانی است که تولید مثل بالا، رشد سریع و عمر طولانی را دارد به همین خاطر می تواند مورد توجه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار بگیرد.

رتبه برتر ورامین در تولید شترمرغ در استان تهران

وی با اشاره به استقرار بزرگترین مرکز پرورش شتر مرغ خاورمیانه در ورامین ادامه داد: خوشبختانه  بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه در ورامین مستقر است و این می تواند نوید دهنده آینده ای روشن برای شهرستان باشد.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون بیش از دو هزار قطعه شتر مرغ تولید می شود که سال گذشته کلنگ افتتاح کشتارگاه شترمرغ در ورامین بر زمین زده شد که در صورت به نتیجه رسیدن می تواند چرخه تولید و عرضه این محصول در ورامین کامل شود.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.